{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.215 visninger | Oprettet:

Ole C
Ole C
Tilmeldt:
9. mar 2018
Følger: 11 Emner: 6 Svar: 6

KM eller alder {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en brugt bil, gerne lidt større mellemklasse.
Hvad ville I gå efter, en lidt ældre bil som har gået færre kilometer, eller en nyere som har gået flere?
Jeg ved godt at der kan være mange andre faktorer, som man ikke nødvendigvis kan se, så som hvordan den har været kørt etc.
Så det kan kun blive en guideline, også derfor at jeg skriver, hvad ville I gå efter smiley
Årligt kørselsforbrug er ca. 10.000 KM


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KM eller alder
  • #1   8. mar 2020 Jeg vil finde den bedst vedligeholdte til prisen

  • #2   8. mar 2020 Jeg ville foretrække lav alder.
    1. Hvis den har kørt 150000 på 3 år feks er det formentlig længere ture som ikke slider så meget som de korte.
    2. Bilen er bedre udstyret / sikker jo nyere den er.
    3. Bilen er pænere mht lak, rust osv jo nyere den er.

    Du skal selvfølgelig være OBS på om nogen af de store udskrivninger er lige rundt om hjørnet. Tandrem, støddæmpere osv.


  • #3   8. mar 2020 Det er rigtig svært at lave et "regnestykke" ud fra de relativt få oplysninger

    Generelt betyder km en del ved gensalg, men det er som om det sætter ind i nogle større nedskrivninger omkring 100.000-200.000-300.000 km.

    Så hvis den dem du ser på har taget et godt hak ned i prisen ved 200.000 km, og du sælger om 3-4 år vil du ganske givet ikke få et større hak ned i prisen da du ikke runder 300.000 km

    man skal dog også huske på, at alting faktisk bliver slidt over årene og de mange km. Det betyder altså også at du ved en bil med mange km på klokken kan se frem til måske at skulle skifte en del sliddele i undervognen under ejerskab

    en bil der har kørt få km på mange år kan dog også have sine ulemper, meget bykørsel, mange koldstarter og få lange ture er heller ikke godt for en motor.

    jeg ville foretrække at finde en bil hvor km, årgang og pris hænger godt sammen. Også måske prøve at regne lidt på afskrivning og forventet vedligehold

    men ud fra dine oplysninger er det jo svært at vide om vi snakker 1 kontra 4 år gammel, eller 10 kontra 15 år gammel bil. Det betyder nu også en hel del i forhold til hvad du skal vælge


  • #4   8. mar 2020 Ville helt klart som udgangspunkt prioritere nyere bil frem for lavt km-tal.
    I dag kan langt de fleste biler køre mange hundrede tusinder af km, så hvis bilen er ordentlig vedligeholdt er km som regel ikke et problem.
    Ved en nyere bil får du ofte bedre sikkerhed og mere og bedre udstyr.


  • #5   8. mar 2020 Hvis det er en diesel, gør det ikke noget den har kørt mange km, det er næsten altid det modsatte med benzin, men sørg for at servicebogen er udfyldt, ved begge modeller

  • #6   8. mar 2020 Uanset hvor godt en bil er passet så sætter 200.000km sine spor på mange andre sliddele en motor. Jeg ville altid gå efter lav km.

    Hellere en 2011 med 100.000km end en 2014 med 200.000km smiley


  • #7   8. mar 2020 Skulle 2011 modellen have fejl, er de ihvertfald rettet i 2014 modellen, så jeg havde valgt 2014

  • #8   8. mar 2020 Plus længere på literen og billigere vægtafgift

  • #9   8. mar 2020 #6 Uanset hvor godt en bil er passet så sætter 17 år sine spor på mange andre dele end motor. Jeg ville altid gå efter lav alder.

    Hellere en 2018 med 100.000km end en 2001 med 30.000km smiley


  • #10   8. mar 2020 Jens - Din sammenligning med en 2018 bil vs en 2001 er jo helt ude af kontekst. Hvis vi snakker inden for samme model/facelift, så er det ofte langt bedre.

    Hvis jeg havde udset mig en Golf 7, ville jeg købe en Golf 7 2012 100k km frem for en 2015 med 200k km.
    Ikke at jeg nogensinde kunne drømme om at købe en Golf, men det kan folk nok relatere til


  • #11   9. mar 2020 #10 Jeg overdrev en smule for at forsøge at åbne dine øjne smiley

    Hvad så med en Golf 7 2012 120.000km frem for en 2015 med 150.000km?


