{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på montering af dæk på løse fælge
  • #1   8. jan 2020 Mit lokale værksted, dog i Østjylland tager 100 kr pr hjul

• #2   8. jan 2020 Sort ved nat mekanikeren 200 kr. Går du til et dækcenter regn med 1200 kr.
    De tager sig godt betalt, men de skal også høre på brokkeriet hvis der er det mindste jo.
    En google søgning vil vise at Skorstensgaard eksempelvis reklamerer med dæk skift til fra 995,00, så kan der tilkomme dit og dat.
    Ofte kan det virkeligt ikke betale sig bestille hjem fra udlandet med mindre man kender en der kan skifte dækkene.

• #3   8. jan 2020 En plovmand, hvis du kender en med et dækapparat. Et par hundrede eller 3 mere hos de fleste mekanikere.

Har du mod på at køre til Hvide Sande for det, kan min bror sikkert klare det til en anstændig pris smiley

• #4   8. jan 2020 Imellem 50 og 250 pr dæk, spørg din lokale mekaniker.

• #5   8. jan 2020 Jeg synes faktisk, at det værste ved at bede om at få monteret sine egne dæk, er samvittighedskvalerne ved det, og ikke prisen. Nogle er ligeglade, men jeg - og min samvittighed - ved udmærket godt, at mekanikere hader, når man kommer og vil have monteret sine medbragte ting og sager.

Derfor er jeg RIGTIGT glad for, at vi har et dækapparat i familien smiley

• #6   8. jan 2020 Hvis du bruger Dækonline.dk (samme som reifendirekte.de) kan du vælge monterings partner når du bestiller
    der koster der kr 140,- pr dæk

• #7   8. jan 2020 #6
    Det kan man også hos Daekleader. I hvert fald i det leje. Om det er noget, mekanikerne er specielt glade for, ved jeg ikke. Men det er da en frivillig ordning smiley

• #8   8. jan 2020 Langt de fleste mekanikere klare det til en ok pris. Men dæk centrene er sindssyge. Har et lokalt dækcenter ved mit arbejde. Og tænkte jeg køre da lige op til dem og få en pris på dæk de ville havde 3500kr for 4 vinterdæk i størrelsen 185/60-14 fra Firestone. kiggede på dækonline og kunne få Goodyear ultra grip og et sæt Hankook Ventus Prime 3 i 195/50-15 for 3200kr. Dæk centret ville der efter havde 260kr pr dæk hvis de bare skulle skifte.. Fik en anden mekaniker til at gøre det. Kostede 400kr sålænge han bare kunne havde hjulene liggende hele dage så han kunne tage dem imellem opgaver.

• #9   8. jan 2020 Hvis man kommer med egne dæk, koster det en 20'er for dækpåmontering i 16" her smiley

http://www.hjulfabrikken.dk/daekskift

• #10   8. jan 2020 #9
    Det lyder som noget, der er svært at skabe en forretning på, isoleret set. Også selv om det er uden afbalancering smiley
    Men billigt er det da.

• #11   8. jan 2020 Hvilke dæk og størrelse er det?
    Jeg plejer godt at kunne konkurrere på prisen ved at jeg selv bestiller dækkene hjem og monterer dem for dig, og på samme tid har du heller ikke bøvl med at dækonline eks finder på at påstå at de er fejlmonteret eller andet, man har hørt rundt omkring.

Jeg er efterhånden begyndt at følge thansens priser, både mht montering/afbalancering og af- og påmontering af hjul på bilen, fordi der er brok uanset hvordan man sætter prisen. smiley

Det seneste eksempel var en kunde som ville have en pris på michelin cross helårsdæk i 225/55-17 mener jeg.
    Der var prisen sammenlagt det samme som hvis han selv skulle bestille dækkene, og så slæbe dem med ud til mig, og jeg så skal have en pris for montering.

Så efterhånden er det ikke en fordel med alt det webshop pjat.

• #12   8. jan 2020 438< Hvordan kan det være afmontering er dyrere end montering?

Bay< Hver enkelt ting tager ikke længe, men hvis man lægger tallene sammen, så løber det alligevel op. smiley

• #13   8. jan 2020 #12
    En 20'er for en montering kan aldrig blive en god forretning i sig selv (16 kr. ekskl. moms). Uanset hvor hurtig, du er. Der er alligevel en del, der skal betales. Du kan måske lige akkurat holde en anstændig timeløn på selve monteringen, men ikke betale maskiner, lokaler, booking, snak med kunden osv. Det kommer ved siden af, og det skal du i så fald gøre gratis.

• #14   8. jan 2020 #11 det er langt imellem dem der kan konkurrere med nettet. Nå store dækcentré ikke er over dobbelt så dyre på en discount dæk vs nettet på er premium. Så det klart folk vælger nettet. Er så heldig at kende nogle stykker med dækmaskiner og nu har en af dem også inviteret i luftkanon fordi et firma ville havde 200kr for at blæse 4 dæk ud til kanten som det eneste. Der blev min ven sur og bestilte samme værktøj til 800kr.

