{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.459 visninger | Oprettet:

Faldgrupper ved c1/aygo/107 {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley

Min kæreste og jeg har lige været ud at kigge på en c1'er i dag, og den var egentligt meget fin ifølge os. Jeg vil høre jer hvad i tænker om de potentielle faldgrubber ved den bil, her følger lige lidt information om den:
-125.000 km

-årgang 2007

-intet ekstraudstyr

-synet i februar

-24.000 kroner med plader

Igår var vi ud og køre en fin 107, fra 2013 med 21.000 km på klokken, og den var selvfølgelig rigtig fin, ikke en finger at sætte på den mekanisk, men selvfølgelig også meget dyrere end ovenstående (54.000 kroner). Til vores overraskelse kører de nærmest ens, lige udover udstødningen larmer lidt mere, men den kan jeg evt. godt selv skifte med tiden.
Vi er begge studerende, og skal primært bruge bilen til at besøge forældre, så kørselsbehovet er måske 10-15.000 km om året. Derfor skal bilen også være så billig som mulig i drift, men også gerne i indkøb, og det her er den billigste i vores nærområde.

Jeg tænker om i kan fortælle lidt om de dyre faldgrupper ved en ældre årgang af de her biler, hvis der altså er nogle?

Alt info er til en hjælp!

Jeg gider ikke nogen principiel diskussion om hvorvidt man skal købe en mikrobil eller en større bil, vi er fastsat på det bliver en mikrobil, og sandsynligvis en psa/toyota.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Faldgrupper ved c1/aygo/107
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #1   27. sep 2019 I skal være opmærksom på paneler, de er gode til at ruste
    Koblingen holder typisk ikke mange km, da man filer med koblingen på dem, men koster ikke meget at udskifte.


  • #2   27. sep 2019 #1
    Hvad vil du tro det cirka koster at skifte en kobling, og hvordan kan jeg mærke når den skal skiftes? Slag på tasken!


  • #3   27. sep 2019 Husk at tjekke olie jævnligt, da olielampe på sådan en går direkte i rød. Normal ville denne lyse orange, hvis der mangler olie og herefter rød hvis kriminelt. Kobling holdt kun 80-100.000 km på de første modeller. Er koblingspunkt underlig er den nok ved at være slidt. Men faktisk meget driftsikre biler, som er skide billige at eje og fixe på

  • #5   27. sep 2019 De er kendt for at bruge en del olie også, så sørg for at kigge på pinden ind i mellem

  • #6   27. sep 2019 Svagheder.
    Vandpumpe.
    Udstødning.
    Kobling, de ældre kørte med 180mm kobling, men blev erstattet af en 190mm yaris kobling. De holder.
    Hjullejer.
    Rust på paneler, fjederskåle foran.
    Forbro ruster også.
    De kan tage vand ind de mest mærkelige steder, primært ved center stoplygten, men ellers også ved alle døre og rudelister, og mange andre steder..
    Men en rigtig funktionel og driftsikker bil..har selv en ??


  • #8   27. sep 2019 Mange tak for svarende allesammen, jeg vil holde øjnene åbne for de ting i nævner smiley

  • #9   27. sep 2019 Langsgående bremserør, de sidste 10cm inden bremseslanger, specielt hvis de ikke har fået undervognsbehandling fra ny

  • #10   27. sep 2019 Den er ret stabil. De største faldgrupper er vist nævnt.
    Sørg for at købe en der er tidligere undervognsbehandler, så er de rust-relaterende problemer som regel væk smiley


  • #11   28. sep 2019 har I overvejet at lease en c1? - så får I ikke nogen uventet udgift - 1595 mdl. og engangsudgift 4995

    https://ls.citroen.dk/kampagne/privatleasing/


  • #12   28. sep 2019 Så kan det da bedre betale sig at købe smiley

  • #13   28. sep 2019 Leasing er ikke for os, den mdl. ydelse er for meget for os, og jeg foretrækker nu også at betale mine ting kontant smiley

  • #14   28. sep 2019 Efter 1 års leasing udgifter, så har man sgu en brugt c1.. hvis man vælger at købe en kontant i egnen af 20-25.000,- hvor man kan få ret fin bil. Efter 12mdr er hver mdr her efter gratis kørt... dyrt at være fattig

  • #15   28. sep 2019 Jeg mener personligt at det bedste kompromis mellem pris, stand, årgang og km findes omkring 25.000 kr

    Jeg kan godt forstå en med meget lavt km tal er lokkende, men omvendt så kan man skrue uendeligt meget på en Aygo trilling for de sparede 30.000 kr

    Der er kendte faldgrupper, men det er generelt ting der er fornuftige rent prismæssigt og udbedre

    Vores 107'er har gået 325.000 km inden oktobers udgang. Og der er mange km i en velholdt Aygo trilling

    Derudover er der uendeligt mange gode råd i 3cmd gruppen på facebook du har fundet. Mange kan hjælpe med det praktiske, og ja olieskift er super nemt. Jeg bruger for olie, oliefilter, luftfilter og pollenfilter omkring 400 kr

    Vores har siden januar 2018 kørt 40.000 km og vi har vel i alt ofret små 5000 kr på den i reservedele og lidt timeløn

    Jeg regner med den går igennem syn igen i januar uden større udgifter


  • #16   28. sep 2019 Konen har en, Vi har skiftet forlys pære 10 gange på 4 år, noget med den smider for meget strøm ud til pæren, til gengæld starter den altid som i altid, uanset hvor længe den har holdt stille,

  • #17   28. sep 2019 De fleste "Aygo'er" fra de første årgange har allerede fået skiftet kobling til 190mm. Og man kan sagtens køre mange km hvis man ikke filer som en evnesvag 90årig smiley jeg kørte 200.000km før den begyndte at fedte lidt. Men seje unge mænd, skal jo for alt i verden ikke gå i stå pga koblingspunktet smiley Men det e ret fucked, især pga E-gasspjældet også er lidt sløvt.

    Vandpumpe er som regel også skiftet, eller også er det en uden svagheden. Det var kun på de allerførste. Ellers kan man skifte den selv for at være 100% sikker - 400kr, det er ret nemt selv for en rookie.

    Så længe bilen har fået undervognsbehandling en gang eller 2 i livet, så er der ikke døds dømmende problemmer.

    De nye "mk2" om man vil, med krydset, døjer med hjullejer. De gamle dør først omkring 200.000km.

    Udstødning ophæng ruster, svejses eller skiftes til ny potte. Min hoppede af efter ca 220.000 i Østrig smiley

    Som skrevet i 3CMD, skift olie en kende oftere, brug evt en eller anden billig olie smiley En bekendt, kørte over 250.000km på Aldi olie, som endda er forkert viscositet og API.


  • #18   29. sep 2019 Mine tak for de fine svar, vi skal ud og kigge på et par stykker mere i dag, så må vi lige se hvad det bliver til smiley

Kommentér på:
Faldgrupper ved c1/aygo/107

Annonce