1.646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Den Danske BilPark ! ? Den Danske BilPark ! ?

Bil alder:

Jeg troede bilerne i DK havde en relativ høj alder pga. den høje afgift.
Danske bilers gennemsnitslige alder:
8,9 år
https://www.dst.dk/da/Statistik/nyt/NytHtml?cid=27492
EU gennemsnit:
10,7 År
http://www.aut.fi/en/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_some_european_countries?sort_column=1&sort_direction=0
På ovenståene liste ligger DK altså nr. 4 i EU over at have nyeste biler.

Kan du lokkes til at give en kommentar på hvad det skyldes?
Altså hvorfor har vi en ret ung bilpark selvom vi har en jævn høj afgift? - Er det fordi vi har relativt høje lønninger? - Er det fordi der er blevet solgt mange minibiler de sidste år?
Andet?
Skyd smiley


 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den Danske BilPark ! ?
  • #1   27. nov 2019 Tænker salget af microbiler under 100.000,- de seneste 5-7år har ændret billedet

  • #2   27. nov 2019 Jeg tænker også at leasing har meget at skulle have sagt? Det er jo ret populært, og mange bliver måske solgt i andre lande efter endt leasing?

  • #3   27. nov 2019 Jeg tror også på at Danskernes hang til små micro kasser har ændret det billede en hel del. Før de kom til var det helt anderledes og biler var i snit meget ældre

  • #4   27. nov 2019 den danske vognpark er muligvis nyere end i andre lande, men dælme osse dårligere vedligeholdt.
    rigtig mange af de biler der triller rundt på vores veje er leaset. men det er de så osse i andre lande, især tyskland bugner af leasingbiler.
    de danske lønninger er så osse ret høje i forhold til andre lande og måske osse lidt for høje. for det er jo samtiddig ret dyre biler der kører rundt på vores veje, hver 3 bil er jo enten bmw, audi el mercedes


  • #5   27. nov 2019 jeg trækker gennemsnittet modsat.
    min bil er lige blevet 35år


  • #6   27. nov 2019 Dennis min er 2 måneder smiley

  • #7   27. nov 2019 Min er 18 år og den kører fint og koster næsten intet at have kørende, skal dog siges at jeg gerne vil købe en ny bil, men er lidt afventende da der nærmest er et paradigmeskifte på vej med nye biler og ny teknologi, så regner med ca. 1 år

  • #8   27. nov 2019 Jeg tror det skyldes de vanvittige grønneafgifter og prisen på en ny minispand.
    Når vi kører til Frankrig så ligger man hurtigt mærke til at der ikke kører microkasser på samme måde som i DK.
    Cactus, C1, polo, up osv kører der meget få af!
    De fleste er fra c3, 308, golf og op.
    De andre findes men der er langt imellem dem i forhold til Danmark hvor du ikke kan nå ned til bilen uden at se en C1 eller cactus.
    Den lave pris og nærmest 0kr i grønafgift gør at mange kan spare mange penge på at kører på arbejde i en C1 frem for en BMW 330d.
    Hvis lønnen var “for høj” ville vi se en nyere bil park med større biler og mere luksuriøse biler og en små spande.
    Kostede biler det samme tror jeg alle der pendlede ville foretrække en bil i 5serie Mondeo Passat C5 klasse.
    Jeg tror omvendt at alt er så dyrt at mange spare så meget de kan for at få penge til andre ting.
    Jeg har næsten lige købt “nu” 11 år gammel bil.
    Jeg ville gerne ha købt en ny men så var alternativet blevet en C3 og det ville jeg være ked af så jeg valgte at købe godt brugt.


  • #9   27. nov 2019 Det danske klima er jo også hårdt ved biler, så der er jo ikke noget at sige til at de bliver skrottet efter små 18 år. Jeg kan også gætte på at vi ofte pendler langt, jeg ved ikke om man gør det meget i andre lande? Det spoler jo hurtigt km på bilerne. Og så tænker jeg også at man i nogle lande har flere biler at fordele sine km på.

  • #10   27. nov 2019 Micro og mini biler der gør det muligt at afbetale med 1000-1500kr om måneden og køre længere på literen. Gør et indhug. Eks kan jeg afbetale på en sprit ny bil med 1000kr om måneden. Jeg kan finde de første 725kr af dem alene i besparelse af ejerafgiften. Og så kan jeg halvere mit brændstof budget ud over så totalt spare jeg 1325kr/mdr. ved at købe en ny Fiat Panda.