• #15   8. jan 2020 Propel

Ved afmontering er der vel større risiko for at ridse fælgen, tænker jeg... Der er vist også "mere" arbejde i? Først at krænge den af fælgen osv... At montere tager vel max 20 sek?
    Så 20 kroner for 20 sek giver vel omkring 3600,- i timen? smiley

God forretning smiley

• #16   8. jan 2020 Ja, hvis man kunne stå og lave ikke andet. Men der er også en booking, der skal foretages, kunden skal tages imod og sendes ud af butikken igen, dækkene skal slæbes dertil, hvor maskinen står, og tilbage igen, kunden skal have en regning, der skal betales moms osv. Kan det gøres på 10 min, så vil jeg vurdere, man har arbejdet nogenlunde hurtigt. Derfor synes jeg da, det er svært at se en forretning i, med mindre man har merforretninger i samme forbindelse smiley

• #17   8. jan 2020 Jeg vil med 100% sikkerhed sige, at en nogenlunde erfaren dækmand kan samle 4 hjul på max 5 min med alt hvad du beskriver...

• #18   8. jan 2020 Tak for svarene, nu har jeg lidt at gå efter.

Det vil jeg lige huske på, hvis der ikke er en i lokalområdet, der kan gøre det til en fornuftig pris.

• #19   8. jan 2020 #17
    Selv hvis du har ret - lad os bare antage det - så opretholder du ikke engang 200 kr. i timen, selv ved fuldt booket kalender og uden pauser. Og af de ikke engang 200 kr. i timen skal maskinen, værkstedet, revisoren osv. også betales. Og så er der bestemt ikke råd til at lave nogle fejl herudover, for der er ikke penge til at erstatte et ødelagt dæk eller en ridset fælg.

• #20   8. jan 2020 #19 ahhh fire hjul af 20 kr/stk på 5 min er da 960 kr /timen

• #21   8. jan 2020 Sorry, jeg var for hurtig. Jeg havde ikke lige læst, der stod 4 hjul. Fair nok. Det er så 800 kr. i timen ekskl. moms ved fuld belægning, hvilket i realiteten dog aldrig vil kunne ske.

Herudover tvivler jeg stærkt på det med 5 minutter. Men det var jo så en del af antagelsen smiley

• #22   9. jan 2020 Men så lad os sige det tager 10 minutter så det os 400 i timen. Det sådan i snit hvad de tager på de forskellige små værksteder rundt omkring. De kan sagtens få det til og hænge sammen

• #23   9. jan 2020 Bay< Du er jo sælger eller noget lignende, så jeg kan godt forstå du nævner noget med snak med kunden, men det må vi almindelige arbejdere ikke, så det kan godt lade sig gøre at lave 5-600kr i timen netto til værkstedet. smiley

• #24   9. jan 2020 #22
    Jeg betvivler sådan set også de 10 minutter. Som sagt vil jeg gætte på, man skal være hurtig og effektiv for at klare det på et kvarter i snit. Der er altså flere ting "ved siden af" end blot at skifte dækket, end man lige husker på i første omgang.

Det er sådan set lige meget, om det er medarbejderen selv eller en anden, der snakker/booker med kunden og ordner alt andet mht. bogføring. Den løn skal betales, uanset om det er den ene eller den anden, der gør det smiley

Jeg er i øvrigt absolut ikke sælger. Men det er så lige meget. Jeg forstår, hvad du mener.

• #25   9. jan 2020 #24

Der er video på youtube, hvor to tyskere laver et helt dækskift på under 5 min - med afbalancering, nye ventiler og montering på bilen... Men du betvivler, at det kan lade sig gøre kun at montere fire dæk på fire fælge og puste dem op på 10?? smiley

Hvad faen er du så stædig??

Og ting "ved siden af"...? Betaling? Hvor lang tid tager det at smide kortet på dankortmaskinen? smiley
    Og om man står og konverserer med kunden i to timer, er vel 100% underordnet - man kan vel stadig udføre selve arbejdet ret hurtigt?

• #26   9. jan 2020 At to tyskere kan gøre det med ét sæt er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at de kan gøre det med 2 sæt på den dobbelte tid, 3 sæt på den tredobbelte tid osv. Som sagt er der transitionstid, booking, regninger, bogføring, rengøring og sikkert mange andre ting, der også skal indeholdes i den tid og timeløn. Herudover forudsætter det fuld belægning, hvilket der næppe er. Man HAR jo ikke 12 kunder i timen. Så selv hvis man kunne gøre det på 5 minutter, ville man ikke have kunder nok til at opretholde en timeløn.

Men nå... Det er håbløst og ligegyldigt at fortsætte med at diskutere. Det er slet ikke relevant for emnet. Og helt ualmindeligt ligegyldigt. Det var bare ikke en forretning, jeg ville binde an på, isoleret set smiley

• #27   10. jan 2020 Mit spørgsmål stikker da helt af.

Jeg ville aldrig forvente at det kunne gøre på 10 min, selv ikke hvis en person skal holde til arbejdet en hel dag.

Kan det gøres på 30 min og koste maks 500 kr., er jeg mere end tilfreds.

• #28   10. jan 2020 Hvis det bare løse hjul, der skal have skiftet dæk og afbalanceres, så ligger det nok, som du siger på 20-30min inkl afbalancering med mindre fælgene er vind og skæve.

Og alt efter hvilke dæk/fælge du vil have på så er 300-500kr meget normalt. Det er i hvert fald det jeg tager for det.

Kommentér på:
Pris på montering af dæk på løse fælge

Annonce