{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nürburgring
  • #1   4. feb 2020 Tja... Det kan blive dyrt når man indser at evnerne som racerkører ikke følger med bilen.

  • #2   4. feb 2020 Det er primært bekymringen for at stå med en skade, og en forsikring der ikke dækker, som har afholdt mig fra at tage mine egne biler på bane.

    Jeg har dog kørt en del i importør- og eventbiler, og mit største UPS har nok været at pløje en række kegler ned med en Lamborghini Gallardo smiley


  • #4   4. feb 2020 Tja... Det kan blive dyrt når man indser at evnerne som racerkører ikke følger med bilen.

    Det var da noget mærkeligt at skrive, du får det nærmest til at lyde som om at racerkørere med evner aldrig køre galt... hvis man aldrig har kørt galt så har man heller ikke sat sine evner på prøve...

    men ja har selv stået med dankortet ved kasse 1 på ringen og betalt efter et uheld, det er ikke sjovt, men det fik mig nu ikke til at tvivle på mine evner, tværtimod...


  • #5   4. feb 2020 Man kan på ingen måde konkludere noget som helst på en årsag ud fra artiklen, dens fokus er udelukkende på det forsikringstekniske i uheldet

    Mindes også et uheld med en anden ny 911'er ejet af en racerkører der blev krøllet på ringen efter få dages ejerskab. Den var dog vist på tyske plader fordi den kun havde til formål at køre dernede ??

    Det kan jo principielt ligeså godt være en langsomt kørende bil der har lavet en manøvre der kom bag på føreren.

    Når der køres race er uheld jo ikke ualmindelige, og skal grænserne prøves af så overskrides de jo i ny og næ

    Der bliver også fra tid til anden smadret fabriksbiler og prototyper på ringen, derudover er der også røget et par ringtaxier igennem tiden


  • #6   4. feb 2020 Der er jo heller ikke nævnt noget som helst som hvordan han kørte galt?

    Han kunne vel lige så godt være blevet ramt af en anden bil der var ude af kontrol, præcis som man kan bliver på en almindelig offentlig vej.

    Og jeg mener altså at forsikringen skal dække det, med mindre der specifikt står i deres police at man ikke må køre på Nurburgring under nogen omstændigheder.
    For når der køre Turist faren er vejen sådan set en offentlig told vej med "fri" hastighed, og dermed skal de dække det.
    Lidt ligesom hvis man køre på Autobahnen hvor der er fri hastighed


  • #7   4. feb 2020 En dansker leaser en fabriksny Porsche hos et dansk leasingselskab d. 19. april i 2018. Samme dag, som der kommer nummerplader på bilen, kører han mod Nürburgring.

    My man.. Spilder fanme ikke tiden smiley


  • #8   4. feb 2020 #4

    Så når der bliver afholdt Touristenfahrten på banen, så mener du ikke at størstedelen af dem der kører galt, er folk som ikke er vant til at køre på bane i biler som de ikke er vant til at bruge på den måde?

    Ja, selvfølgelig kan det være en erfaren racerkører som var uheldig. Eller at der var en defekt på bilen. Eller at det var en anden kørers skyld. Eller der sprang et rådyr ud på banen. Eller der slog et lyn ned lige foran bilen. Eller...

    Come on. Det lugter langt væk af at han har kvajet sig.


  • #9   4. feb 2020 De dækker næppe heller, hvis man har kørt ræs på Autobahn. Jeg går ud fra, det er et analogt princip, som også ville gælde her.

    Jeg synes, det er fair nok, at det er tilstrækkeligt godtgjort, at man ikke blot har kørt efter forholdene på en almindelig vej, hvis man tager på Nürburgring. Men en interessant diskussion er det da. Og jeg ville egentlig gerne se den afgjort som minimum i Landsretten, så man kunne se, om det kunne danne præcedens.


  • #10   4. feb 2020 man må heller ikke køre race på Nurburgring, man må ikke køre tæt, eller tage tid, men må ikke overhale højre om og man skal holde i højre side så vidt som muligt for ikke at være til gene for bagfra kommende..

