{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
463 visninger | Oprettet:

Dingo D
Dingo D
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 2

Peugoet Partner 2003, startproblemer. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg har en Peugoet Partner 2003 HDI 2.0 (Diesel) som har problemer med at starte.
Den kan godt starte hvis man klemmer lidt på håndpumpen til diesel tilførelsen, men har svært ved det ellers.

Jeg har skiftet Gløderørene men det har ikke hjulpet på problemet.

Der er små luftbobler i slangerne før efter brandstoffilteret når den har stået i en dags tid.
Hvilket tyder på at filteret lader en smugle luft komme ind. '

Mistænker også at det kan have noget at gøre med pumpen der ikke suger nok, men jeg har ikke noget rigtigt at bygge det på, for når bilen først er startet køre den upåklageligt.

Nogen der har kendskab til om modellen har nogle typiske fejl som måske kunne have noget med det at gøre?

Problemet opstod efter jeg havde fået skiftet tandrem, kan det have haft nogen indflydelse?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugoet Partner 2003, startproblemer.
  • #1   14. sep 2019 Der skal ikke være luft i dieslen.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #2   14. sep 2019 Defekte gløderør på en HDI er lige meget, da de ikke har indflydelse på start af motoren.

Nu da du selv har konkluderet at der er luft før og efter dieselfiltret, så skift filtret.

På nogle HDI motorer, der skal man også låse HP pumpen ved udskiftning af tandrem.

• Dingo D
    Dingo D Tilmeldt:
    sep 2019

#4   15. sep 2019 Tak for svarene, de er meget værdsatte.

Jeg tjekkede fornylig bilens computer for sensor fejl og havde faktisk en fejl på en af dysserne. Men efter at have haft den til mekanikeren hvor han reset fejlen kom den ikke igen.

Jeg har faktisk også skiftet brandstoffilteret for nylig, og mener at jeg har strammet den nok (dog kun via. simpel håndkraft). Er der noget man skal være særlig opmærksom på når man skifter det som kan indflydelse på luften i slangerne?

• Dingo D
    Dingo D Tilmeldt:
    sep 2019

#5   15. sep 2019 Og hvad vil det sige at man låser pumpen?

• René A
    René A Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 1 Svar: 12
    #6   15. sep 2019 8 v eller 16 v HDI , du har en utæthed som suger luft , der må IKKE være luft i de klare brænstofsslanger ! Hele PSA gruppe motore har det med at gnave plast slanger som sidder rundt på motor mellem håndpumpe, filter, dysse og der komme ikke nødvendigvis diesel ud MEN der komme luft ind , hele slange sæt købes som et helt sæt til disse motorer ??

Kommentér på:
Peugoet Partner 2003, startproblemer.

Annonce