{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Mødet med en sneplov {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte i dag en ven ud efter hans bil som var sneet ind ved hans forældre.. da jeg så kørte der fra trækker jeg ind til siden fordi jeg kan se en sneplov længere fremme.. foran mig holder en traktor som sneplov så trækker til siden for og så da han vil få den tilbage på vejen rammer han hjørnet af min bil med ploven.. han vinker at jeg skal bakke... bakker så ca 500m for at komme ind i en indkørsel og går så ud til vejen for at snakke med ham.. Spurgte: hva gør vi ved det her? han svarede: det er sq da ikke mit problem for du kan bare lære at trække ind til siden. jeg savede at jeg da holdte stille i siden og han da kørte direkte ind i mig uden jeg kunne have nogen skyld.. så råbte han at han var da skide ligeglad med sådan en drengerøv som mig og begynder at rulle vinduet op, rykker så i døren som er låst, han kører bare videre og kunne ikke gøre en skid ved det.. men så kom der en som arbejde ved kommuen som vidste hvem han var og hvem jeg skulle ringe til i morgen..

ved i om det er min skyld?(som han påstod)
eller om det er hans?

der er jo ikke udkørsels forbud længere.. kunne forstå han havde ret i det var mit eget problem hvis der var det..

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mødet med en sneplov
  • #1   25. feb 2007 Har du nummerpladen ? For så politianmeld ham. Det er det nemmeste

• #2   25. feb 2007 han må jo ikke køre ind i dig uanset hvad der sker...

• #3   25. feb 2007 nej men har fået navnet på ham.. og fik afvide at det var teknisk forvalding der skulle betale det og de åbnede i morgen kl 9

• #4   25. feb 2007 Og det er hans når du har holdt stille og inde ved siden.. Det kan aldrig blive din skyld..

• #5   25. feb 2007 lige meget hvad har man jo ikke påkørselsret i Danmark!!!

• #6   25. feb 2007 Steen T: Ærgeligt, jeg havde meldt ham til paderne på stedet.. Folk der kører råddent skal straffes, ikke bare gennem kommunen.

• #7   25. feb 2007 håbede der var en der havde oplevet det samme som kunne fortælle hva der var bedst at gøre

• #8   25. feb 2007 jacob har ret

• #9   25. feb 2007 nej det ikk din skyld og for selvom du ikk var helt inde til siden....så må man sku ikk køre ind i nogle

• #10   25. feb 2007 jamen har ikke nummerpladen jo.. og det skete i middags men er man ikke rimlig sikker på at få pengene når det er gennem dem?

• #11   25. feb 2007 Ja, tag hellere og meld ham istedet for kun og køre det over kommunen. Lød til han var ansat der. Bar få sådan en tumpe meldt

• #12   25. feb 2007 det er HANS skyld det må det uden tvivl være!

• #13   25. feb 2007 100% hans smiley

• #14   25. feb 2007 Steen T
    Du ved hvem han er ikke sandt?

Kontakt for det første kommunen. Få en snak med dem, lyder til du har overholdt hva du skulle.
    Dernæst ringer du til politiet og anmelder ham da han er stukket af fra "ulykken" kan man sige uden at give personlige oplysninger osv hvilket er strafbart! Ligemeget hvor lille skaden er på din bil!

Hvis du holdt stille da han bakkede ind i dig er det hans skyld jo. Hvis ikke der er givet tegn til du skal rykke dig yderligere er skylden hans. Hans køretøj der skader dig.

• #15   25. feb 2007 han kørte ind i mig.. han bakkede ikke

• #16   25. feb 2007 Steen T
    Okay fik jeg ikke lige læst.. Men du holdt stadigvæk stille da det skete.
    Kontakt politiet med det samme da og forklar dem det. Bedre at gøre hurtigst muligt i sådan en sag.
    Og så snak med teknisk forvaltning imorgen. Og håber du har navnet på den anden du også snakkede med da han kan bevidne han så bilens tilstand osv jo.. du kan jo risikere modparten nægter sammenstødet..

• #17   25. feb 2007 melde ham til politiet? eller melde det til min forskring?

• #18   25. feb 2007 begge dele...

• #19   25. feb 2007 Steen T
    Meld ham til politiet først. Selvfølgelig også til din forsikring. Men meld det som en påkørsel, hvilket det jo er.
    Din forsikring kan intet gøre før politi rapporten er færdig alligevel. Den kan de dog færdiggøre forholdsvis hurtigt hvis ikke modparten nægter sammenstødet. Hvilket du gør endnu sværer for ham at kunne hvis du har navnet fra den anden mand du fik navnet af.
    Og lad være med at nævn det når du ringer til teknisk forvaltning.. de stiller dig nok videre til den vognmand som kører i området er jeg sikker på. Bare tal ganske roligt med dem selvom det da kan få ens pis i kog sådan en idiot bare kører sin vej!
    Ingen grund til at hidse sig op hvis vognmanden samarbejder med dig, hvilket i så fald gør en rapport fra politiet fuldstændig unødvendig smiley

Held og lykke i sagen!

