{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
4. sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Godkendt bil med anden motor ? {{forumTopicSubject}}

Har en del sol som er med en esi motor og havde gået og tænkt på at tune på den, men eftersom vti motoren allerede har væsentlig flere kræfter, for ikke at tale om potentiale for tuning gik jeg og overvejede at skifte motoren istedet.
Men kan jeg syne bilen efterfølgende hvis jeg gør dette ? eller kan man betale afgift af bilen med den nye motor og få det godkendt, eller er det helt umuligt ? Først tænker jeg at del sol kommer jo med en vti fra fabrikken i nogle modeller, så burde den vel også kunne, men det er nok ikke så simpelt smiley
Gider jo ikke rende og skifte motor imellem hvert syn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendt bil med anden motor ?
  • #1   19. dec 2019 jamen vis den får flere hk end 20% mere ved at lægge den motor i. Så ja så skal du betale en ny afgift på bilen til skattefar.men om du kan syne den med den motor det ikke til at sige. du kan være heldig at synsmanden ikke opdager det og syner den uden problem. Det der mange der har fået gjort men som sagt over 20% hk mere end standart. så skal der ny afgift til for bilen er lovlig igen, så om den er bleven synet med den motor i uden der er bleven betalt afgift. Så er den stadig ulovligt at køre i uden den afgift er betalt. Og det kan være noget lort vis du køre galt og dit forsikring selvskab opdager det. For så hænger du selv på alle skader. eller det vil nu sige de betaler først og så går de efter dig for at få pengen igen. Og nej jeg er ikke hellig har selv lavet mange sjove ting i mit liv. Men ville bare oplyse dig alt der kan ske plus din bil stiger jo også i salgs pris vis du betaler den nye motor fri. Så det ikke alle pengen der går tabt ved tabt ved at gøre det rigtige. Og ja du kan sagtens lægge den motor i og betale afgift af den,nu når bilen kunne fås med den type motor fra ny af så ingen problem der. husk at tage bremser med fra den model af,med den str motor i vis den køre med str bremser.For vis den gør det skal de med over på din,og er de ens og samme str så Det lige meget.

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   19. dec 2019 Præcis, vil jo netop ikke stå og ikke kan syne den hvis synsmand opdager det, og vil da slet ikke stå med fosikrings problem, derfor vil jeg have bilen er lovlig med motoren i.

    Hvis jeg kan ligge vti motoren i med 160hk istedet for de 125 den har nu og derefter betale ny afgift af bilen og så have en lovlig bil der kan synes osv er det helt klart vejen at gå, men har bare hørt fra en ven at det ikke er muligt hvor jeg syntes at have hørt at det er, derfor spørger jeg jer kloge mennesker herinde smiley
    Bremser mener jeg er lidt større, men ikke helt sikker.


  • #3   19. dec 2019 Det er muligt da en del sol ESi er født med en B16 motor, hvis den ikke var så ville det ikke være muligt uden at få det hele TÜV godkendt, det er blevet gjort af en person i Dk da han fik godkendt sin civic coupe med en B16 motor og det var ikke billigt!

    Men hvis den er født med motoren, så skal der "blot" betales afgift af det. Der er mange der har lavet det swap, men jeg synes personligt det er dumt.

    Det er ikke gratis, og du ender med en bil som hverken er ESi eller en VTi, du har fx trommelbremser bagi, mens en VTi har skiver, der er sikkert flere forskelle, sådan en bil kan være svær at sælge igen, og økonomisk set er du nok bedre stillet ved at sælge din bil og købe en org VTi.


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   19. dec 2019 Nej det har jeg ikke, der er skivebremser både foran og bagpå.
    Er låst på denne bil da jeg har brugt rigtig mange penge på ombygning, inklusiv lakering og fuldt ombetrukket kabine...
    Det er ikke en bil jeg nogensinde har tænkt på eller skal tjene på (det løb er kørt for lææææænge siden) men en der har en særlig betydning for mig og en jeg har tænkt mig at beholde.... ja "for evigt".

    "skulle have startet ud med en vti".. ja, men nu står jeg med en esi smiley


  • #6   19. dec 2019 #1 - Det meste af hvad du siger, er korrekt.

    Men følgende passer dog ikke: Og det kan være noget lort vis du køre galt og dit forsikring selvskab opdager det. For så hænger du selv på alle skader.

    Færdselsloven er soleklar omkring hvad der skal erstattes af ansvarsforsikringen, og hvad der skal til for at selskabet kan kræve regres (erstatning af kunden) - og en bil med forkert motor i, er ikke nok. Bevisbyrden ligger hos forsikringsselskabet, og i praksis er det mere end umuligt.

    Kasko bortfalder dog MEGET nemt, men det er kun en del af "alle skader".. smiley


  • #8   19. dec 2019 De kører med samme skiver, HVIS den har skiver.. men det er ikke alle ESi der har skiver bagi.. men nogle af de specielle modeller og faceliftede har..

Kommentér på:
Godkendt bil med anden motor ?

Annonce