  • #11   4. feb 2020 Men ikke desto mindre er det, hvad folk gør. I hvert fald i lægmandsmæssig forstand. Det andet er blot teknikaliteter med det formål at få forsikringen til at betale samt opnå fornødne godkendelser.

  • #12   4. feb 2020 Men ja det kan godt virke vildt eller lyde voldsomt, men det kunne en tur på autobahn for 15 år siden også.. hvis man tænker sig om og følger reglerne så er en runde på ringen ganske harmløs, og man møder både busser og familiefædre i deres MPVere..

    Jeg har fx kørt trackday på SPA i Belgien, og det var vildt, der måtte man stort set alt, og jeg kan godt forstå at forsikringsselskaber ikke dækker sådan nogle arrangementer.. de danske trackdays bliver dog afholdt som køretekniske kurser, og der dækker forsikringen efter sigende..


  • #13   4. feb 2020 #6

    Hvis Nürburgring tæller som offentlig vej og det var en anden bil som var skyld i uheldet, så burde det vel være modpartens forsikring som skal dække?


  • #14   4. feb 2020 Jeg tænker heller ikke, at en vild tur på Autobahn for 15 år siden ville blive dækket, hvis forsikringsselskabet kunne dokumentere, hvad der var foregået. Det er dog blot et gæt. Det er til gengæld noget lettere at godtgøre, hvis man tager en tur på ringen.

  • #15   4. feb 2020 #6
    Det skulle den nemlig, og det havde topdanmark også fået presset igennem.

    "Eftersigende" skulle problemet i historien ligge lidt i, at han få dage inden havde spurgt om han måtte deltage i klubrally, hvilket de havde sagt nej til (Ingen dækning) Og derefter vælger at køre på ringen.
    Han skulle være en person som har en del hurtige omgange på ringen, 7:30 tider i 991 fx

    Kører man galt på autobahn med over 130km/t, så skal det bevises at det ikke er pga fart at man er kørt galt, og kan det ikke, så må de vidst trække fra i erstatningen. Tænker at det er på samme måde ringen dækkes, hvis den ikke står som klausul om at det ikke er tilladt, hvilket nogen gør. Ved at alka ikke vil dække hvis jeg kværner min på banen, men gør jeg det på den anden side af hegnet, så er det intet problem


  • #16   4. feb 2020 Hele pointen er jo at det ikke er en bane når der køres Turist faren.
    Ligesom at når der spæres en vej af til klubrally så er det en "bane" men når rallyet er færdig vender vejen tilbage til at være en offentlig vej.
    Samme princip med ringen.

    Nu er der jo også meget forskel på hvordan forsikringsselskaber opføre sig, og TopDanmark har ikke den bedste track-record (phun intended)
    I sagen her har ham der kørte galt jo fået medhold i den første omgang, det er først efter TopDanmark har anket at det er blevet omstødt.
    Og han har stadig mulighed for at anke, så det ville jeg da absolut gøre hvis jeg var ham


  • #17   4. feb 2020 Respekt til folk der tør sige fuck det, nu skal jeg ha' lidt sjov i gaden! -hellere det end at sidde i sin egen middelmådighed, og pege fingre af alle andre...

  • #18   4. feb 2020 Det eneste brugbare i artiklen må være at man skal holde sig fra TopDanmark...

  • #19   4. feb 2020 Ja stort set

    Jeg spurgte min egen forsikring (Thisted) og de sagde at de ikke dækkede ved banekørsel, og da jeg forklarede hvad turist faren var, kunne hun ikke svare på det smiley


  • #20   4. feb 2020 Vi kan indirekte læse en ting mere ud fra artiklen. Det er så godt som sikkert, at den ryger i Landsretten. Og taber vedkommende her, dannes præcedens - og så dækker ingen af landets forsikringer, kan vi godt regne med.

