Audi TT 1.8T årgang 2000 {{forumTopicSubject}}
Hejsa! Jeg har set mig lun på en Audi TT 1.8T fra 2000. Bilen står 700 km nede i Tyskland, og jeg er allerede i gang med forhandling. Jeg har læst alverdens artikler og reviews om bilen, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere personlige meninger og erfaringer omkring bilen.
Hvad er jeres indtryk af den?
Gerne både positive og negative betragtninger. Især hvis I selv har ejet en.
Og hvis tilfældet skulle være der, at der findes en venlig sjæl, som har lyst til at give mig en tur, eller i bedste tilfælde lade mig prøvekøre deres TT, gerne mod betaling, så er I mere end velkomne til at kontakte mig
Jeg synes det er mange km at køre, samt penge at bruge, på en bil jeg aldrig selv har prøvekørt
Mvh.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
De kan fås til 50.000 i Dk.
Undersøg prisen på forsikring før du køber en.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
jan 2017
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 75
Derudover har den lidt overfladerust under bunden, hvilket skyldes at den aldrig er blevet undervognsbehandlet og har kørt ca. 10 år i DK hele året rundt.
Motoren ligger på tværs, så tandremsskift er lidt mere omfattende.
De typiske TT fejl jeg lige kan komme på:
- Pixelfejl i FIS-displayet
- Møre slanger/rør til krumtapsudluftning mm.
- Defekt termostat (konstant åben, så driftstemperatur på ca. 90 grader ikke/svært opnås)
- Defekt knastkædestrammer (rasler ved opstart, hvis den ikke har været startet i nogle timer)
- Eftercirkulationspumpe, der sørger for at cirkulere kølervæske rundt til at køle turboen i 5-10 minutter efter bilen er slukket. Skal køre så snart, der har været tænding på, selvom bilen er kold og ikke har været startet - er tydelig at høre, når bilen er slukket.
- Pakning mellem udstødningsmanifold og turbo. Får bilen til at lyde som en traktor og lukker udstødningsgasser ud i motorrum. Lyt/mærk efter om den er tæt bag motor.
- Servokølerør foran ruster og bliver utæt med læk og knurrende servostyring til følge
- Rust ved forskærme/sideskørter
Hvis jeg kunne gøre noget om, havde jeg også købt en i Tyskland. Man kan godt se på min, at den har kørt 10 år i DK hele året rundt, hvilket den forøvrigt ikke gør længere, efter jeg har købt den.
apr 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2
mar 2005
Følger: 39 Følgere: 56 Emner: 48 Svar: 1.650
Skal siges jeg gik fra en A4 B7 til en TT så synes virkelig at gearkassen var som en spand grus at røre rundt i, men hvad kan man forvente, de var nok bare ikke bedre gearkasserne dengang. Solgte bilen og købte mig en A6 C7 i stedet. Det har jeg aldrig fortrudt.
Dertil skal det siges at de 6 måneder jeg havde TT’eren, var 6 sjove måneder
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
Jeg skal af med den og det er jeg virkelig ked af. Efter min mening er det virkelig en lækker og undervurderet bil.
Jeg kan godt genkende det med det dårlige udsyn, men det har aldrig generet mig.
Det er en kvik lille bil med et tidsløst design, der ikke bare ligner alle de andre biler på vejen.
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
Audi TT 1.8T årgang 2000