{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.162 visninger | Oprettet:

Wednesday
Wednesday
Tilmeldt:
6. apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Pendlerbil – den kedelige, den sjove eller den gamle? {{forumTopicSubject}}

I det nye år starter jeg på nyt job med 57km hver vej (landevej og motorvej).

Jeg har op til ca. 120K til den bil jeg får behov for. Vi har en stationcar i forvejen, så der er ingen særlige krav til den nye bil ift. plads, påhæng mv.

Jeg får nok at se til med det nye arbejde, så jeg vil helst undgå en bil som skal på værksted med forskellige problemer i tide og utide. Omvendt vil jeg helst heller ikke ha’ noget der er alt for kedeligt.

Det kedelige valg hedder noget i stil med 208 diesel – den er svære at slå på brændstofs økonomi.

Jeg har kiggede en del på forskellige A3’er og A4’er, men her taler vi om biler fra 2009 og frem med ca. 200K på tælleren. Så beder jeg vel selv om forskellige turboproblemer, koblingsskift, mv.? Hvad er jeres erfaringer med disse halvgamle Audi’er?

Jokeren er en gamle sedan fra midt 00’erne, f.eks. Honda Accord.
God kvalitet, kører godt og fås til en tredjedel af prisen af de andre. Her taler vi dog 13 KM/L og selvfølgelige en gamle bil med en del KM på tælleren.

Hvad siger I til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendlerbil – den kedelige, den sjove eller den gamle?
  • #1   17. dec 2019 Passat 3b 100-115-130hl tdi så køre du stadig 18km/l og den er røv billig I dele og køre fantastisk.

  • #2   17. dec 2019 Bmw 320d e90 i 163 hk udgave lækker bil at køre i og du kan finde en rigtig fornuftig en til den pris klasse

  • #3   17. dec 2019 Kedelig mellemstor stationcar til hverdag, noget sjovt som bil nummer to

  • #4   17. dec 2019 Jeg tænker den kedelige, den er sjov for økonomi, og holder ikke så tit på værksted.

  • #5   17. dec 2019 #2 er et godt bud efter min mening men #1 ville jeg foretrække selvom de er ved at være nogle gamle damer efterhånden så køre de 1.9tdi'er skide godt og som der også bliver nævnt så kan de laves for næsten ingen penge. Jeg er selv ejer af en audi fra den årgang du kigger på 1.8t/2.0t og du kan godt finde en med ok udstyr til den pris og de køre godt men med 120km om dagen (pendler selv 100km) så kan de godt rive lidt I penge pungen I brændstof men hvis pengene er der så er der jo ingen problemer ??:)

  • #7   17. dec 2019 Jeg kører selv 2*50 km motorvej hver dag i en Rio fra 2014.
    Kører jeg omkring de 100 i timen så er den forholdsvis økonomisk hvorimod jeg med 120-130 kører en del kortere på literen.
    Ved de 100 kan jeg køre 500 på en tankfuld, ved 130 kun 400. Så der er en god besparelse og jeg har ikke mega travlt med at komme hjem så de penge er jo sparet i den sidste ende.
    Vi har haft den fra ny og ikke ofret noget synderligt på den, og så sidder jeg selv i hvert fald, forholdsvis behageligt i den.


  • #8   17. dec 2019 #5 Vil sige at 1.8T og økonomi hører ikke sammen. De er opgivet til næsten 13 I den virkelige verden er 10-11 mere realistisk. Gammel turbomotor fra 90erne. De er tørstige næsten som M50 BMW fra samme årgang

  • #9   17. dec 2019 #8 Vil give dig helt ret kan også ca få min til at ramme de 700-750km på en tank (70 liter) ved pæn kørsel ??:)

  • Wednesday
    Wednesday Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
  • #11   17. dec 2019 Jeg pendler selv 2x40km om dagen og jeg har valgt det komfortable sjove valg.
    Jeg har en gammel E92 335d som kører ca 15-17 km/l om sommeren og en 14-16km/l her om vinteren.
    Min gamle golf 4 1.9 tdi kørte også 15-17 km/l så det er et fantastisk bytte!!!
    Jeg betaler gerne mere for den gode komfort og muligheden for at overhale!!!


