{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Olierens {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at skifte olie på min 208 1,6 BlueHdi.
Bilen har kørt 62.000 km.

Er det farligt at hælde sådan noget olierens på inden jeg skifter olien? Har hørt, at det kan være skadeligt, hvis gammelt skidt og snavs river sig løs og sætter sig i oliesien, men tænker at min motor stadig er så ny, at det måske kan være fuldstændig ligemeget at bruge olierens? hvad siger i?

https://www.billigbilpleje.dk/pi/Bell-Add-ServiceRens-3-250-ml_2640228_146307.aspx

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olierens
  • #1   17. mar 2020 Peugeot hælder en i min når jeg får lavet aut service, så ville ikke tro det skader noget
    Faktisk bruger de 2, de hælder også en i brændstoffet smiley

• #2   17. mar 2020 man kan være uheldig.
    min chef købte en bil til videre salg.
    som havde en motor der tikkede voldsomt.

vi gav motoren en olie flush, of den fik nyt olie og filter.
    efter det begyndte den og banke.
    det viste sig at den havde spist et plejlleje
    det havde den så også før flush af motor.

så den fik en anden motor.

• #3   17. mar 2020 Ville nøjes med at hælde noget diesel i og lade den køre lidt i tomgang og så tappe af ligesom med additiver. Bare til 8kr literen frem for 100kr for 250ml

• #5   17. mar 2020 Mon hver 10.000 er nødvendigt? De kører jo 30.000 intervaller smiley

• #6   17. mar 2020 15000 km interval er ALTID sundt for en motor.

• #7   17. mar 2020 Med 30.000 km interval er risikoen for slam i motoren stor ..der renser de motoren.
    Med 15.000 km interval er du meget mere "safe"
    Det er jo dig der skal betale en ny motor hvis den slammer til...!
    PSA har stoppet motorgarantien.
    Min 1.6 hdi åd en knastaksel og 8 rulleløftere........

• #9   17. mar 2020 Angående olieinterval, så prøv at hælde den gamle olie gennem et kaffefilter, hvis man skifter selv.
    Forskellen på mængden af slam i olien er overraskende stor mellem 10-15 % under interval ift. 5-10 % over interval på de to dieselbiler, jeg har gjort det på.

• #10   17. mar 2020 skift hver 15.000 km og brug en ordentlig og godkendt olie til motoren. Sørg for motor er brandvarm når du skifter. og skift filteret mens bundproppen er af så olien kan rende ned i bundkaret.

• #11   18. mar 2020 Skift ved 15000 km det har jeg også gjort selvom interval siger 30000 da det passer til mit kørselsmønster osv tror godt det kan betale sig i sidste ende og skånsom for motoren.

Kommentér på:
Olierens

Annonce