{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.041 visninger | Oprettet:

w204 mercedes fejl {{forumTopicSubject}}

Min bil w204 220, årg 2010
Jeg har lidt problemer engang i mellem, håber på i kan hjælpe
Når jeg starter den, kan det finde på at gå ud, men jeg kan starte den lige bagefter.
Når bilen holder i tomgang, laver den nogle gange nogle udsæt, og bilen ryster, der går ca 2 sek mellem hvert "udsæt"
Når bilen har symptomerne (jo ik altid) og jeg giver forsigtig gas, trækker den ikke jævnt.
min knastkæde er blevet skiftet, men jeg kan høre en raslen de første 2-3 sek, kan der være noget i den forbindelse der føre til ovenstående symptomer?
Dyserne er lige blevet skiftet til nye, uden virkning
Andre gange køre den helt perfekt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  w204 mercedes fejl
  • #1   30. mar 2020 har du haft tester på den?. Og vis ja har du tjekket hvad tryk din højtryk diesel pumpe laver?. for den kan også være slidt/utæt, og døje med at følge med i trykket. var det helt nye dyser du har fået monteret eller brugte?. for vis det er brugte kan der også være de fejl på en af dem, så har i lavet en retur test af de dyser også? . plus tjekket med tester hvad de siger af live data på hver dyse. Det kan også være dårlig ledningnet til dyser eller nogen af dem. Hvad med egr er den bleven renset for sod eller tjekket for fejl?. ang det kæde lyd de kan godt rasle lidt i et par sek ind til olie strammer kæden op. Så det betyder ikke at der er nogen fejl der. Det værre vis det er lang tid den gør det i og den også gør det når motoren bliver godt varm. har den ellers nogen fejlkoder når I har tester på den ?

  • #2   30. mar 2020 Jeg har kun haft tester på og tjekket om der er fejlkode, og der var ingen. Det var helt nye dyser. Egr, er blevet lukket via en chipning, men det afhjalp ikke problemet..
    Kan godt være jeg lige skal forbi en mekaniker og have tjekket bilen


  • #3   30. mar 2020 vis din egr er stoppet til med sod. Så det ikke altid nok at få kodet den væk. Så skal den enten tages af og renset for sod så ventilen kan lukke til . eller nummer et er at sætte en blind plade i ved den. Så den er lukket helt til. men vis egr den hænger lidt åben så kan det give sådan nogen problemer som du beskriver. men ja det ville være en god idé at få set live værdier af pumpe tryk til dyser. Og se om alle sensore ser ok ud i tal.

  • #4   30. mar 2020 Har lige haft sådan en motor med noget af samme symptomer. Det var mængderegulatoren på pumpen. Den kørte op og ned i rail tryk. Men det kan være 100 ting. Tester på og en der kan finde ud af og bruge den. Evt en Mercedes Star tester den er guld vær.

  • #6   30. mar 2020 Jeg må have den forbi en mekaniker, og få testet den...
    Kæden ved jeg ikke hvor er fra, om der er skiftet knasthjul ved jeg ikke.... Kan det være en årsag?


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.116
    #7   31. mar 2020 hvis janshjulet er sådan en type de har hydraulisk stiller indbygget, så kan det godt have indflydelse på hvordan motoren køre.

    for er der koks/skidt i olie kanalerne, så regulerer det måske ikke ordenligt.

    også vil motor køre forkert i nogen omdrejnings områder.

    mange springer over og skifte dem, da de er lidt dyre i indkøb.


  • #8   31. mar 2020 Der er faste knast hjul på. Man plejer at skifte kæde, knasthjul og kædestrammer ellers skal motoren ud hvis man vil skifter kædestyr og det.

  • #10   31. mar 2020 #9 det sjove ligger nok i at du med stor sandsynlighed snakker om din c180. Som over hoved intet har at gøre med trådstarters 220cdi. Det er rimelig sikkert en 651 motor og den har ingen vvt knasthjul og styr kan ikke skiftes uden at motoren skal ud evt bare gearkassen af.

Kommentér på:
w204 mercedes fejl

Annonce