{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Hvordan skal handlen foregå? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg står og skal have ny motor i min bil, jeg har derfor fundet en skrotbil hvor motoren kan bruges. (hos en privat)
Jeg skal jo bruge motoren fra den, og vil så skrotte bilen derefter.

Min forvirring går så ud på hvordan den handel skal foregå?
For jeg har læst noget om at det er sidste registreret ejer der får skrotpræmien?
Så enten skal jeg skal købe bilen til fuld pris, og håbe at sælger giver mig skrotpræmien når jeg får den skrottet, eller så skal skrotpræmien modregnes i prisen og sælger skal så håbe at jeg skrotter bilen på et tidspunkt?

Er det mig der har misforstået det hele? Er der en nemmere og mere sikker måde at gøre det her på?

Håber der er en kyndig der kan hjælpe smiley tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan skal handlen foregå?
  • #1   25. dec 2019 Hvis du ikke er registreret som sidste ejer, så skal du bare have en slutseddel eller andet der beviser at bilen er din.

Du skal bare give den pris I bliver enige om, så får du jo bare lidt penge retur når den skrottes smiley

Pengene bliver udbetalt til den som i juridisk forstand ejer den - Det vil du gøre med en slutseddel og registreringsattesten.

• #2   25. dec 2019 Nå det lyder jo dejlig nemt smiley Synes godt nok også det var mærkeligt hvis det skulle gøres på den måde.

Tusind tak!

Er det noget du selv har gjort erfaringer med?

• #3   25. dec 2019 vis du vil gøre det på en nemmer måde. så kør forbi den skrot handler du skal bruge. og få en skrotning attest fra dem af.når du henter og køber bilen,og så får du sælgeren til at underskrive den attest.og du får selvfølig registrering attesten med også. så når du er færdig med den bil,så køre du bare bilen op til dem du fik attesten af og får skrot prisen. det er det jeg har gjort når jeg har købt en bil til dele. så der ingen bøvl når den skal skrottes i fremtiden.før i tiden kunne man finde de attester på nettet men nu skal der være en skrot handlers nummer på dem. så nu skal man hente dem ved det firma man til have den skrottet ved.

• #4   25. dec 2019 Jeg har også læst at sidste registreret ejer nu får pengene efter 1/1, nu hvor det skal forgå via nemid smiley
    https://www.skrotbil.dk/nye-digitale-skrotningsattester-fra-1-jan-2020/

• #5   25. dec 2019 Kasper J: Ja præcis det jeg tænkte på, jeg kommer lidt i klemme med den lov der :|

Freeway: tak for svaret, jeg må prøve at se om det kan lade gøre inden nytår.

• #6   25. dec 2019 Lav en skriftlig aftale hvor ophugningsstøtten fratrækkes salgsprisen.
    Skal du ikke bruge registr. attesten til noget, kan du lade tidligere ejer beholde den.
    Bare husk at påføre stelnummer og tidligere registr. nummer og aftalt pris minus skrotpræmie. Så kan ingen af jer komme og slå den anden i hovedet med noget.

Kommentér på:
Hvordan skal handlen foregå?

Annonce