    Der ud over er leasing vundet frem. Mange har mulighed for at få en firma bil og de er ofte lasede. Mange håndværkere leader bilerne og mange private har brændt nallerne på en familie bil før finanskrisen hvor folk stod med dyre biler med dyre reparationer. De ved at det kan de undgå ved leasing. Gå lortet i stykker så det selvskabes problem og ikke deres.

    Samtid køre staten jo en hjernevask kampange mod folket og den har virket
    Selv unge nu om dage er blevet ligeglade med biler og knallerter hvilket jeg ser en meget trist udvikling i da bil fabrikanterne i forvejen ikke producere noget passioneret. Men bare en transportkasse med en tablet i midten


  • #11   27. nov 2019 Som tidligere nævn har salget af de mindre biler helt klar en del af skylden.
    Som også er nævnt vores klima nok en stor synder, samtidig med at vi bader vores biler i salt, fordi vi tror det gør veje sikre, men smadre vores miljø til gengæld. Så meget for en grøn omstilling.

    Desuden er mekanikere dyre. Når en bil bliver ældre, kommer der skavanker. En mekaniker til 600 i timen, kan hurtigt give koldsved, når man tænker på hvor lang tid det også tager at reparere på biler, fordi alt er komprimeret ned, og skal skilles ad for at komme til små sensorere.
    Rigtigt mange biler får nyt liv i østeuropa. Når man kan reparere dem for 40 kroner i timen, og reservedelene er billigere (eller stjålet i danske biler smiley )


  • #12   27. nov 2019 For en del år siden var kun bilparken i Grækenland ældre end i Danmark.

  • #14   27. nov 2019 #3
    nu ved jeg, jo du har også en gammel bil holdende smiley


  • #16   27. nov 2019 Det har jeg sagt i årevis og skrevet om flere gange her på BG, og ja det kan godt være det er mikrobiler, men det er fanme ikke mikro biler hele bundet, der kører store mercedeser og bmwer rundt på de danske motorveje i stor stil.. når man ser vognparken i tyskland og sverige, så skulle man umiddelbart ikke tro at der er 0% afgift der.. vi har bare flere pengene mellem hænderne og hurra for det, nogen de klynker bare for meget..

  • #17   27. nov 2019 #16 jeg tror det handler meget om hvor i landet man bor.
    Her hvor jeg bor er det klart micro biler og økoslæder der dominere markedet!
    Sammenligner jeg med min familie i Frankrig eller det område vi kommer i er det en noget dyrere bilpark med større og mere uøkonomiske biler!!
    Der er ingen tvivl om at min danske side af familien virker som fattige østeuropæere i forhold til dem!
    Som jeg tidligere har skrevet ser vi på ingen måde C1’ere og andre økoslæder i samme grad som herhjemme!
    Alle i min DK familie kører økoslæde ds3, C1, captur, 2008 og 208 bortset fra mig da jeg gerne vil ha noget der kører godt.



  • #18   27. nov 2019 Jeg tror at leasing har en del at sige når det kommer til de større biler. Det man betaler i leasing på en luksusbil er alligevel noget mindre end man skal betale hvis man finansiere.

    Selvom jeg har finansieret til superlav rente, betaler jeg alligevel knap det dobbelte ift. leasing af samme bil, selvom det bare er en alm. familiebil.


  • #19   27. nov 2019 #15 de nyere biler er meget elektroniske og fejlsøgning kræver virkelig stor viden. Det lagt sammen med at folk ikke længere gider skrue selv (grundet special værktøj, komplexitet og manglende interesse) før at en ellers okey bil ryger til skrot... Lad os se om denstatestik holder ved eller om alderen stiger igen før den taget et pludseligt dyk.

  • #21   27. nov 2019 Jeg trækker i hvert fald gennemsnittet ned. 20år og 45år år gamle biler i min vognpark smiley


  • Nicklas M
    Nicklas M Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #22   28. nov 2019 Jeg synes det er ærgerligt, at staten nærmest tvinger folk til at købe mikrobiler, både pga. registreringsafgiften, men også grøn ejerafgift. Min kommende kone og børn skal i hvert fald ikke køre gå på kompromis med sikkerheden, og køre rundt i sådan en lille spand ..

  • #23   28. nov 2019 Man kan sige rigtig meget om vores afgiftssystem men der er noget positivt ved det, synes jeg.

