1.434 visninger
|
Oprettet:
motor går ujævnt!!! {{forumTopicSubject}}
hey har en kammerat som har en corsa som er chippet og med skarpe knaster....
nå han køre i et stille og roligt flow derud af nykker den af pommerns til... men den står jævnt i tom gang.. hvad kan dette skyldes?
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 363
jan 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 588
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
hvad er det mest sandsynlige det kan være og evt. nogen som kender til dette problem?
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 363
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
kan være den ska køres ind på felt.. ved man kun ved at smide noget wideband-lamdasonde til den og få målt AFR-tal ved dellast.
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 363
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
Eller måske den skal stilles i tænding?
mar 2004
Følger: 67 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 250 Svar: 2.237
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 363
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 363
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
har ladet mig fortælle at det også kan skyldes hvis den er chippet først og bagefter knastet at det er grunden.. er det korrekt??
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
AFR-tal er blandingen af luft og benzin.. for meget benzin ved dellast kan gøre at den hakker som du siger.. kan for lidt benzin også gøre.
at din tomgang er jævn og blød er så pga din chip virker optimalt lige netop der. og at ved fuldlast virker den også ordentligt.
chipningen er jo bare en øgning af ydelsen på standard-motoren.. medmindre du siger at du netop fik den chippet efter du fik knasten i. men du ville også vide om chippen tog forhold til knasten..
når man "chipper" en bil, er det typisk bare en forøgelse af hk ud af en standard-motor..
jeg ville kigge på www. p o w e r f o r u m .dk og spørge om der er en der vil tjene lidt penge på at måle AFR på din med et wideband-lamdasonde-kit ( det udstyr der bruges til det ).
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
og en indstilling på felt koster så vidt jeg ved alt mellem 2.5k og 5k.. kommer an på stedet osv osv osv.
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
du må på søgemaskinen
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 674
jul 2002
Følger: 7 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 155
Vi laver ikke andet end fejlfinde, og justere/måle på vores rullefelt med udstyr.
Der er kan være mange ting der spiller ind på bilens kørsel, og det bliver hurtig dyrt at forsøge sig frem med dele o.s.v
Vi ligger ved Nykøbing Sj
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
dec 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 58
feb 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.931
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
kan det nemlig også ved ikke om corsa'en har tændspole eller om den har DIS, men har den tændspole, ja så hænger man på noget megasquirt for at få tændingen rettet ind.
jul 2002
Følger: 7 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 155
Der er ikke så meget at forklare.. det rigtige er at få noget udstyr på bilen og se hvordan værdierne er på den motor.
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
aug 2004
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 365 Svar: 1.405
motor går ujævnt!!!