  • #12   17. dec 2019 #10 af dem du kigger på havde jeg gået med a4 for bedre køre komfort på vejen hvilket du vil ligge meget mærke til med 120km på de danske veje om dagen. dog hvis økonomi vægter højest så ville jeg gå med a3 smiley

  • Wednesday
    Wednesday Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #13   17. dec 2019 Jeg beklager, det er vist lidt knas med de links i #10

    Audi A3 1,6 TDi Ambiente SB 5d KM 106.000 til ca. samme pris som en 3 år gammel 208 - det er måske et besøg værd...



  • #14   17. dec 2019 Har en fabia 1.9 tdi rs 130hk chippet til 180 hk / 430nm. Den er jeg glad for men dyrt i afgift.. Pyt med det? smiley

  • #15   17. dec 2019 Ja 430nm er sku ikke små ting I sådan en lille raket ??:)

  • #16   17. dec 2019 Jeg har pendlet 25-50km om dagen HVER vej de sidste 12 år i gamle Hondaer der har været opgivet 10-11km/l..

    De har kostet mig ca 2,0-2,4kr/km inklusiv brændstof, reparationer, service, ja ALT, selv inklusiv afskrivning.. Så prøv at regn på hvor meget du kommer til at tabe på en bil der koster 120.000kr.. Jeg kunne ikke drømme om at pendle i en diesel.. så skulle jeg køre 200km om dagen.

    Men det sjove men billige valg er en CR-Z, man kan få dem fra 70.000kr, o de er opgivet til 20km/l (kan godt køre det i raksis på landevej, men forvent omkring 16 på motorvejen) og så koster de nada i grøn afgift...


  • #18   17. dec 2019 Hvad med denne:

    Seat Leon FR 2,0TDI 184hk.
    23,8km/l 1500kr i afgift

    https://www.bilgalleri.dk/seat-leon-2_0-fr/id-2238086


  • #20   18. dec 2019 Kedelig traktor der er lyddæmpet og med et fornuftigt anlæg, så der kan høres god musik.

    Mirza A: Hvorfor ikke pendle i diesel? Det burde netop være et fornuftigt valg?


  • #21   18. dec 2019 Jeg kan ikke foredrage diesel.. Så hvis jeg kørte mere end 100-150km om dagen så ville jeg nok købe en hybrid bil.. en CR-Z ville være den perfekte pendlervogn til mig..

  • #22   18. dec 2019 En Honda uden turbo er da langt værre end en turbo diesel med moment, vi har en Jazz vtec, og der sker INTET under 4-5000 rpm, hvilket ved sige du skal geare ned for at overhale en lastbil på motorvejen...
    Dog går den 23 på landevej og 19 på motorvej smiley


  • #23   18. dec 2019 Jeg kunne heller ikk drømme om at pendle i en Jazz.. omend jeg hellere vil pendle i den fremfor en 100 hestes diesel.. selvom den har mindre moment... det er jeg ligeglad med det betyder ingenting uden effekten..

  • Wednesday
    Wednesday Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #24   18. dec 2019 Jeg har reflekteret lidt over det, og jeg tror at #17 kan ha’ ret.

    Med den rigtige kombination af motor og udstyr kan en mindre fransk bil godt være til at leve med.

    At bruge hele budget på en ældre bil og ellers bare håbe på at det går godt er nok ikke så klogt.

    Der følger et par spg. til 208:
    1. Jeg har kun set ganske få med armlæn, som ellers normalt ville være et krav fra mig. Det er vel ikke svært at eftermontere?

    2. Jeg tænker at den burde være blevet undervognsbehandlet fra ny. Hvis den er blevet det, så er der vel ingen skade med en ny omgang igen hvis det er 3 år siden første gang?

