{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vag-gruppens 2,0 TDI motor
  • #1   2. nov 2019 Hvis det er en CR motor (hvilket jeg er 99 % sikker på at det er), så har den vidst ikke flere problemer end så mange andre nyere dieselmotorer.

  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 7
    #2   2. nov 2019 Lyder ganske fin! Men hvordan ses det om det er en CR motor? Og hvad kan det have af betydning hvis det ikke er?

  • #3   2. nov 2019 Hvis det er en PD (Pumpedyse) motor, så kan den have nogle uheldige "fejl" på brændstofsystemet bl.a.

    Du kan læse om det på f.eks. VAGcars.


  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 7
    #4   2. nov 2019 Super, tak for det

  • #5   2. nov 2019 Det er en commonrail/cr motor i den årgang. Det er en noget bedre motor end de gamle 2.0 pumpe dyse/pd motor var. Men alm ting som slidt/stoppet/defekt dyse/pumpe/kobling/svinghjul/turbo/egr/partikelfilter. kan også ske på de motorer som på alle andre diesel mærker. Men det skal man ikke blive skræmt af. da det jo er lige meget hvad diesel motor næsten man får. Men de døjer så heldigvis ikke med ovale dyse huller/sod inde i motoren,og topstykke der kan flække indvendig i diesel trykkanaler/køler system plus utæt tandempumpe. Så det er en rigtig god ting. Jeg ville til hver en tid tilråde sådan en med cr motor i de vag biler.men vælger man en diesel så vil den have det bedst med at man køre lang ture. Og ikke kun bruger den til små ting da så kan partikelfilter,og egr/indsugning sode til. Så det kommer tit an på køre mønsteret hvor hurtig det sker.plus husk at passe alle service på motoren/bil i fremtiden,og tjekke at bilen er passet i service som den skal inde køb.,

  • #6   2. nov 2019 Hvis den er nyere end 2009, er det en CR motor.. Har selv en passat 2.0TDI CR fra 2012, kører kanon smiley

  • #7   2. nov 2019 Har denne motor fra 2016... Den køre super min har kørt 340000 km ingen problem hverken olie eller vand eller dyser...

  • #8   4. nov 2019 Har en 140hk med PD.

    Hvis den nyere common rail går endnu bedre end min der snart runder 460.000km - så ville jeg være solgt.


  • #9   4. nov 2019 Den køre fantastisk den nye motor klager ikke efter 340000km kobling og svinghjul skiftet ved 250000km

  • #10   4. nov 2019 Den gamle PD 2,0TDi 16V (2004-2007) kører også kanon. Glem skræmmesenarierne. Min gamle Altea 2,0TDi fra 6/2005 med 170 HK/390Nm chip og Dsg har nu kørt 189000 km over 14 år, uden bøvl. Ok, - turboen og svinghjul blev skiftet ved 120000 km. Der er dog en masse andet der går til over tid på disse gamle VAG biler, men motoren kan jeg ikke lige klage over.

  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 9 Svar: 2
    #11   24. jan 2020 Der skal være en alarmklokke der ringer, hvis bilen er monteret med BiTdi motor, har selv en Caravelle holdende med sådan en 180hk 2.0 BiTDI, og den er ikke spor sjov længere. Revet krumtap og defekt turbo, så det er en motorudskiftning. Ved ikke om det er samme problem på de mindre modeller, men jeg kan sige det koster penge at købe en ny motor til disse vogne. Blok og top (originalt) 70.000, turbo 28.500, oliepumpe kpl. 7.500 og ny EGR køler kpl. 14.600. Så kommer der et pakningssæt, tandremsæt, ribremsæt og div pakninger, strækbolte og evt defekte ophæng. Alle priser er plus moms og arbejdsløn. Så omkring 185 - 200.000 for en ny motor, mon ikke den er ved at være klar til de evige jagtmarker. Bilen er fra 2014 og har kørt sølle 165.000 km, så ikke meget i forhold til de gamle T4 fem cylindrede motorer. Så kig dig godt for, skift olie hver 10 - 15.000 efter kørselsmønster, brug aditiv til diesel hver gang du tanker.

Kommentér på:
Vag-gruppens 2,0 TDI motor

Annonce