1.509 visninger
|
Oprettet:
Godkendt bil med anden motor ? {{forumTopicSubject}}
Har en del sol som er med en esi motor og havde gået og tænkt på at tune på den, men eftersom vti motoren allerede har væsentlig flere kræfter, for ikke at tale om potentiale for tuning gik jeg og overvejede at skifte motoren istedet.
Men kan jeg syne bilen efterfølgende hvis jeg gør dette ? eller kan man betale afgift af bilen med den nye motor og få det godkendt, eller er det helt umuligt ? Først tænker jeg at del sol kommer jo med en vti fra fabrikken i nogle modeller, så burde den vel også kunne, men det er nok ikke så simpelt
Gider jo ikke rende og skifte motor imellem hvert syn.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hvis jeg kan ligge vti motoren i med 160hk istedet for de 125 den har nu og derefter betale ny afgift af bilen og så have en lovlig bil der kan synes osv er det helt klart vejen at gå, men har bare hørt fra en ven at det ikke er muligt hvor jeg syntes at have hørt at det er, derfor spørger jeg jer kloge mennesker herinde
Bremser mener jeg er lidt større, men ikke helt sikker.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Men hvis den er født med motoren, så skal der "blot" betales afgift af det. Der er mange der har lavet det swap, men jeg synes personligt det er dumt.
Det er ikke gratis, og du ender med en bil som hverken er ESi eller en VTi, du har fx trommelbremser bagi, mens en VTi har skiver, der er sikkert flere forskelle, sådan en bil kan være svær at sælge igen, og økonomisk set er du nok bedre stillet ved at sælge din bil og købe en org VTi.
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Er låst på denne bil da jeg har brugt rigtig mange penge på ombygning, inklusiv lakering og fuldt ombetrukket kabine...
Det er ikke en bil jeg nogensinde har tænkt på eller skal tjene på (det løb er kørt for lææææænge siden) men en der har en særlig betydning for mig og en jeg har tænkt mig at beholde.... ja "for evigt".
"skulle have startet ud med en vti".. ja, men nu står jeg med en esi
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Men følgende passer dog ikke: Og det kan være noget lort vis du køre galt og dit forsikring selvskab opdager det. For så hænger du selv på alle skader.
Færdselsloven er soleklar omkring hvad der skal erstattes af ansvarsforsikringen, og hvad der skal til for at selskabet kan kræve regres (erstatning af kunden) - og en bil med forkert motor i, er ikke nok. Bevisbyrden ligger hos forsikringsselskabet, og i praksis er det mere end umuligt.
Kasko bortfalder dog MEGET nemt, men det er kun en del af "alle skader"..
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Godkendt bil med anden motor ?