Mvh Chris

• #20   25. feb 2007 nu har jeg lige snakket med en politimand fra gården i aalborg.. han sagde at de havde haft flere af de tilfælde og han var sikker på at de ville betale det inde ved teknisk forvalding.. og hvis de ikke ville skulle jeg kontakte dem igen og få lavet en sag på det.. men han sagde at mit forskringsselskab ville kører sagen for mig når jeg har kasko

• #21   25. feb 2007 MELD DET TIL POLITIET !!! ligemeget hva så få det meldt !!!!!!

• #22   25. feb 2007 K N T: jamen jeg sad jo ikke fast i sneen.. jeg holdte jo helt i højre side for at han skulle kunne komme forbi

• Danni N
    Danni N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #23   25. feb 2007 Rent juridisk står du langt bedre end han gør. Der står rent faktisk som en pagraf, at man skal holde tilbage for alle offentlige transportmidler (herunder udrykningskøretøjer, renovationskøretøjer - sneplove er en del af dem), så vidt som overhovedet muligt.
    Du holdte ind til siden for ikke at være til gene for sneploven, og gjorde derfor det eneste rigtige. At han rammer din bil, er alene hans skyld.
    Der har aldrig været udkørselsforbud, det har bare været anbefalet ikke at køre ud medmindre det var vigtigt. Så længe der ikke er forbud, kan du skrotte det der...
    Det jeg nok vil anbefale dig at gøre, er først at ringe til teknisk forvaltning og snakke med dem om sagen. Hvis du melder sagen til politiet først, så har du ikke noget at true med. Hvis du ringer til teknisk forvaltning og sætter dem ind i sagen, så husk at fortæl dem, at du agter at melde sagen til politiet og til din forsikring, hvis ikke de ønsker at hjælpe eller gøre noget ved sagen. Det får dem mange gange i sving, selvom de er nogle halvhjerner der arbejder der...

• #24   25. feb 2007 har snakket med politiet men dog ikk meldt det...

har fået en ven til at se på bil han siger det kan laves for 2000kr sort... men er også mange penge når man er lærling..

men håber ikke jeg selv skal betale det

• #25   25. feb 2007 Nak svinet!

• Danni N
    Danni N Tilmeldt:
    feb 2007

#26   25. feb 2007 Michael H - Hvis han melder ham som en flugtbillist, kan han næsten godt regne med at skulle vinke farvel til de penge han ellers kunne have fået i erstatning. Det er teknisk forvaltning der skal udbetale pengene til skaden, og de bliver ikke ret glade for at høre, at en af deres chauffører er blevet meldt som flugtbillist - Så stiller de sig bare på bagbenene, og så skal man i retten og alt muligt for at få pengene... Det ville måske være lige ærgeligt nok.

• #27   25. feb 2007 men nummerpladen var desværre dækket af salt smiley

• Danni N
    Danni N Tilmeldt:
    feb 2007

#28   25. feb 2007 Steen T - Det skal du endelig ikke nævne at det koster 2000 sort smiley De skal bare betale regningen, hvad den end bliver. I må have en pissedyr maler i nærheden - der skal den hen

• #29   25. feb 2007 det var der ikke her... politiet sagde at han ikke skulle betale hvis der var det..

• #30   25. feb 2007 regner med at køre den ud til skoda... så finder de jo nok maler og det hele...

men har jo kasko hvis jeg så lader forskringen kører sagen kan det så ende med at min kasko skal dække det hvis jeg taber?

• #31   25. feb 2007 har lige snakket med mit forskringsselskab.. så hun lavede det hele klar i computeren så skulle jeg bare se om jeg kunne finde ud af hva reg nummeret på bilen var og ville de ikke fortælle mig det skulle jeg ringe igen

• #32   25. feb 2007 Så der billede under min bil af hva der skete

• #33   25. feb 2007 Du har snakket med politiet, så nu ved du hvad du skal.
    Bare ringe eller køre til teknisk forvaltning på mandag,
    Fremlægge det for dem hvordan du holdt, og hvordan han kørte ind i dig. Hvordan han opførte sig og kørte videre. Teknisk forvaltning er nok ikke stolte over at have såden en fyr til og køre plov.
    Teknisk forvaltning skal betale, de kan så kræve det af vongmand bagefter, men det er deres sag.

Resten kører gennem din forsikring som du godt kan anmelde det til med det samme.
    Ring så snart de åbner og få dem til at sende en skades anmeldelse ud.

Benyt politiet hvis teknisk ikke vil samarbejde, eller forsikring anbefaler det.

• #34   25. feb 2007 ham jeg snakkede med ved politiet sagde at der normalt ikke var problemer med at få pengene fra teknisk men han lige sætte en lille bemærkning mere til dem i dag

• #35   25. feb 2007 Først skal du anmelde ham eller som minimum få det skrevet i døgnrapporten. Hvis du så laver en anmeldelse så husk at få alt med hvad han sagde osv. Nævn bare flere gange at han bare kørte fra stedet. Forstår ikke at du ikk bare fulgte efter ham og så ringede til policen samtidig(let at være bagklog).

Kommentér på:
Mødet med en sneplov

Annonce