Bedste billige brugte lille varebil i verden? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg ser efter en brugt mindre varebil med 3 sæder.
Jeg har set følgende biler i tankerne.
- Mercedes Vito
- Vw Transporter
- Citroen Jumpy
- Peugot Partner
- Ford Transit
- Fiat Scudo
- Toyota hiace
Fakta:
- Mit budget er 20.000 - 30.000.
- driftsikker!
- Jeg skal primært bruge den til længere turer til Norge og Italien (når corona-krisen engang er overstået) dvs. en del bjernkørsel.
- Jeg regner ikke med at køre mere end 15.000 - 25.000 km om året.
- Jeg prioritere lav brændstoføkonomi
- Jeg prioriterer sikkerhed (airbag etc.)
- Jeg vil meget gerne undgå at skulle af med en stor ekstraregning pga. uforudsete omkostninger (fx sammenbrud ell.).
Tanker:
Jeg har en ide om at det vigtigste ift. levetid er at bilen har kørt så kort som muligt, men det har vel også noget at gøre med hvilket bilmærke - fx forestiller jeg mig at tyske biler er mest stabile.
Er det bedst at købe en kvalitets bil fx Mercedes Vito som til gengæld har kørt langt >250.000 km eller er det bedre at lægge sine penge i en "billigere" bil af lavere kvalitet fx Citroen Jumpy ell.?
Hvor meget koster det at indregistrere en bil uden plader til papegøjeplader?
Jeg håber at der er en af jer som har tid til at give sit besyv med.
Hyg jer derude!
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.663
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
https://www.dba.dk/toyota-hiace-25/id-1062229516/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
https://www.dba.dk/toyota-hiace-25-d-4d-95-kort/id-505223882/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
https://www.dba.dk/toyota-hiace-25-d-4d-95-kort/id-505065452/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
https://www.dba.dk/toyota-hiace-25-d-4d-102/id-1065019992/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
og ja det er ikke de speciel pæn bil eller har meget udstyr. Men kan man leve med Det har man en god bil i mange år normalt.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.093
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
Men pas på: Nu kommer der en masse og snakker om skatte/afgiftsundragelse fordi du skiver noget med at køre i bjergene
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 209
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 241
Du bliver træt af at køre langt i en Toyota Hiace
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 23 Svar: 617
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
de små varebiler med 3 sæder egner sig kun til nødsæde på en kortere tur til købmanden. Der skal du op i nogle af de store modeller du har listet op
når vi snakker varebiler til 20.000-30.000 kr skal du være opmærksom på de forskellige årgange, det har meget og sige omkring nedvejning, privatanvendelse og om der betales vægt eller ejerafgift. Det kan betyde ret store forskelle på den månedlige udgift til bilen
De fleste varebiler er bygget til transport af varer, også er det bygget med funktionalitet frem for ergonomi og hensyn til føren. Der er rigtig mange varebiler hvor der forekommer en del larm, og særligt på en tur til Italien ville det være rart at finde en med så lavt lydniveau som muligt. Derudover så er mange varebiler mærkeligt nok også uden fartpilot, det vil jeg mene er et must på en tur til Italien. Aircondition og klima ville også være at foretrække
De små varebiler har jo en del vindmodstand, og der bør være noget bedre brændstoføkonomi i dem end en større transit eller hiace. Derudover vil du oftest kunne få en væsentligt nyere for samme pris
til dit budget ville jeg klart kigge mere på den enkelte bil frem for mærke og model, netop firmabiler kan jo have levet et hårdt liv. Og sådan en varebil der har kørt masser af korte ture med diverse lærlige bag rattet kan være meget dårligere i stand end en ejers fra enkeltmandsfirma med flere km på klokken
derudover så kan du også overveje om van overhovedet giver mening, skal du bruge varerummet eller kunne en lignende bil som personbil være fin nok, også bare nedfælde sæderne. Du slipper for misundelsesafgiften, og på eksempelvis de små partner og lignende er prisen for en personbil og van jo nærmest ens når de runder små 10 år. Så er der plads til hele familien når det er påkrævet, og sæderne kan lægges ned når der skal anvendes varerum
mar 2020
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tak for svar, det er en stor hjælp.
Jeg har hele tiden tænkt at Transporter kort model ville være et godt bud. Tænker at den er bygget på samme måde som en California eller Caravelle (med fare for at tage total fejl). Har i nogen indsigelser?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
En Caddy 1.6tdi er økonomisk forhold til en Vito (min køre 10km/l)
Bedste billige brugte lille varebil i verden?