{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Tonni L
Tonni L
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

taunus @ 270km/t ? {{forumTopicSubject}}

hey alle..

sidder i skrivende stund og diskuterer en lille sag med en flok pc-nørder:

en ven af mig havde en gang en taunus, hvori han smed en 2.9i scorpio-motor + kobling.. gear-kassen var fra en 2.0 taunus.. årgangen på motor + selve taunus'en husker jeg ikke...

han havde sagt han havde rodet med karburatoren på bilen, og han påstod at ham + 4 gutter lå og kørte omkring 270 i jyderup... kan dette passe, eller har han fortalt mig en god løgn???

mere info vides desværre ikke, men er det helt ude i vejret eller kan det godt lade sig gøre ?

forresten, kan sådn en gammel 2.9i'er være med karbu?? ( nørderne påstår det er ikke kan lade sig gøre )...

MvH Tonni Lerche...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  taunus @ 270km/t ?
  • #1   6. aug 2004 2,9i.... i'et står som regel for injection.. så nej den har nok ikke været med karburator.. :o)

270 lyder lige voldsomt nok... hvor mange hk var det liiige den gamle motor havde...

• Tonni L
    Tonni L Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #2   6. aug 2004 hk ved jeg ikke...

men er helt ude i vejret ??

hm..

er sikker på det var med karbu.. findes der en gammel udgave af 2.9 scorpio ? med karbu ?

• #3   6. aug 2004 hvis den hed 2,9i så var den i hvert fald ikke med karbu.. :o) men der er sikkert en eller anden ford ekspert herinde der kan fortælle dig om der findes andre versioner af 2,9'eren... jeg ved det ikke.

270.. ja så skulle de nok have lavet andet end at smide den motor i der... der skal trods alt en del hypper til at hive den op på 270 km/t...

• #4   6. aug 2004 Så vidt jeg ved er taunus da også en baghjuls trækker og scorpio en for hjulstrækker..??? men under alle omstændigheder så skal gearkassen også have gaeringen til at rende 270 og det har den ikke...

• #5   6. aug 2004 Nu stopper i...............der er aldrig blevet lavet scorpio med en 2,9 V6 ALLE scorpioer 2,9'ere har elektronisk indsprøjtning. Derimod er motoren fra en granada 2,8 og den var med karburator. Jeg ved ikk hvor mange heste sådan en fætter har men 2,8I har 150hk Det var i øvrigt først i 86 at 2,9i'eren kom. Men anyway en Scorpio 2,8I aut. går 215 på klokken, så en taunus med manuel gear går måske lidt mere i det den er lettere - men 270 er aldeles urealistisk.

Flemming

• #6   8. aug 2004 Kim P bare fordi der ikk står et i efter 2,9 er det ikk ensbetydende med at den ikk har indsprøjtning. Igen alle 2,9'ere har EFI indsprøjtning

• #7   11. sep 2005 speedometeret går kun til 220 he he.... min har været oppe på 240 målt med en sierra xr4i

Kommentér på:
taunus @ 270km/t ?

Annonce