{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken olie til Honda Civic
  • #1   2. mar 2020 Jeg ville nok starte med at undersøge hvorfor bilen bruger knap 1 liter olie på 1.000 km. Det er et meget stort olieforbrug.

Men for at svare på dit spørgsmål, så kan du nok lige så godt bruge billig olie fra Aldi, når bilen bruger så meget.

• Ulrik L
    Ulrik L Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #2   2. mar 2020 #1 tak for svar.
    Det skulle vidst være alm. for gamle Honda'er med de km tal at bruge så meget olie.
    Tænker også billig olie er vejen frem med det forbrug.
    Hvad tænker I ift. tykkelsen på olien; 5w-30 eller 5w-40 osv?

på forhånd tak for hjælpen

• #3   2. mar 2020 Jeg ville personligt gå med en 10W-40, måske kan det formindske olieforbruget en smule. Hvad står der i manualen?

Ellers har Castrol en olievælger på nettet.

• #7   2. mar 2020 Prøv en af de der oil leak du ka købe i Thansen eller andet.
    For det er IKKE normalt SÅ meget der.. smiley

• #9   2. mar 2020 det er faktisk ikke helt galt, fx toyota tillader op til 1 liter per 1000km, men jeg havde bare smidt en billig syntetisk 10w 40 på

• #11   2. mar 2020 En ting er hvad der er tilladt, noget andet er hvad der er normalt og unormalt. De fleste fabrikanter har skrevet sig ud af olieforbrug i diverse hæfter. Men det er IKKE normalt at bruge 1l motorolie pr. 1000km kørt.

En sund og rask motor skal ikke bruge olie. Stempelringe eller ventilstammepakdåser er typiske årsager på de fleste motore, hvis ikke der er en direkte utæthed udvendigt.

• #12   2. mar 2020 køb sådan en 20 l dunk til 500 kr. 10W40.
    sådan en gammel spand er ikke sart på nogen måde. Specielt når den bruger så meget olie.
    https://www.billigbilpleje.dk/pi/Motorolie-Pemco-iDrive-260-10w40-20-ltr_2641395_147006.aspx

• #13   2. mar 2020 havde en corolla fra 94 med 1.3l benzin motor, den kunne ryge sort når den fik fuld gas så meget olie brugte den nok lidt over 1L på 1000km. Skilte den ad og skiftede ventilstamme pakdåserne og nyt sæt stempelringe, de gamle ringe var fuldstændigt groet fast i stemplerne pga sod og koks. Efter det blev lavet brugte den igen olie. Fik os bare 10w40 olie at køre på efter.

• #14   2. mar 2020 Det er en 16 år gammel bil, det giver ikke mening økonomisk at begynde at smide penge i en fungerende motor for at sænke olieforbruget.
    Køb dog den billigste olie, hæld på og kør den indtil næste syn tager livet af bilen.

• Ulrik L
    Ulrik L Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #16   2. mar 2020 Tak for alle svarene.
    #14 du har ret, bilen er ikke nok værd til at smide en masse penge efter en renovation af motoren, og jeg kan intet lave selv. Efter at have tjekket olie i dag ser det ud til at de 1L pr. 1000km var overdrevet. Det er nok snarere 1L pr. 2000km eller måske 2500, hvilket naturligvis stadig er meget!

Men køber man billig Thansen olie, er det ca 250kr pr. 20.000km, så det er ikke meget i det samlede regnskab. Jeg fortsætter med at smide den billige olie i, og lader være med at tænke så meget over om de lige er 5w-30 eller 10w-40.

• #17   2. mar 2020 #15
    Hvis forurening giver dårlig samvittighed, er en ældre bil uanset hvad nok det forkerte valg smiley

Kommentér på:
Hvilken olie til Honda Civic

Annonce