  • #21   4. feb 2020 Bay

    Det er op til den enkelte forsikring hvordan de udformer deres policer
    Og da ingen policer er ens, forsikringsselskaberne imellem skal de også behandles som individuelle


  • #22   4. feb 2020 Det er slet ikke pointen. Pointen er, at ingen selskaber i udgangspunktet dækker - eller vil dække - banekørsel. Men hvis TopDanmark får medhold i Landsretten i at klassificere det som banekørsel, så er der dannet præcedens, og så vil alle selskaber forsøge at slippe på samme måde.

  • #23   4. feb 2020 Jeg tænker også at landsretten vil give ham medhold, men lad os se

  • #24   4. feb 2020 Det er dyrt at have det sjovt men stadig en træls tur at skulle igennem med forsikring og retssager men jeg tror han klare den han har andre porscher at kører i

  • #25   5. feb 2020 Mon ikke bare man skal huske at kontakte sit forsikrings selskab og hører dem ad, inden man tager på bane. Man kan kalde Nurburgring hvad man vil, men det er jo i bund og grund en racerbane.

  • #26   5. feb 2020 Nikolaj

    Så LeManns by er også en racerbane?


  • #27   6. feb 2020 Carsten

    Det tror jeg ikke rigtig du kan sammenligne. smiley



  • #28   6. feb 2020 Hvorfor ikke?
    Det er en offentlig told vej med love og regler, der bliver lukket af og brugt til professionelt racerløb af og til.
    og når der afholdes racerløb kan du ikke komme ind på banen


  • #29   6. feb 2020 Den afgørende forskel på de to eksempler er, at Nürburgring-tilfældet er en proformakonstellation med henblik på at omgå (lovligt/ulovligt) en lovgivning og sikkert også fraskrive sig ansvar. Jeg kender ikke de eksakte bevæggrunde, men der er ikke megen tvivl om, at de såkaldte turistkørsler i bred almindelighed betragtes som en form for racerløb. Det er blot blåstemplet gennem deres regelkonstellation.

    Det er så ikke det samme, som at jeg siger, han ikke bør være dækket af sin forsikring. Jeg kan dog godt forstå rettens argumenter, hvis sagen er, som jeg forestiller mig. Jeg vil også kunne forstå, hvis landsretten stadfæster dommen.

    Jeg kunne så også bare vælge at være ligeglad. Men principielt er jeg da glad for, hvis jeg som forsikringskunde ikke skal medvirke til at dække kørslen nede på ringen. Det kan da kun bidrage til en højere præmie, tænker jeg.


  • #30   6. feb 2020 Bay

    Jeg vil hellere vende den om og sige hvorfor skal jeg udelukkes fra at køre der pga. at man fra Danmark..

    Performa eller ej, så er det noget som forsikringen burde følge.
    Og reglerne på banen er såmænd ikke så meget anderledes end en motorvej, man må jo ikke bare køre som det passer en


  • #31   6. feb 2020 Jeg siger ikke, du skal udelukkes. Jeg siger bare, jeg godt kan forstå, hvis forsikringen ikke dækker. Så må du jo tegne en forsikring til formålet.

    Der er jo ingen tvivl om, at det er et sted, hvor folk i langt højere grad prøver grænser af, end de gør på en motorvej. Det tangerer racerløb, det kan man ikke komme udenom. Og så synes jeg egentlig, det er fair nok, man selv skal betale risikopræmien for det, frem for at hr. og fru Danmark skal det.


  • #32   6. feb 2020 Og nej, man er ikke nødvendigvis underlagt at skulle betale, hvis det er proforma. Det viser rettens kendelse jo også, hvis sagsforløbet og argumenterne har været, som jeg formoder det smiley

  • #33   6. feb 2020 Carsten

    Forskellen er at Le Mans er offentlig vej der lejlighedsvis spærres af og bruges som del af en racerbane.
    Nordschleife er, og har altid været, en racerbane der lejlighedsvis åbnes for betalende kunder.