    Hvis der ikke var afgift, ville der være flere biler, og større biler fylder mere når de skal parkeres. Det ville være et endnu større helvede, end det er nu. Jeg bestemmer selv min arbejdstid, ud over at jeg helst skal være på arbejde mellem 9 og 14. Det er ikke et krav, men det er bedst af hensyn til møder og sager. Jeg møder kl. 6, så undgår jeg trafik. Og når jeg kører hjem kl. 14, undgår jeg også det værste. Jeg har lidt ondt af folk, der er nødt til at køre mellem 7 og 9, og mellem 15 og 17..


  • #24   29. nov 2019 som andre skriver, micro klassen har helt sikkert udgjort den stigning af nyere biler, i den danske bilpark men tror skam også at leasing har en stor betydning i de tal.
    forstår man også godt, de tilbud div. bilhuse kommer med mht. deres micro biler er ret billige eller overkommelige for de fleste.


  • #25   29. nov 2019 Mikrobilerne gør rigtigt nok, at flere bliver bilejere så der kommer flere nyere biler til end tidligere

    Men om en årrække vil mikrobilerne faktisk nok trække gennemsnittet op, simpelthen fordi bilerne køres indtil de er kørt ned. Derudover er en del af dem helt sikkert finansieret over 7-8 år til de her 1000 kr om mdr, og derved vil et salg efter 5-6 år oftest betyde at ejeren skal indbetale et restbeløb

    Så selvom mikrobilerne er skidt for meget, så tror jeg faktisk netop leasing faktisk er værre til at trække gennemsnittet ned. Det er biler folk jo fra start har en udløbsdato på


  • #26   29. nov 2019 Jeg tror også at mikrobilerne har fået en del husstande til at købe en ekstra bil. Jeg kender flere som altid kun har haft en bil, men efter at mikrobilerne blev populære, har de valgt at købe sådan en som bil nr. 2.

  • #27   29. nov 2019 Carsten J: Ja præcis.
    Jeg har flere kollegaer Som kun har haft en bil i hustanden men så har købt en microbil så søn/datter kan bruge den så de ikke skal på knallerten er offentlig transport!
    Jeg tror rigtig mange i de større byer har købt/leaset sådan én da de er så billige er koster nærmest intet at ha til at stå da bla. grønafgift er alt for lav!


  • #28   29. nov 2019 Det er helt sikkert rigtigt nok, at mange nu har to i stedet for kun en bil

    Men netop de små mikrobiler ser man ikke mange af som skrottes i en tidlig alder, og der er ingen ide i at sælge dem til export. Så de fleste kører dem også helt ned og har dem måske faktisk længere end en mellemklasse som man sælger mens der er lidt gensalgsværdi

    Dog kører mange af de mellemklasse rundt med nye ejere

    Leasing bilerne kan jo som de eneste ret nemt sælges i hele Europa uden problemer og døjen med at hente afgiften retur, i alt fald så længe det er finansiel leasing


  • #29   30. nov 2019 Ang ejerafgiften, så er den jo ufattelig lav på min nyere Octavia, kr 544,- halvårligt, og med en købspris som en mikrobil med fuldt udstyr, så er der ingen undskyldning for at købe en mikrobil mere. (måske lige årgangen)

  • #30   7. jan 2020 #29
    Allan Hvad koster sådan en Octavia?


  • #31   7. jan 2020 #20
    Hvis man ikke selv kan skrue (hvilket mange ikke kan/gider) så ja så skal manoverveje det men kan man selv skrue er det langt billigere at smide 3000kr efter en gearkasse og bruge en lørdag i værkstedet en at købe en ny bil. Folk få bare en regning på 15000kr ved et værksted og så kan de ligeså godt købe en Ny Aygo og betale 1000kr om måneden i afdrag.


  • #32   7. jan 2020 Jeg har evnerne men har meldt mig i "gider ikke" kategorien, min hverdags bil skal bare køre, så kan jeg skrue i de gamle hygge slæder istedet

  • #33   8. jan 2020 120.000,- årgang 2014

  • #34   8. jan 2020 498.000.- Årgang 2019 smiley

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 318
    #36   9. jan 2020 #35
    Ja enten går det den vej, eller også den modsatte. Produktion og skrotning af en bil er da virkelig noget der trækker tænder ud mht klima. Det kan godt være at en gammel bil oser lidt mere, men en ny har satme heller ikke ren samvittighed, slet ikke hvis den er lavet til kun at holde 7-8 år.
    Noget helt andet er folks forfængelighed gør at de får repareret en mikroskopisk ridse i en plastik kofanger - fordi de har 0kr i selvrisiko osv. Male en hel kofofanger for ridse man ikke kan se?


Kommentér på:
Den Danske BilPark ! ?

Annonce