Køb af bil - Råd {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
jeg ville høre jeres meninger om køb af bil hos private personer og hos en forhandler, fordele og ulemper?
Har også overvejet at importere fra Tyskland, da der er en del mere udstyr, men kender ikke så meget til selve processen bag det hele, hvis I har nogle råd, må I meget gerne skrive dem
(Ved godt garanti er fordel hos forhandler, men nu mener jeg "engros" bil)
Har lagt mærke til biler er blevet dyrere nu, vil høre jer om I tror bilerne falder i pris i forårssæsonen eller hvordan?
Hvis der er nogle af jer der har noget over 3.0 benziner til salg, som er fra 2010 og op, må I gerne sende et link (Må gerne være diesel også, men benzin foretrækkes)
På forhånd tak
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 870
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Hvis du vil købe engros er det efter min mening lidt det samme om du handler privat eller forhandler. Måske det faktisk er en fordel med en forhandler, da det oftest er en bil de har fået ind til rimelig pris og bare skal videresælge
Alternativt så var auktioner måske også værd at kigge nærmere på, der kan sikkert findes ret gode handler med lidt tålmodighed
Import er bare og købe bilen i udlandet, få alle papirer med, fremstille til syn, vente på skat eller anvende selvanmelder, betal afgift og hent plader ??
mar 2015
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Svar: 25
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
feb 2019
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 8
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Har du selv de fornødne kompetencer til at gennemgå den type biler og vurdere stand og den slags ??
Tænker bare det er ret dyre og avancerede biler vi er ude i, og de 20.000 kr sparet ved privat eller engros kan hurtigt være brugt på noget du overså ved gennemgang
feb 2019
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 8
Skal bare være en sedan eller stationcar
Mercedes, Porsche, Bmw og Audi ligger mest i interesse
Vil også lige høre jeres fordele og ulemper ved Audi 3.0 TFSI og 3.0 TDI (Har hørt benzinmotoren er dårlig) - Men det var en forhandler der havde en TDI til salg, der fortalte mig det, så det er ikke rigtig til at stole på
Mr. - Ingen grund til at kommentere, hvis man ikke har noget at bidrage med, god aften
Tak for svarene indtil videre
Køb af bil - Råd