    Det er muligt at love og regler gælder på racerbanen, men jeg er ret sikker på at der både i tysk og dansk lovgivning står, at der ikke må køres væddeløb (race) og at der altid skal køres efter forholdene.
    Hvis man ryger i autoværnet med 150km/t på banen, så har man ikke kørt efter forholdene.

    Jeg kan sagtens forstå at forsikringsselskaberne ikke vil betale for at folk skal køre race på en racerbane, uanset hvordan man prøver at bortforklare det. Og personligt synes jeg sgu det er hyklerisk at prøve at tørre det af på sin forsikring. Man vil gerne lege racerkører, men man vil ikke rigtig selv betale for konsekvensen når det går galt. Og som Bay skriver, så kan alle de andre forsikringskunder få lov til at betale gildet.

    Men hvis det skulle være sådan at forsikringsselskaberne skal dække skaderne på Nürburgring, så skal jeg da have startet min gamle skæve Seat og prygle den rundt på banen til olie og vand pisser ud af den og så bare plante den solidt i autoværnet for derefter at indkassere forsikringspengene.
    Det hænger jo ikke sammen...


  • #34   6. feb 2020 Hvor mange mennesker valfarter ikke til den Tyske autobahn for at opleve fri hastighed?
    Der er hele YouTube kanaler der er bygget op om at testet max hastighed på alle mulige biler...
    Og der er også mange der køre "race" dernede

    Så jeg kan ikke se forskellen på at gå i autoværnet på autobahnen i forhold til på ringen


  • #35   6. feb 2020 Her er en sag hvor en gut ikke blev dækket
    Men det blev begrundet med at han bar hjelm og kørehandsker og at hans bil var kraftigt ombygget.
    Som jeg læser det, havde det været en standard bil og han ikke havde haft det udstyr på, skulle de dække.

    https://www.arklaw.dk/post/aff-kendelse-92864-af-3-4-2019-skade-under-banek%C3%B8rsel-ikke-d%C3%A6kket-af-kaskoforsikring

    "FT protesterede over afvisningen og anførte, at Nürburgringens Nordsløjfe, hvor skaden var sket, var åben for turistkørsel, og at almindelige trafikregler og den tyske færdselslov var gældende på banen. FT henviste i den forbindelse til AFF-kendelse 69.618, hvor et andet forsikringsselskab ikke fandtes at have undtaget en skade indtrådt på Nürburgring i forsikringsselskabet betingelser. "

    "FT indbragte herefter sagen for Ankenævnet for Forsikring. Under ankenævnssagen fandt selskabet blandt andet et billede af FT på dagen for skaden. Heraf fremgik, at FT under kørslen havde båret hjelm og kørehandsker, og at FT’s bil i øvrigt var ombygget til en ”rallybil” med styrtbøjle. "


  • #36   6. feb 2020 En anelse skræmmende at du ikke kan se forskel på en motorvej og en racerbane.

    Hvilket også er grunden til at Tyskland indfører flere og flere hastighedsnedsættelser på forskellige motorvejsstrækninger. Det er faktisk blevet et så stort problem med "fartturister" på autobahnen at de tyske politikere ofte diskuterer helt at droppe den frie hastighed.

    Forstå mig ret, jeg synes helt klart at folk skal have lov til at fyre den af på Nürburgring og jeg synes det er genialt at muligheden er der. Men jeg synes ikke det er fair at forsikringsselskaberne skal æde regningen når det går galt.
    For uanset hvordan folk prøver at bortforklare det, så ER det en racerbane og der bliver kørt race. Det ved alle sgu da...

    Som Bay også skriver, så må man tegne en forsikring til formålet.


  • #37   6. feb 2020 LilleDan

    Jamen du går glip af pointen
    Det er ligegyldigt hvordan du opfatter den.
    Faktum er at det er en told vej hvor tyske færdselsregler gælder, så det kan altså IKKE anses som en bane.
    Jeg har i hvert fald ikke hørt om nogen racerbaner der overholder Tysk færdselslov


  • #38   6. feb 2020 Det kan sagtens anses for reelt at være en bane, når alle foranstaltninger lugter af proforma.