  • #12   9. mar 2020 Jeg er en af dem der på ingen måde er km forskrækket!
    Hvis vi skal følge Johnnys Golf 7 eksempel så ville Golfen med de 100k km sikkert koste betydeligt mere end den Golf 7 der har kørt 200k km.
    Skal Golf 100k km koste 200000kr og Golf 200k km koste 140000kr ville jeg uden at blinke tage Golf 200k km(hvis de er i samme stand)

    Da jeg for 2 års tid siden kiggede på e92 335d der fandt jeg også 2 forskellige biler.
    En 2012'er 335d med 280xxxkm og en 2007'er med 171xxxkm på uret.
    Der var knap 3000 euro forskel i pris (2007 var dyrest) og modelen blev faceliftet i både 2008 og i 2010, altså 2 facelift forskel!!!
    Jeg ville klart vælge den nyeste MEN da afgift blev søgt kostede den nye 150000kr mere i afgift da den var under 8 år så man betalte for udstyr osv.
    Havde de begge stået i dk kunne prisen nemt have været nogenlunde ens da folk er så bange for km tallet!!

    Km tallet alene kan ikke fortælle dig noget om hvornår en bil er slidt/går i stykker, der er flere faktorer der spiller ind.
    De fleste taxaer kører de 250000km uden at lave meget andet end service, MEN fru Hansen i indre KBH der kører 5000km om året kører nok ikke de næste 50 år kun med at få lavet service!

    Det handler om at finde det bedste kompromis mellem stand, vedligehold, km, alder og pris! og det er det der er svært.


  • #13   9. mar 2020 Man kan jo altid få lavet et hjerte diagram af bilen. Læs kompressionstest, det kan ikke gå helt galt så, man kan også lytte hvordan motoren går, og hvad farve udstødnings osen har

  • #14   9. mar 2020 Jeg syntes nu at prisen er det afgørende
    Mange der spørger til sådan noget som du nu gør, de har jo ofte bestemt sig, men de vil nok bare lige sikre sig ekstra med livrem og seler.
    Det mere vigtige er nu hvad folk mere precis hvad de vil bruge på en bil, og om de har klingende mønt, eller om de skal på lånemarkedet, som jo sikkert vil gøre at långiver også har nogle krav til alder om km.
    Især hvis der skal pant i bilen, og så kan alle jo komme med deres viden og forslag bagefter, når det økonomiske er på plads.
    Det er en af grundende til at jeg selv mener at sådanne spørgsmål som dette her er helt hen i vejret.
    Vi kan jo heller ikke fortælle hvad bil folk køber, for der er så mange forskellige holdninger, og vi er alle forskellig bygget og sidder ikke lige godt i den samme bil.
    Samtidig med at måden folk kører på, om de kører stille og roligt, eller om man altid kører på den store remskive.

    Så du skal nok ud og prøve nogle biler,og sammenligne med hvad din økonomi siger dig.
    Du kan sikre dig med en FDM test, og finde en forhandler der har et godt ry, og gerne i dit eget nærområde.


  • #15   10. mar 2020 Simon - hvis to ens biler havde samme pris, så ville jeg vælge bilen med færrest km ??

    Er bilen med mange km betydeligt billigere få er det en anden sag.


  • #16   10. mar 2020 Jo MEN hvis prisen skal være den samme så skal der være en betydelig forskel i bilens alder!
    Feks konen skal bruge en ny mondeo.
    Jeg kan få en 2007 mk4 med 100000km eller en 2012 mk 4 med 200000km begge 2,0tdci og begge med autogear.
    Prisen er den samme, begge fyldt service bog osv.
    Der ville jeg klart vælge den med flest km!
    Du kan ikke ud fra de oplysninger sige hvilken bil der først går i stykker eller hvilken motor der først bliver slidt.
    Der vil altid være undtagelser og det kræver virkelig at man kigger sig godt med begge biler.


  • #17   15. jan Jeg sidder faktisk i samme situation lige nu.
    Ser på 2 forskellige BMW X1'ere:
    BMW X1 - 2012 model: Kørt 155.000 km. Benzin Pris 129.900 kr.
    BMW X1 - 2016 model: Kørt 225.000 km. Diesel, har en del mere udstyr. - Pris 135.000 kr.

    Skal bruge bilen i kbh, så kommer ikke til at kører så langt. Hvad havde i valgt?


  • #18   15. jan Hej. Jeg har for nyligt købt en brugt v70 med død motor 518000 km. 5000 kr anden motor fra Sverige med 122000 km bag sig 21000 kr
    Det køre sq godt smiley


  • #19   15. jan Hahah, lyder godt! Så du forslår den nye model kan jeg hører smiley

  • #20   15. jan Ha Ha... Næ ældre dato er lige noget for mig. Det er til at rode i smiley

Kommentér på:
KM eller alder

Annonce