    3. Modellen har eksisteret siden 2012 og brugte starter ved 50K – har der været nogen bemærkelsesværdige opgradering i de sidste syv år?

    Generelt har jeg svært ved at gennemskue brugtpriserne så snart bilerne er mere end 3-4 år. Man kan tilsyneladende springe en helt klasse op til samme pris:

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c4/16-e-hdi-115-seduction-5d/4443927

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c4-cactus/16-bluehdi-100-shine-edition-5d/4555909


  • #25   18. dec 2019 #24 hvorfor gå med det kedelige valg ? jeg må ærligt sige at jeg helt bestemt hellere vil betale lidt ekstra for "udgifterne" til den bil der giver et lille smil på læben hver gang du sætter dig ud i den end at sætte mig ud i noget og tænke ja...... men det er også bare min mening. Jeg tænker at der også var en grund til at du kiggede på de biler du startede ud med I tråden og den vej hen af smiley

  • #26   18. dec 2019 Vælg fra 15-> hvor de hedder bluehdi og dermed kommer ned i 130 halvårigt i ejerafgift smiley
    Vælg en allure der har CarPlay, aut klima/lys/viskere, parkeringssensorer, kurvelys osv som standard
    Peugeots armlæn koster 1700, og skal skrues dem fra wish/eBay osv koster 300 og skruer er ikke nødvendigt smiley


  • #27   19. dec 2019 Jeg har heller ikke været vild med tanken om diesel, men da Fiestaen skulle udskiftes blev det en Focus st.car 1,6 turbo-diesel med 110 heste. Den klarer 22 km på en liter i snit, trækker faktisk ret godt. Koster 1500 kroner i afgift hvert halve år (nyere end 2010) og så har den en del udstyr: 2 zone klima, aircon, fartpilot, oliefyr, en meget effektiv sædevarme og en masse andet lir.
    Virkelig behagelig på langtur. Man er ikke smadret i ryg og ben efter 300 kilometer.
    Det kunne nogle gange være en prøvelse i forgængeren.

    Der er plads, og ellers kan bagsædet lægges ned. Så kan der stoppes ret så meget ind bagi.
    Praktisk, når den skal benyttes til daglig driver.
    Måske værd at overveje?


  • #28   22. dec 2019 For 120 kan du få 2014 Octavia 1.4 TSI 140 hk, 1.200 helårligt i afgift, 19 km/l benzin, og massivt kraftoverskud, den kan det hele sådan en tjekkoslovak smiley

  • Wednesday
    Wednesday Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #29   22. dec 2019 Igen tak for de mange forslag, jeg havde f.eks. ikke tænkt på Octavia TSI 140.

    Jeg er gået lidt i stå undersøgelserne pga. julen, men jeg skal egentlig ha’ købt bilen primo januar, så det er bare om at komme videre.

    Pt. kigger jeg på Corsa diesel og Polo TSI, begge fra 2015...


  • #30   23. dec 2019 Det vil være sig knap 25.000 om året.
    Jeg ville som trolle, købe noget med nyere med garanti. Hyundai/kia eksempelvis. En i20 findes lige nu til 130.000 fra 10/2018 så der er knap 4 års garanti tilbage, uden km begrænsning. Og så er det endda 1,0 T-gdi motor. Jeg har selv kigget på en 1,2, som var absurd sløv, men havde forhandleren ikke solgt til en anden til prisen, havde jeg nok købt den. Kedelig bil, men et fornuftigt udstyrsniveau, til mit behov som det ser ud lige nu for mig.

    Tanken var at jeg skulle have den et par år, til elbilerne, er modnet lidt mere, så jeg ville helt sikkert kunne leve med det. JEg er dog i tvivl nu, om jeg skal købe en ældre mikro bil, til 25.000, en mikrobil noget nyere til 50.000 eller gå en hel klasse op hvor meget ekstraudstyr fra de små jo er standard.


Kommentér på:
Pendlerbil – den kedelige, den sjove eller den gamle?

Annonce