{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Køb af bil - kvinde søger godt råd! {{forumTopicSubject}}

Kvinde søger godt råd!

Hvilken bil ville I købe? smiley

Mazda 3 SkyD 1,8/116hk - Cosmo (2019) diesel
vs
Volvo V40 d3 2,0/150 Momentum 5d (2018) diesel

Bilen vil blive brugt til:
- Pendlerkørsel på motorvej og landevej (ca 250km/dag)
- Elsker udstyr & designet på Mazda
- Elsker motor og hk på Volvo

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil - kvinde søger godt råd!
  • #1   5. jan 2020 Af de to, havde jeg taget en god lang tur i begge og valgt den der gav mig det største smil imens jeg kørte i bilen

• #2   5. jan 2020 Havde købt Volvoen af de to, Mazda ser smart nok ud men kører som en pakke pølser.

• #3   5. jan 2020 Husker ik nogensinde at ha hørt andet end lort om nyere mazda diesel motorer - havde taget en volvo, dog i d4

• #4   5. jan 2020 Volvoen er bygget til vores klima (rust)
    Ved ikke rigtig med Mazda har set mange med rust

• #5   5. jan 2020 #4 har ikke set de nyere med rust endnu..
    Men af de 2 havde jeg taget en 3.
    Mazda bliver overset of derved svær at få solgt senere uden en KÆMPE tab.
    Volvo'en er bare lidt kedelig.
    Havde givet en Audi A3, Skoda Octavia, BMW 1serie eller Mercedes A klasse et kig istedet. Men med 250km om dagen havd ejeg ærligt talt fundet en billigere bil. Eks. En brugt W212 eller W205 med en 200-220cdi motor. Og sparet en en masse penge.

• #6   5. jan 2020 Jeg havde nok hapset Volvoen - Lækkert med lidt overskud motormæssigt også specielt på motorvej

• #7   6. jan 2020 På motorvej bliver du hurtigt træt af Mazdaens motor, er jeg bange for.

Findes den ikke i en større udgave, så du får lidt mere end 116 hk at gøre godt med? For ud over motor kan jeg godt forstå, du er vild med den.

• #8   6. jan 2020 Med de km ville jeg faktisk også tage en elbil med ind i overvejelserne

Du ville med en diesel skulle bruge omkring 2000-2500 kr om mdr på brændstof til og fra job

Flere elbils modeller sælges med abonnement til hurtig ladning ved firmaer, som kan kombineres med hjemmelader

Så vil du ved ladning på standerne skulle give 500-800 kr alt efter løsning, også refunderer flere næsten hele prisen ved hjemmeopladning

Men skal du vælge mellem de to, så ville jeg faktisk lade sæderne og komfort vægte mere end selve motoren. Du vil fint kunne køre med 116 hk hvis du bare vil køre 120-130 km/t og ikke vægter acceleration højt.

• #9   6. jan 2020 En elbil i den klasse vil nok have en væsentligt anderledes afskrivningsprofil. Det er i hvert fald set med mange af de andre elbiler, vi har haft på markedet. Det er i hvert fald væsentligt, hvis man ikke skal have bilen i 8 år, men kun fx 3-4 år. Så tvivler jeg på, at el har været billigst. Det er ingen påstand, men en teori - virkeligheden kender vi ikke, før årene er gået.

• #10   6. jan 2020 Volvo.

• #11   6. jan 2020 Bay jeg er til dels enig

De elbiler med 100-150 km rækkevidde er der ingen efterspørgsel på

Men eksempelvis BMW i3 og lignende ser egentlig ikke ud til at have en helt ublu afskrivning i forhold til brændstofbiler

Men en diesel som efter 4 år har rundet 250.000 km vil ganske givet også tage et stort værditab

• #12   6. jan 2020 Vi kan langt bedre forudsige udviklingen inden for brændstofbiler. Hvis alle elbiler har en rækkevidde på 1.000 km om 3 år, er der heller ingen efterspørgsel efter dem med en rækkevidde på 300 km osv. smiley

De teknologiske fremskridt på elbiler er langt større, så derfor er risikoen for langt større afskrivninger også til stede.

• #13   6. jan 2020 Selvfølgelig kommer prisen på brugte elbiler an på udviklingen

Men i dag er fokus faktisk mere på ladetid end rækkevidde synes jeg det virker til

Det var også bare en overvejelse der måske var værd og tage

Kommentér på:
Køb af bil - kvinde søger godt råd!

Annonce