Fælge, syrebad? Sandblæsning? Eller slibning. {{forumTopicSubject}}
Hey BG..
I får lige hele historien så det er lidt lettere at forstå min situation.
Jeg har fået de her fine 17” fælge af min svigerfar som sagde jeg kunne gøre hvad jeg ville med dem.
Min plan var at lave chrome fælge da jeg har prøvet og spraymale fælge før som ikke holder til stenslag og andet så det gad jeg ikke igen.
Jeg prøvede så noget nitromos? Da jeg havde læst at det skulle være effektivt og det virker, men skal nok have en 5-6 dunke til hver fælg for at nedbryde fabrikslakeringen så jeg begyndte at søge efter folk der har syrebad eller andet uden held da de sidste jeg har set herinde fra er tilbage fra 2010.
Så gik tilbage til den fælg jeg var igang med og prøvede og finde en billig løsning, og købe et sandblæsehoved til min trykspuler og gik ellers igang med den fælg jeg var startet på...
Det virker men igen så tager det alt for lang tid, plus at det giver nogle kæmpe krater som skal slibes ned og så kunne jeg lige så godt bare slibe lakeringen ned fra start, og ja jeg lærte af min fejl og kan se at det ikke altid er den billige løsning som er den smarteste vej...
Så nu står jeg med en fælg som jeg skal bruge noget hjælp til.
Min plan nu var at høre om der er en i nutiden som har et syrebad her på Sjælland helst nær Kbh og hvad prisen pr. Fælg evt. Er eller om der er nogle der kender et sted jeg kan sende fælgene hen og kun give dem syrebad uden andre behandlinger?
Samtidig ville jeg høre om der er en “let” måde at slippe af med de krater jeg nu har lavet i den ene fælg eller om det bare er knofedt som den eneste løsning.
Hvis det er den eneste løsning, og jeg måske kan give de 3 andre et syrebad, vil jeg så kunne få dem til at se ens ud? Eller vil man altid kunne se det på den ene?
Hvis i har forslag eller anden hjælp så sig endelig til, alt hjælp kan bruges
Beklager det lange emne men føler at det gør det lidt nemmere at forstå..
Billedet er af den fælg jeg er gået igang med
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Normalt ville man få dem glasblæst, slebet og malet. Det koster ofte 500kr pr fælg alene at få blæst.
Nogen gange kan man bruge nitromors til at fjerne lak/maling, slibe med sandpapir etc. Men uanset hvad, så er det et helvedes til arbejde.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Vil lige sige at de sidste steps er at fin slibe dem alle helt ned til 2500 korn og så polere dem så i sidste ende bliver de alle slebet så min teori var at hvis de 3 andre bliver syrebadet og derefter slebet så burde de vel ligne den jeg kun sliber ikke?
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
jan 2020
Og tak det har jeg sku brug for hehe
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
jan 2020
Men tak for svar
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
De sandblæser og pulverlak, de kan lave dem i flere forskellige farver.
jan 2020
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
En Autolakerer skulle 2500 bare for at male dem, og ca 1000 for at blæse dem.
jan 2020
Jeg ville prøve og ringe til metacoat, der er en del på nettet der snakker godt om dem, men tror også jeg lige prøver og høre HN bare for at se hvem der gør det billigst, for umiddelbart laver de begge et godt stykke arbejde og hvad jeg forstår burde de nemt kunne fikse den jeg er gået igang med, ved hjælp af blæsning så jeg slipper for en masse besvær.
Så et helt andet spørgsmål, nu når de skal være pulverlakeres, tror i så de ville være fedest i sort eller i sølv?
Nu kender jeg ikke til pulverlakering men jeg er ikke så meget for almindelig chrome lakering da jeg ville have lavet rigtig chrome, men kan man få chrome i pulverlakering?
Hvis ja så sort, sølv eller chrome?
Jeg tænker selv sort, men jeg ved ikke om det vil passe til de her fælge..
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
https://www.hjulfabrikken.dk/afsyring
mar 2005
Følger: 39 Følgere: 56 Emner: 48 Svar: 1.649
jan 2020
Men ellers tak fordi du nævner det
Når det vidste jeg ikke, mente jeg havde set at nogle enkelte firmaer gjorde det men ikke noget du skal hænge mig op på, og hvis du siger det ikke er lovligt er det nok også bare mig der har blandet noget sammen. Men ja højglans polering var det jeg selv havde i tankerne at prøve da det ser rimelig enkelt ud når man først har et par ribbet fælge, og så syntes jeg det ser enormt fedt ud
Men igen, er det det værd når jeg har fucked den ene fælg op?... det er der jeg er lidt i tvivl...
Men tak for svar
Fælge, syrebad? Sandblæsning? Eller slibning.