{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Jesper A
Jesper A
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 5

Styretøjs problemer {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har en Suzuki Alto fra 2004.
Når jeg kører i den, så vil den gerne sådan ud til hver side løbende selvom jeg holder godt i rattet. Den er sådan lidt ustabil eller slatten kald det hvad man vil. Den dunker/knager når jeg drejer og er mærkelig når jeg bremser. Kan dog sagtens bremse.
Jeg er på ingen måde mekaniker og pengene er ikke så store. Så jeg søger nogen ideer fra jer om det kan være styrekugle, bærearm osv. eller hvad det kan være.
Bilen trænger muligvis til en sporing. Men kan det virkelig være det der lavet alt det ballade?

Vh. Jesper.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styretøjs problemer
  • #1   5. dec 2019 Ja sagtens,

• #2   5. dec 2019 Hvis du har en klonklyd eller lignende, så løft forenden op og riv i dækkene til du finder ud af hvor det kommer fra. Det nytter intet at spore en bil, der ikke er i orden.

Hvis du vil tjekke sporingen, så skal du skaffe adgang til et sæt køreramper eller en grav. Så kravler du under bilen, mens den står på hjulene, og måler afstanden mellem forhjulene, både på forenden af fælgene og bagenden, så højt oppe du kan. Brug evt. noget stift som noget tyk ståltråd eller en rundstok, til at måle med.
    Forskellen mellem for- og bagkant skal ikke være meget over 2-3 mm før det påvirker styringen voldsomt. Isæt hvis hjulene peger ud ad.

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #3   5. dec 2019 Tårnlejer.

Hvis de er fuldstændig færdige ryger sporingen, og dækkene slides på indersiden.

• #4   5. dec 2019 Bærekugler er en svaghed, fæste hvor forreste tværarme sidder, samt gummi i bærearm, har set fjederben være rustet op ved nederste fæste.