BMW e39 523i m52 tu {{forumTopicSubject}}
jeg søger nogle eller et klogt hoved hvis de stadigvæk findes her inde
jeg har en bmw e39 som ikke vil starte..
benzin pumpe kører
der er tryk i dyse broen
den gnister men tændrørene får vidst ikke benzin fra dyserne
testeren siger knastaksel sensor som der kom ny på for 3 uger siden.. og den har bare kørt og der har intet været.
jeg har tidligere testet af motor kan starte hvis man piller knast aksels sensoren fra og den så skulle kører fra besked fra motorstyringen.. der sker intet denne her gang
jeg har læst mig til at ikke alle testere kan kende forskel på knastaksels sensor og krumtap sensor når den melder fejl
så jeg bestilte en ny krumtap sensor og satte den på
og der sker stadigvæk intet
jeg har tjekket via testeren at der skulle blive givet omdrejnings signal
jeg har tjekket at det ikke er starts spærre eller testeren melder i hvert fald ingen fejl..
den døde bare da jeg holdt i et kryds. det var som om en bare slukkede på en kontakt og så kunne jeg bare ikke få liv i den igen overhovedet..
er der nogen der ved hvad det kan være?
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 9
jep jeg kan se motor omdrejningerne når jeg prøver og starte
den eneste fejlkode den giver er 65 knastakselpositionssensor
ledningerne fra begge sensorer ser fine ud
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 9
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 206
De skal helst være originale, du kan dog nøjes med at købe brugte, hvis det er.
Du kan ikke altid regne med, at den smider en fejl på dem.
Jeg ville i hvert fald starte med at skifte over til en original krumtapsføler, da denne er kendt for at være synderen bag start problemer, idet at motoren som regel godt kan starte/køre med en dårlig knastakselføler.
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 9
BMW e39 523i m52 tu