{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.501 visninger | Oprettet:

Undervognsbehandle 10 år gammel bil {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude og kigge på en ca. 10 år gammel bil ved en forhandler. Prisen er sådan set ok, og jeg ville gerne købe den, men den har aldrig fået undervognsbehandling, og jeg har aftalt med mig selv, aldrig at købe en bil der ikke er/har fået behandling.

Er det dumt at give den en gang beskyttelse nu? Den er ikke rådden, men der sidder rust rundt omkring i bunden som der nu og engang gør, så den er begyndt. Stopper en gang sort pladder rusten, eller lukker man det inde så det går hurtigere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undervognsbehandle 10 år gammel bil
  • #1   10. dec 2019 hvis det overflade ville noget tyndt olie være godt til at holde det lidt igen. flager af rust ville sort undervogns sovs ikke gøre godt.

• #2   10. dec 2019 Undervognsbehandling stopper ikke rust. Det er et supplement til en dårlig grundbehandling. Det vil givetvis forsinke processen, men en ordentlig undervognsbehandling er en bekostelig affære i dag. Så afhængigt af hvor slem rusten er, kan de penge -efter min mening- være bedre givet ud på at få fjernet det rust der er og behandlet stålet ordentligt. Altså blæsning eller renslibning/kemisk behandling og så en ordentlig grunder. Den slags får man bare heller ikke lavet meget af på et værksted.

Dér hvor pengene dog kan være godt givet ud til undervognsbehandling, er hulrum. Hvis det er en bilmodel der er dårligt beskyttet fra fabrikken, kan sådan en behandling være godt. Men du får svært ved at afgøre om det allerede ér for sent uden undersøgelse med endoskop.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #3   10. dec 2019 Det hjælper absolut intet at give den behandling, så lukker du bare rusten inde og så går det rigtig stærkt. En 10 år gammel bil uden behandling, er meget hastigt på vej til skrot.

• #4   10. dec 2019 Det er også det jeg har snakket med andre om, at man lukker det inde og så går det bare hurtigere.

Jeg tror bare jeg venter på at en anden dukker op. Det var i øvrigt en 2008 Lancer. Den mangler også regnsensor, så det bliver ikke den.

Men takker for svar smiley

• #5   10. dec 2019 mitsubishi os gode til at ruste

• #6   10. dec 2019 jeg har aftalt med mig selv, aldrig at købe en bil der ikke er/har fået behandling.

Hvorfor så spørge ?

• #8   11. dec 2019 Fordi den stod til en fornuftig pris og var i god stand ellers. Havde det været en god ide at få den behandlet, havde jeg købt den, men jeg blev så bekræftet i at det ikke er en god ide at behandle en bil i den alder, så derfor købte jeg den ikke.

• #9   11. dec 2019 Hvis der ikke er rust i den, er det bestemt med til at øge alderen på den.
    Men hvis du har tænkt dig at sælge den om 2 år igen skal du ikke gøre det.

Kommentér på:
Undervognsbehandle 10 år gammel bil

Annonce