Styretøjs problemer {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har en Suzuki Alto fra 2004.
Når jeg kører i den, så vil den gerne sådan ud til hver side løbende selvom jeg holder godt i rattet. Den er sådan lidt ustabil eller slatten kald det hvad man vil. Den dunker/knager når jeg drejer og er mærkelig når jeg bremser. Kan dog sagtens bremse.
Jeg er på ingen måde mekaniker og pengene er ikke så store. Så jeg søger nogen ideer fra jer om det kan være styrekugle, bærearm osv. eller hvad det kan være.
Bilen trænger muligvis til en sporing. Men kan det virkelig være det der lavet alt det ballade?
Vh. Jesper.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 84
Hvis du vil tjekke sporingen, så skal du skaffe adgang til et sæt køreramper eller en grav. Så kravler du under bilen, mens den står på hjulene, og måler afstanden mellem forhjulene, både på forenden af fælgene og bagenden, så højt oppe du kan. Brug evt. noget stift som noget tyk ståltråd eller en rundstok, til at måle med.
Forskellen mellem for- og bagkant skal ikke være meget over 2-3 mm før det påvirker styringen voldsomt. Isæt hvis hjulene peger ud ad.
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Hvis de er fuldstændig færdige ryger sporingen, og dækkene slides på indersiden.
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 539
Det kan også være bagbro eller stræberarme bagpå der er rustet op.
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 84
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
Det med styretøjet, kan alligevel godt være et par ting. Tandtang, Indvendigstyrekugle / sporestang samt styrekugle. Dækkende kan også havde lidt at sige hvis bilen trækker lidt til den ene side. Det kan være hvis man kører meget i rundkørsler ligesom hjemmeplejen i kommunen.
Styretøjs problemer