{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Jacob  N
Jacob N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Seat alhambra 1.,9tdi. 06. 149hk {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Gode gamle 1,9 motorer plejer at være the shit hvis man skal køre mange km pålideligt.
Men jeg kender ikke til denne 149hk udgave.
Er de som alle andre 1,9tdi?
Altså pisse pålidelige?
Mvh Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat alhambra 1.,9tdi. 06. 149hk
  • #3   21. feb 2020 har altid været glad får min 1.9 tdi 90 hk 110 hk men hade en sharan med en 110 hk og den knækket krumtappen efter 500,000
    men 149 hk kender jeg indted om trode ik de lavet den så stor

• #4   21. feb 2020 den er sikkert cpiptunet,derfor de mange hk. mener de er født med 115 hk.

• Jacob  N
    Jacob N Tilmeldt:
    feb 2020

#5   22. feb 2020 Den er fra 2006. Havde heller ikke selv hørt om den. Men den er billiger i afgift end de gamle 115hk. Når jeg slår nummerpladen op står den som 149hk så det er ikke fordi den er chippet.
    Kan se om jeg kan finde flere oplysninger på den.

• #6   22. feb 2020 Hvad er nr.pladen?

• Jacob  N
    Jacob N Tilmeldt:
    feb 2020

#7   22. feb 2020 Har ikke lyst til at ligge nummerpladen på nettet. Men kan nogen fortælle mig hvordan jeg finder motor koden? smiley

• #8   22. feb 2020 Kender kun til 90, 110, 115 og 130 af 1.9tdi i de biler. Men så vidt jeg ved er der ikke nogen af dem man skal holde sig langt fra smiley

Hvad går den ind til af km/l og afgift? Aut eller manuel? For sammenligner du dem vil den med manuel jo nok være billigst.

Min egen er en 115hk men er registreret som 139hk, ved ikke hvorfor, men den er importeret fra tyskland på et tidspunkt så det er nok registreret forkert den gang som man ser så tit. Måske det samme med den du kikker på? Min står til 15,9km/l (manuel) og koster 4100kr halvårligt.

• #9   22. feb 2020 Kunne sgu godt se ud til at den er lavet med en 1.9tdi 150hk også.. motor kode BTB..

ANU - 90Bhp
    AUY - 115Bhp / 285Nm
    AUY1 - 115Bhp / 310Nm
    ASZ - 130Bhp / 285Nm
    ASZ1 - 130Bhp / 310Nm
    BTB - 150Bhp / 310Nm

Hvis du kan finde en af de koder på siden af blokken eller på en plade oppe under forruden feks så kan du se hvad det er for en

• Jacob  N
    Jacob N Tilmeldt:
    feb 2020

#10   23. feb 2020 Den er på givet til 15,6 og koster 3600 halvårlig.
    Der er 3 til salg på dba.
    Men som jeg kan se det kommer den også kun i Seat udgaven.
    De står som 150hk men når man slår den op på nummerplade sidder som 149hk
    Det er fordi jeg er blevet tilbudt sådan en til en god pris af en bekendt.
    Gik den igennem idag, og den skal desværre ha ny udstødningsmanifolds pakning. Ser pænt besværligt ud,?
    Men tænker jeg tager den, da jeg er vild med pladsen og det er ungerne også.
    Har haft en sharan før, for et par år siden.

• #11   24. feb 2020 Hvad jeg lige kan finde, så har den umiddelbart været en mulighed i alle tre modeller, det er så kun benzin motorerne der er lidt forskel i. 1.8T kunne kunne kun fåes i VW og Seat og fords 2.3 kun i Forden. Mener de alle kunne fåes med VW’s 2.0..

Men er der eftermonteret partikelfilter på den du kigger på, siden den kun koster 3600? (Det passer med 500 mindre som er beløbet for ikke at have filter)

Det med effekt opgivelsen kan vel sagtens bare skyldes omregning mellem Kw og hk.

Og ja, den pakning bliver nok lidt træls.. håber ihvertfald du har en lift til rådighed, manifold og turbo er jo ud i en og indsugning skal også lige af først.. jeg ville lige se ind til hjulet i turboen og hvis den ikke føles helt frisk, så smide en ny på når den alligevel skal af! En ny renoveret koster ikke ret meget i forhold til arbejdet med at skifte den..

• Jacob  N
    Jacob N Tilmeldt:
    feb 2020

#12   24. feb 2020 Mange tak. Det skal jeg da huske at se efter om der sidder på den næste gang den er på liften.

• Jacob  N
    Jacob N Tilmeldt:
    feb 2020

#13   28. feb 2020 Hvad koster en renoveret turbo hvis det er.? Fandt idag en tuningsbox på den fra tuningsbox.com. Den ser ældre ud, og kan ikke selv finde modellen på nettet. Har hørt det ikke er så godt at køre med? At den hellere skal på rullefelt.

• Jacob  N
    Jacob N Tilmeldt:
    feb 2020

#14   28. feb 2020 Og ja den har partikelfilter har jeg fundet ud af.

• #15   28. feb 2020 Mener jeg gav omkring de 2500 for en renoveret turbo til min, skiftede den så selv hjemme i indkørslen.. jeg ville fjerne den boks og få den kørt ind “rigtigt” men hvis du synes den kører godt er det jo fint smiley

• Jacob  N
    Jacob N Tilmeldt:
    feb 2020

#16   28. feb 2020 Den ser ud til at være af ældre dato. Så tænker den har holdt til at køre med den ind til nu. Men er svært at vide om den giver noget da jeg ikke kan finde den model på nettet eller deres hjemmeside.
    Og ikke har prøvet bilen uden.
    Ved du hvad det ligger til i pris at få den ordentlig chippet? Har hørt 190hk er Max hvis det skal være pålideligt?
    Nej det var ikke galt for en “ny” turbo.

• #17   29. feb 2020 Ja det har du ret i smiley jeg gav 2500kr for at få min chippet på rullefelt, tror du skal regne med 2500-3500 og så ville jeg ikke vælge et sted uden rullefelt smiley

Kommentér på:
Seat alhambra 1.,9tdi. 06. 149hk

Annonce