889 visninger
|
Oprettet:
polo 86c motor {{forumTopicSubject}}
hvad er forskellen på en polo GK 75 hk motor og en polo 1,3 monopoint.
på forhånd tak :))
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 86
min motor er med indsprøjtning dysser til hver cylinder.
sa jeg er fri for at bygge alt dette over på ::)))
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 86
min gamle gt med 75 hk var med 4 indsprøjtnings dysser som den jeg har nu med 55 hk.
så kan ikk helt få til at passe at du siger det kun er kaburator der er til forskel.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
men der var kompression forskel på de typer motor om de har 55 hk eller 75 hk de også lavet med 78 hk i de gt udgaver. topstykket ventiler var der også str forskel på. Og så det jeg skrev tidliger og om motoren var født med karburator,monopont med en dyse eller rigtig indsprøjtning med 4 dyser.
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 539
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 86
så er det mig der har været udvidede om monopoint.
den motor jeg har er en 1,3 multipoint 55hk og ikk monopoint.
troede multipoint var monopoint hvis du forstår.
så jeg er fri for at bygge det over ihvertfald.
takker mange gange for hjælpen... foreløbig :))
har du andra der til tuning af min polo motor.
den skal stadig bruges til vejrdag.
køre ca 10.000 om året i den
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
og en anden vej er at sætte en kompressor på den med intercooler og str dyser og få den kørt ind og det samme vis du vælger turbo i stedet for. men der er kompressoren noget nemmer og montere og tage af til syn vis ikke det skal godkendes og betales afgift af bilen igen. men vælger du bare og suge tune din motor som jeg skrev først. så find et topstykke fra de 75/78 hk motor og porte det så får du lidt mere hk ud af det. Og få drejet lidt af svinghjulet af,men ikke for meget da jeg syns man mister for meget bund moment vis det bliver for let.
men nok den billigste måde at få flere hk er nok at smide en 1.3 75/78 hk i din bil da de ligner hinanden så ingen ville kunne se det. uden at slå motor koden op. Og så få motor ledningnet med og ecu.
polo 86c motor