{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.320 visninger | Oprettet:

Ismael T
Ismael T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Alufælge ridsede op ved afbalanceringsklodser efter dækskifte {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået sommer alufælge tilbage fra dækskifte. De blev indleveret fuldstændigt rengjorte, voksede og polerede med de gamle afbalanceringsklodser nænsomt fjernet. Hvor de nye klodser er monteret er dybe ridser i lak/fælg efter noget som ligner brug af en stålbørste. Værkstedet siger, at det er helt standard at "slibe" fælgen, hvor de selvklæbende klodser monteres for at få dem til at sidde fast. Jeg har aldrig oplevet denne praksis før. Det ser frygteligt ud. Hvad er jeres erfaring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alufælge ridsede op ved afbalanceringsklodser efter dækskifte
  • #1   14. maj 2020 Billede?

De skulle gerne sidde fast uden alt muligt.

• #4   14. maj 2020 Noget helt andet er, det er dumt at vokse fælgen INDEN du har fået dem afbalanceret, for det dobbeltklæbende tape der sidder på klodser, hæfter MEGET dårligt ovenpå vokset lak

• #5   14. maj 2020 Normalt tørre man fælgene af med bremserens, der hvor klodserne skal sidde.
    Hvis det er en gammel fælg med bremsestøv brændt ind i lakken, og man ikke kan rense dem rene med bremserens, så fjerner man bremsestøvet med en messingbørste på boremaskine, eller foreslår kunden at der monteres alm slå klodser på fælgen.
    Problemet opstår nok ved at du har poleret og vokset fælgene.
    Hvis det var sket hos mig at en kunde kom ind med sådanne fælge, så havde jeg kontaktet kunden og spurgt hvad de selv ville foreslå af løsning.
    Dog har jeg monteret klisterklodser på mange coatede fælge uden problemer, da bremserens tager næsten alt.

Kan du evt lægge et billede ind af en af fælgene, så man kan se problemet.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #6   14. maj 2020 Vi bruger Buffer spray fra tiptop, det er en form for bremserens med let slibende egenskaber, det tager selv indgroet bremsestøv.
    Messing børsten, den bruger vi kun på bagsiden af brugte lastvogns alufælge.

• #7   14. maj 2020 Syntes at jeg kan se at han skriver at de er fuldstændig rengjorte, da har afleverede dem.
    Så der kan da ikke være noget der skal renses af overhovedet.

• #8   14. maj 2020 Buggi

Jo voksen

• #9   14. maj 2020 Det bliver fælge jo ikke ridset af...

• #10   15. maj 2020 Det er noget forbandet svineri. Kræv en omlakering. Lakskader fører til irrede fælge meget hurtigt. Og hvis de nægter, spred dårlige anmeldelser rundt på Google, FB og Trustpilot. Sådan noget skal de ikke slippe godt fra. Klamhuggere.

• #11   15. maj 2020 der findes folk, der skal holde sig fra og skifte dæk.

vi har en kunder, der bor langt væk.
    han fik et lokal lille værksted, til at skifte sine 19" dæk.
    men de kunne ikke få dækkende af, så de skar dem i stykker.
    og har derved lavet mange små skære mærke i den indvendige fælgkant.
    de kunne så ikke monteret de nye dæk.

de burde havde sagt at de desværre ikke har maskineriet til den type fælg og dæk.
    i stedet for har de ødelagt en kundes fine 19x fælg

så nu skal vi se om vores maskine kan sætte dæk På, ellers ryger de ned til dem vi bruger når vores maskine ikke kan

• Ismael T
    Ismael T Tilmeldt:
    mar 2007

#12   15. maj 2020 Sorry. Her kommer billede. Sådan ser det ud på alle 4 fælge.

profilbillede
  • Ismael T
    Ismael T Tilmeldt:
    mar 2007

#13   15. maj 2020 Jeg var forbi værkstedet i går. Ejeren sagde, at han har været mekaniker i over 20 år og haft eget værksted på samme adresse i over 10 år. Sådan har de altid gjort. Synes ikke det gør det mere rigtigt.

profilbillede
  • #14   15. maj 2020 Det der giver ingen mening.
    Hvad hans ide er med at lave de ridser der er en gåde, da bremserens sagtens kunne have renset fælgene for voks og andre urenheder.
    Jeg ville sige til dem at de skulle fjerne de ridser igen,og hvis ikke de kan polere dem væk, så må de få malet dine fælge.

• #15   15. maj 2020 Er han komplet idiot?? Kæft, han skal have dumflade, den spasser...

Du skal SÅ MEGET have dem lavet på hans regning.

