{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Nej hvor er Nellemann flink. {{forumTopicSubject}}

Står her og er ved at sælge min bil. Så siger jeg så at kunden kan prøve at ringe til Nellemann i Grenå fordi de har set på min bil efter jeg fik udstødning på. Jeg fik af vide at det gør ikke noget ved motoren at motorlampen lyser.

Men så siger de til kunden at motoren kan muligvis være i stykker og den kan ikke gå igennem syn.

Så har jeg lige kørt den ned til en Honda forhandler som vi normalt bruger fordi han er go og billig. Så får jeg lige lavet et 40000 km service på bilen og får den tjekket om den kan gå igennem syn. Der er ingen problemer med at få den igennem med sports udstødning.

Men hvorfor fanden sider Nellemann og siger sådan noget pis når de ikke engang har målt eller testet min bil.

Jeg har kun haft problemer med deres værksteds del. Feks satte de 15" vinterhjul på min bil selvom min far havde sagt at der skulle 16" på. Også siger de at det har vi ikke snakket noget om (Men jeg stod selv og hørte det).

Så farvel Nellemann i har lige mistet en kunde. De havde verdens bedste sælger i Grenå men han er flyttet over til VW

Så måske det skal være en VW næste gang smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nej hvor er Nellemann flink.
  • #1   13. feb 2007 Skal lige siges at alle motorlamper lyser i en Fiesta ST hvis man får lavet en komplet udstødning. Kan ordnes med et lille stik da det kun er en lambdasonde der slår fejl

• #2   13. feb 2007 sådan har nellemand altid været det er ikk noget nyt

• #3   13. feb 2007 hvis din motorlampe lyser kan bilen ikke synes... længere er den ikke

• #4   13. feb 2007 Hvorfor får du ikk lavet det ordenligt når du er igang?
    Når lambasonden slår fejl, så bruger den jo oss mere benz? da den ikk kan måle udstødningsgassen?

• #5   13. feb 2007 Tom J. Ja men det bliver jo ordnet. Men Nellemann står jo og siger at bilen nok har taget skade af det. Så bare en omgang plader de kommer med. De har heller ikke en skid forstand på tuning. Var nok bedre at snakke med Cosworth som også sælger sådan en udstødning til den.

• #6   13. feb 2007 tror nu heller ikke at din bil har taget skade, men de kan jo ikke stå og garantere over telefonen at den IKKE har taget skade, de bliver jo nød til at have dækket deres røv ind, det er jo ikke så godt hvis ham gutten køder bilen og så korer ud til nelleman bagefter og der så er noget dyrt galt med bilen.... men hvorfor får du ikke sådan noget ordnet inden du sætter bilen til salg, så er der jo ingen problem

• #7   13. feb 2007 Tom J. Fordi jeg ved ikke om jeg vil sætte org udstødning på igen. Hvis jeg ikke kommer af med den så køre jeg rundt med en skod udstødning. Mange der heller ikke vil ha den når der er en sportsudstødning på.

Men hvis der sker noget med bilen så får du den bare ordnet på dens garanti. Jo de bruger stadig garanti på bilen. De satte da en ny lambdasonde på gratis fordi de trode den var i stykker (Viser bare at de ved ikke en skid om tuning).

• #8   13. feb 2007 hvis lamdasonden er i orden hvorfor mener de så at lampen lyser... kan ikke rigtigt se hvorfor at en anden udstødning skulle have indflydelse på motorstyringen..

• #9   13. feb 2007 De trode at sonden var i stykker. Men den slår kun fejl. Nu skriver jeg hva jeg fik af vide ved et tuningsværksted: Bilen slår fejl fordi den bedre kan få luft og komme af med den igen. Så blander den ikke benzin og luft 100% rigtig. Det forvire sonden også slår den fejl (Noget i den stil jeg fik af vide).

• #10   13. feb 2007 fordi der sikkert sidder 2 sonder.. en før og efter katalysatoren... og hvis man har lavet komplet udstødning, så har man måske glemt den efter katalysatoren..

og man bør altså lige få fikset den sidste sonde, for bilen KAN ikke gå igennem syn med en lysende motor-lampe.. og den bruger sikkert også mere benzin, dvs når de måler co2 til syn, dumper den.

der er alle grundene til at få fikset den skide sonde.

• #11   13. feb 2007 tror at du skal prøve et andet værksted, kan stadig ikke se hvorfor at udstødningen skal få lampen til at lyse...... det er jo rigtigt nok at en mere åben udstødning giver et anderledes flov, men lamdasonden burde jo stadigt kunne regulere blandingen så den passer..

• #12   13. feb 2007 rigtig som Tonni siger der er ofte 2 sonder en regulerings sonde og en kontrol sonde også kaldet bænk 1 og bænk 2

• #13   13. feb 2007 du vælger forhåbligt ik bil efter hvilken sælger de har??

• #14   13. feb 2007 Tonni: Der er ikke glemt nogle sonder. Den er lige blevet tjeket for Co2 og DB.

tom J: Hva hvor vil du ha jeg skal køre hen? De kan jo ikke engang finde ud af det ved Ford. Han servicer også Honda'er og har rimli nyt udstyr og værksted. Han ved hva han laver. Det er alle Fiesta ST'er der slår fejl. Derfor de har lavet sådan et stik her til den da de ved at det er et problem: http://www.teamtorquesteer.co.uk/category-152/205-04.html

• #15   13. feb 2007 prøv et værksted der har adgang til bosch hot line. de er altså nogle skrappe gutter.

• #16   13. feb 2007 kan du finde et værksted der gør i tuning og er tilknyttet bosch er det jo barre helt perfekt

• #17   13. feb 2007 Anders: Hva tror du selv?

Skal siges at jeg var på udkig efter en Fiesta ST i Århus, Viby, Randers. De havde en Fiesta ST i Viby. Men forhandleren i Viby var da en nar. Må ikke prøve bilen selvom det var min far der spurgte. Han sagde han vil ringe når han fik en demo bil hjem (Snart gået 2 år ingen der har ringet endnu)

Her for ca ½ år siden var jeg i Randers hvor sælgeren lovet at ringe til mig når jeg kunne komme ud og prøve den Focus ST de havde (Selvom jeg så interesseret så har de bare solgt bilen forand snuden på mig selvom jeg kom først)

Derfor har jeg ikke mødt bedre sælger en Lars H som er gået over til VW nu.

• #18   13. feb 2007 Tom: Hva hjælper det at bruge flere penge på det? Så er det vist billigere at købe det stik.

For ellers så skal du ind i chippen eller ECU'en og ha den stillet for at få den slukket.

• #19   13. feb 2007 er du sikker på at det stik virker ... så er det da bare med at få det monteret... held og lykke håber du får problemet løst

• #20   13. feb 2007 Ja 100% sikker på at det virker. Du kan også være heldig at den slukker ved en chip. men de lover det ikke.

Jeg syntes selv at det er mærkeligt at den skal lyse selvom den godt kan gå igennem syn (Hvis den får lampen slukket)

Kommentér på:
Nej hvor er Nellemann flink.

Annonce