{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på dæk?
  • #1   5. jan 2020 Jeg ville personligt ikke give noget for dæk som er over 8 år gamle.

  • #3   5. jan 2020 Jeg kunne måske finde på at bruge dem på min trailer, hvis jeg havde en smiley

  • #4   5. jan 2020 Jeg ville modsat #3 heller ikke sætte dem på min trailer.
    Havde de været max 4 år gamle og ubrugte og opbevaret korrekt, så havde jeg snildt kunnet bruge dem i en 2-3 år hvis prisen var fornuftig.
    Men 9 år gamle dæk. Nej tak


  • #6   5. jan 2020 #1+2+4+5

    Og så kommer spørgsmålet til 1000kr, skifter i jeres dæk på bilen når de er 4 år gamle fra produktionsdato?


  • #7   5. jan 2020 6#: Niks, har heller ikke nævnt at jeg kun beholder mine dæk i 4 år. Mine vinterdæk er 20 uger gamle, og mine sommerdæk er lidt over et år gamle. Har aldrig kørt på dæk ældre end 6 år. Min kærestes vinterdæk er knap 6 år gamle nu, og de skal skiftes inden næste sæson. Men jeg ved at de har været opbevaret korrekt i alle årene, og de er ikke møre. Jeg har desuden aldrig købt "brugte" dæk, da jeg ikke ved hvordan de har været opbevaret.

  • #8   5. jan 2020 #6 hvis du nu lige lægger to tal sammen så skriver jeg at jeg ville kunne køre på dem i 2-3 år hvis de var 4 år. Så det giver max 7 år gamle dæk fra produktion.
    Så nej til de 4 år, men 7 år så skal jeg heller ikke køre længere på dem. Og det er igen hvis jeg ved hvordan de har været opbevaret under "stilstand" når de ikke har været på min bil.


  • #9   5. jan 2020 #7+8

    Og i har self arbejdet for et dækfirma og oplevet utal af sprængte dæk pga alder, for og komme med de udtalelser?


  • #10   5. jan 2020 Hold nu kæft, der er sgu da intet i vejen med 10 år gamle dæk, så længe de har været opbevaret korrekt. Jeg ser til dagligt reservehjul inde i bilerne, som er ligeså gamle som bilen, hvor dækket ser ud og føles 100% som nyt. Til gengæld ser jeg også dæk, som kun er et par år gamle, som er 100% møre og er ved at falde fra hinanden, når de har ligget et års tid udenfor i haven...

    Så jeg vil sige 150-200 pr dæk kan du godt få for dem til foråret


  • #11   5. jan 2020 Niks, det har jeg ikke. Men jeg har kørt i biler med stive/møre dæk af en tvivlsom kvalitet, det er ikke specielt sjovt. Derudover kører jeg ret meget, så jeg tvivler på at mine dæk når at blive 7-8 år gamle inden mønsteret er væk.

  • #12   5. jan 2020 Hej
    0 kr
    MVH KP


  • #13   5. jan 2020 Gammel gummi bliver mørt. De er 9 år gamle.

    Ingen værdi.


  • #14   5. jan 2020 De er blevet opbevaret tørt og køligt. Og dem der ikke er på fælge er opbevaret stående.

  • #17   5. jan 2020 #15
    Hold nu kæft. Når politisk korrekte dobbeltmoralske amøber som dig siger A, siger jeg B. Lev med det.

    Du kører selv på usle Imperial kina crap vinterdæk, som kommer ind på flotte sidstepladser i de fleste dæktest, men sidder der og belærer andre hvad de skal og ikke skal køre på. Til at brække sig over...


  • #19   5. jan 2020 Jamen hr. Trolle

    Netop. Jeg luftede bare min holdning i forummet.

    Men når de andre kommer med deres politisk korrekte vås ala "dæk er den eneste kontakt med vejen" og i virkeligheden selv sparer penge på dæk og køber det billigste lort fra Thansen, bliver jeg sgu lettere misfornøjet og føler mig nødsaget at svine vedkommende til. Han er en voksen mand. Han kan godt klare det.


  • #21   5. jan 2020 Jeg hentydede så ikke til dig. Har sgu heller ikke svinet dig til...? Endnu smiley
    Jeg ved godt, at sætningen er tyvstjålet fra din kommentar, men mon ikke, at Hr. Morten deler præcist samme filosofi? Eller... Jeg VED, at han gør. Man er vel ikke politisk korrekt for ingenting


  • #22   5. jan 2020 ...men han er da velkommen til at gøre min formodning til skamme ved at skrive, at han så ikke mener, at dæk er det eneste kontakt med vejen. Så bliver jeg vel nødt til at æde den smiley

  • #23   5. jan 2020 Og Hr. Trolle

    Jeg kan faktisk godt lide din sætning: "Så var der ingen grund til at andre svarede på det ellers seriøs spørgsmål?"

    For jeg er så umiddelbart den eneste her i tråden, som svarede på hendes spørgsmål smiley

    Edit: hov, det gjorde Kasten P også... Men hans bud var lidt for billigt i min optik smiley


  • #24   5. jan 2020 Jeg vil hellere køre på 10 år gamle kvalitetsdæk (hvis de selvfølgelig er opbevaret ordentlig og er i god stand) end på helt nye "kinadæk". Desuden kommer det jo helt an på ens kørselsbehov. Kræver ikke det vilde af dækkene at køre 3km bykørsel til og fra arbejde hver dag, plus et par km for at handle ind. Men hvis man kører mange km årligt og hele året rundt og på motorvej, så er det selvfølgelig en anden sag.

    Min vurdering er 100-200,- pr. dæk


  • #25   5. jan 2020 På min gamle S8 var der monteret 8-9 år gamle kvalitets dæk da jeg købte den, dækkene så fine ud og så ikke ud til at være mørnede, den kørte fint på de dæk også ved 250km/t og havde aldrig problemer med dem, blev skiftet efter et års tid så 9-10år gamle

  • #27   6. jan 2020 Mine dæk på 208'eren er de originale fra 15 og der en del mønster i endnu, og den har da kørt 130.000 dog ca halvdelen på vinterdæk...
    Er godt klar over at mine lange motorvejsture slider mindre end en bybil i indre by
    Mine vinterdæk blev skiftet inden denne sæson, der var de allerede døde...


Kommentér på:
Pris på dæk?

Annonce