• #17   15. maj 2020 Han har ligefrem kneppet dem fuldstændig

• #18   15. maj 2020 Jeg er selv udd mekker og har aldrig set eller hørt om nogen der har gjort sådan noget!!!!
    Det er ubegribeligt at en fagmand kan finde på at gøre sådan noget og Det er på ingen måde normalt!!
    Jeg er helt rystet!!

• #19   15. maj 2020 Man kan jo også bare vælge et bedre værksted eller dækmand af slagsen.
    Noget tyder på at TS ikke kender manden selv om han har så.meget erfaring.(altså værkstedet)

• #20   15. maj 2020 Det der er noget svineri og ikke i orden, han må betale sig fra det.
    Det kræver en offentliggørelse af værkstedetsnavn hvis ikke han betaler..

Kig på hans egen bil og se om hans alufælge er ridsede

Du finder ikke EN dækmand i Danmark som vil gøre sådan der, ingen.

• #21   16. maj 2020 Det var da en noget særpræget måde at gøre det på, det må de erstatte efter min mening, med den behandling er der god chance for han har ødelagt lakken så der er hul helt ind til fælgen og så går det hurtigt med at få rigtig grimme fælge.
    Hvis værkstedet har gjort sådan i over 20 År antager jeg at det er begrænset med fast kunder i butikken.

• Ismael T
    Ismael T Tilmeldt:
    mar 2007

#22   18. maj 2020 Tak for jeres svar.

Auto Express i Hvidovre har tilbudt at pletmale fælgene, hvor de har monteret klodserne, men siger, at de igen vil "slibe" lakken op, når de nye klodser skal monteres. Jeg har derfor afslået deres tilbud med uforrettet sag.

profilbillede
  • #23   18. maj 2020 What?? Kunne de ikke bare lade være med at slibe?? Er de sådan nogle forprogrammerede roboter, som kan kun udføre denne slibebevægelse under afbalancering?

Hvorfor kan de ikke bare pletlakere og lade være med at afbalancere? Så kan du notere, hvor vægterne sad, så kan du selv klistre dem på bagefter? Så må de give dig en streg klistrevægte med i hånden?

• #24   18. maj 2020 Jeg ville få skaden rettet og så aldrig komme der mere med dækskifte og afbalancering!!!
    Jeg har flere gange afbalanceret alufælge der er ankommet møgbeskidte hvor jeg tørrer det værste sand og skidt af med en klud og børste.
    Når jeg så afbalancere bliver området omkring vægtklodsernes placering tørret over med en klud og bremserens og vægtklodserne sættes på.
    Jeg har endnu ikke oplevet at en af vægtklodserne er faldet af og jeg har de billigste vægtklodser som ebay kan skaffe!!!

• #26   18. maj 2020 En ting er at han lige vil ridse overfladen hvor klodserne skal sidde, fair nok det kan vi diskuter og have en mening om.
    Men det han laver er jo direkte dumt og minder mest af alt om hærværk. Måden de er ridset på fortæller om en totalt ligegyldig holdning til kundernes ejendom.

• Ismael T
    Ismael T Tilmeldt:
    mar 2007

#27   18. maj 2020 Da værkstedsejeren vendte tilbage efter at have talt med sin maler i Brøndby og sagde, at de kunne give det en gang sølvspray (som de så også efterfølgende ville ødelægge med deres korn 80), så kom jeg til at tænke på min gamle skude Henning Mærsk i tørdok. Hun var en flot skude færdigmalet, men sgu ikke pletmalet.

profilbillede
  • BMW 5
    BMW 5 Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 2 Svar: 10
    #28   20. maj 2020 Svineri, han har smadret dem helt unødvendigt, det er kun på sin plads at han udbedre det.

• #29   21. maj 2020 Navn på stedet, så vi ved hvor vi aldrig skal sætte vores fødder?

• #30   21. maj 2020 #29
    Daniel J

Nogle kan huske bybilledet med gadespejle, hvor de gamle kællinger sad godt gemt bag deres vinduer og fulgte med i hvad der skete ude på gaden.
    Og så kunne de jo videregive sladder uden at høre sagen fra begge sider....

Men for at gøre det lettere for dig, når du nu kun kikker billeder, og ikke har læst tråden ordentlig.

Så se gerne #22

Men er det ikke egentlig lige gyldigt, for du har vel et værksted du bruger, og ikke en af dem der flakker efter det billigste værksted hver gang du skal have lavet noget, og ikke kender til loyalitet.

Og så er der jo også den med ulovlig udhængning i reglerne.??

• #31   21. maj 2020 #30 Fair pointe - havde læst, men ikke gennemlæst det hele

Kommentér på:
Alufælge ridsede op ved afbalanceringsklodser efter dækskifte

Annonce