  • #39   6. feb 2020 Så længe de har fået lov til at gøre det, og de overholder de love og regler der er krævet til det, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle se på det som en racerbane

    Når alt er i orden lovmæssigt så er der vel ikke noget performa i det?


  • #40   6. feb 2020 Nej, jeg tror ikke du har fanget pointen.

    Det er en racerbane. Jeg vil gerne se dig stå nede på banen med en gruppe psykiatere og påstå at dette ikke er en racerbane og samtidig gå derfra uden at være iklædt en hvid trøje med lange ærmer og spænder på ryggen. (meget ironisk sagt)

    Når man åbner banen for betalende kunder, så gælder de tyske færdselsregler. Det er vi helt enige om. Men det er jo kun fordi man lukker alt (som er indregistreret) ind på banen, uanset køreerfaring og sikkerhedsudstyr i/på bilen.
    Det er muligt at der er fri hastighed på banen, men det er ikke ensbetydende med at man SKAL køre så hurtigt som muligt (ligesom på Autobahn). Det betyder heller ikke at man må køre race, hvilket vi også tidligere har slået fast er en klar regel under Touristenfahrten.
    På trods af at disse regler er gældende, så bliver de næsten ikke overholdt. Der bliver ikke altid holdt længst muligt til højre og der bliver heller ikke altid kun overhalet til venstre. Faktisk skal du bare se et par youtube-videoer for at se at der overhovedet ikke bliver kørt som færdselsregler på offentlig vej foreskriver.
    Nogen vil måske endda påstå at en tilsvarende kørsel på alle andre offentlige veje ville blive betegnet som direkte hasarderet?

    Og når det så går galt, hvilket vi jo ved at det relativt ofte gør, så vil folk have deres forsikring til at dække, kun på det grundlag at banen er offentlig tilgængelig. Også selvom en tilsvarende ulykke, lad os sige på autobahnen, forårsaget af en tilsvarende kørsel højst sandsynligt ville resultere i en dom for uforsvarlig kørsel og derfor ingen forsikringsdækning.


  • #41   6. feb 2020 Ja?

    Vejen er offentlig tilgængelig og færdselsloven gælder, hvorfor skulle din forsikring ikke?
    Det er muligt at det ligner noget andet, og ofte bliver brugt som noget andet.
    Men når der er turistfart er det en vej der overholder love og regler.

    Og i-og-med at de fleste sager bliver afgjort på andre ting end selve "banen" så tyder det jo også på at forsikringerne godt ved at de SKAL dække.


  • #42   6. feb 2020 Vejen er offentlig tilgængelig og færdselsloven gælder, hvorfor skulle din forsikring ikke?

    Som jeg skrev... Fordi færdselsloven ikke bliver overholdt.

    Indrømmet, jeg er ikke stærk i tysk færdselslovgivning. Men lur mig om den ikke minder ret meget om den danske.
    Jeg tænker at der er tilsvarende punkter som kørsel efter forhold og bremseafstand til forankørende osv der er gældende.


  • #43   6. feb 2020 Ja men så skal forsikringen bevise at der er blevet kørt hensynsløst

    Hvilket de så gjorde i eksemplet ved at finde et billede af manden iført hjelm, handsker og en bil med bur


  • #44   6. feb 2020 Præcis, hvilket er så godt som umuligt... Og derfor synes jeg at forsikringsselskaberne skal have lov til at fraskrive sig dækning ved kørsel på baner, også selvom færdselsloven er gældende.
    Du har ikke lige mulighed for at få undersøgt skadestedet af en sagkyndig og få en ordentlig efterforskning, som du ville gøre ude i "virkeligheden".

    Det er lidt at udnytte begrebet uskyldig, til det modsatte er bevist.


  • #45   6. feb 2020 Det ændre ikke på at det er fuldt lovligt?

  • #46   6. feb 2020 Det er også lovligt at deltage i lukket racerløb. Men hvis forsikringsbetingelserne fx siger, at der ikke dækkes ved racerløb, og at der er tale om et reelt racerløb dækket ind i nogle proformaforanstaltninger, der gør det lovligt, så vil det ikke ændre på, at det fortsat er racerløb.

    Så der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem, hvad der er lovligt, og hvad der er forsikret.


  • #47   6. feb 2020 Et lukket racerløb er ikke omfattet af offentlig vejs love og regler så det er slet ikke det samme?

  • #48   6. feb 2020 Jeg siger ikke, det er det samme. Jeg siger, det også er lovligt.

  • #49   6. feb 2020 Ja men ikke "lovligt" på samme niveau som hvis der var færdselsregler også.
    I sådan et tilfælde vil der også være krav om hjelm/tøj og andet sikkerhedsudstyr, som der ikke er på ringen


  • #50   6. feb 2020 Lånt fra FDM "

    Selvom der nogle få steder på de tyske motorveje ikke er nogen hastighedsbegrænsning, anbefales det, at du maximalt kører 130 km/t. Kører du hurtigere og bliver involveret i et uheld, skal du kunne bevise, at det ikke var din egen (høje) hastighed, der var skyld i eller medvirkende til uheldet. Det er altså ikke en hastighedsbegrænsning, der kan gives bøde for at overskride, men hastigheden kan få betydning i forbindelse med uheld og ansvarsplacering"


  • #51   6. feb 2020 Søren M

    Det er jo klart smiley
    Du må heller ikke køre hensynsløst selvom du overholder hastighedsgrænserne smiley


  • #52   6. feb 2020 Det giver ikke så meget mening at diskutere graden af lovlighed. Loven er jo indrettet sådan, at enten er noget lovligt, eller også er det ikke smiley

    Men som sagt giver det heller ingen mening at sætte lighedstegn mellem, hvad der er lovligt, og hvad der er dækket af en almindelig kaskoforsikring. Det er to forskellige ting.


  • #53   6. feb 2020 Din forsikring skal dække dig på en offentlig vej hvor love og regler er i kraft, mere simpelt kan jeg ikke skrive det

  • #54   6. feb 2020 Nej, det skal de jo så ikke nødvendigvis smiley

  • #55   6. feb 2020 Se lige præcis det der giver jo ingen mening?

  • #56   6. feb 2020 Hvorfor? Det er en privat forsikring. De bestemmer da selv, hvad de vil - og ikke vil - forsikre.

  • #57   6. feb 2020 En forsikring har da en forpligtigelse til at give dig en hvis dækning , og det har man jo en police på

  • #58   6. feb 2020 Ja, men betingelserne i policen bestemmer de jo i det store hele selv. De behøver ikke at stemme overens med loven. De kan fx også give dig problemer, hvis du kører galt med en promille på 0,4 osv., selv om det er lovligt.

  • #59   6. feb 2020 Enig!
    Hensynsløs kørsel er selvfølgelig ikke nødvendigvis dækket. Det er det heller ikke på alt andet offentlig vej

    Men så længe alt er overholdt burde der ikke være et problem med det.

    Nå men nu har jeg kontaktet mit forsikringsselskab og de har bedt mig sende dokumentation for reglementet osv. ved turist kørsel, så vil de give mig et skriftligt svar

    De links de har fået er følgende :
    https://www.nuerburgring.de/en/drives-fun/drives/touristenfahrten/faqs-tourist-rides.html

    og denne:
    "The German Road Traffic Act (StVO), the German Road Traffic Licensing Regulations (StVZO) and the following driving regulations apply on the Nürburgring.

    http://www.nuerburgring.de/fileadmin/AGB/2015/cNG-Fahrordnung-Touristenfahrten.pdf


  • #60   6. feb 2020 Så har jeg fået svar fra min forsikring

    • Kaskoforsikringen dækker ikke på Nürburgring
    o Kørsel på Nürburgring betragter vi som motorløb og kan hos os aldrig betragtes som offentlig vej

    Så min forsikring siger i hvert fald at de ikke dækker, men der er jo flere som har vundet lignende sager over deres forsikring.


  • #61   6. feb 2020 Hvilket selskab?

  • #62   6. feb 2020 Thisted Forsikring

  • #63   6. feb 2020 Carsten

    Jamen... Hvordan kan de betragte det som motorløb når det ikke er det? Og det er jo på offentlig vej???

    smiley smiley smiley


  • #64   6. feb 2020 Det gør de heller ikke. De har det som en del af deres undtagelser/særlige vilkår

    Det står alle selskaber frit for, ligesom de bestemmer præmie og selvrisiko


  • #65   6. feb 2020 Det er ikke en del af Thisted Forsikrings særlige vilkår, at de betragter kørsel på Nürburgring som motorløb. Det er deres tolkning, som så modstrider det, Carsten har sagt - uden det er for at pege fingre ad dét.

    Så vi kan altså konkludere, at forsikringsselskaber godt kan finde på at godtgøre, at kørsel på almindelig offentlig vej (proforma) kan betragtes som motorløb i forklædning og at det dermed ikke er dækningsberettiget, hvis der sker skader. Det ligger i tråd med min formodning.

    Hvordan kan jeg så vide det? Jo, jeg er selv forsikret i Thisted Forsikring, så jeg har lige læst betingelserne igennem.


  • #66   7. feb 2020 Jeg er forsikret hos Tryg og der står intet om nürburgring, men jeg har så spurgt dem og venter på svar

  • #67   7. feb 2020 Jeg synes, det er interessant at høre fra forsikringsselskaber nu. Men endnu mere interessant at høre efter en evt. Landsretsafgørelse. For den vil givetvis forplante sig i deres fortolkninger ganske hurtigt.

  • #68   7. feb 2020 Det vil også have betydning for Nordschleife, hvis den ikke falder ud til bilistens fordel kan det være enden på Turistenfahrt

  • #69   7. feb 2020 Lige præcis, prøv at forestil dig en turistbus der lige vælter dernede og forsikringen ikke vil dække...

    Det kommer til at slå banen ihjel

    Selvom du køre dernede i en gammel shitbox du er ligeglad med, hvis du kommer til at forvolde skade på nogen eller noget så er du bare ruineret resten af dit naturlige liv...
    Det er der ikke ret mange der vil risikere for at få en hygge tur


  • #70   7. feb 2020 LilleDan

    Det er præcist derfor at flere har vundet sager over deres forsikringer omkring det


  • #71   7. feb 2020 Jeg tænker da bare, vi skal have oprettet et firma, der udsteder dagsforsikringer på banen, som kan kan købe for et givet beløb oven i entreen. Nu skal vi ikke gøre det værre, end det er, og erklære banen død allerede smiley

  • #72   7. feb 2020 Carsten

    Thisted havde skrevet til dig at kaskoforsikringen ikke dækkede. Hvad med ansvarsforsikringen?


  • #73   7. feb 2020 Det nævnte de ikke noget om

  • #74   7. feb 2020 Bay

    En ting er sikker, det er at jeg skal ikke derned hvis jeg ikke er dækket


  • #75   7. feb 2020 Det er jo også derfor, jeg siger, vi skal slå os sammen og oprette et selskab, der tilbyder de pågældende dækninger smiley

  • #76   7. feb 2020 Det lyder som risky business, det var måske et godt navn til virksomheden smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.924
    #77   7. feb 2020 Jeg fik da vist lige sat gang i debatten med mit link, den havde jeg ikke set komme. Men dejligt at se at folk debatterer uden at svine folk til (dette sker oftere end man skulle tro).

  • #78   7. feb 2020 Ja tonen har faktisk været forbavsende saglig for én gang skyld smiley

  • #79   7. feb 2020 Du er også bare en kæmpe idiot, Carsten...

  • #80   7. feb 2020 Nøøøøøøh hva' med dig selv hvaa???

  • #81   7. feb 2020 Spejl

  • #82   7. feb 2020 I got nothing smiley smiley

Kommentér på:
Nürburgring

Annonce