Køb af ambulance til ombygning {{forumTopicSubject}}
Hej BilGalleri,
En ven og jeg går med tanken om at ombygge en varevogn til en camper. Vi er klar over at:
1. Det er striks ulovligt at ombygge til en camper på gule plader, så omregistringen bliver nok dyr.
2. Det kan være farligt at lave noget der ligner strukturelle ændringer pga. syn.
Hvis vi ser bort fra disse ting, så har jeg et spørgsmål. Jeg har set at man kan købe brugte ambulancer fra både DK og andre lande i EU.
1. Hvordan er reglerne hvis man vil købe den og bruge til privat brug (givet at man omlakerer den selvfølgelig)?
2. Hvis den købes for fx 50.000kr/m moms hvor meget ville man (ca.) betale i registreringsafgift for hvide plader (og hvad med papegøjeplader?)
3. Ift. syn; hvis man har styr på syn-processen, ville jeg høre nogle tanker om at lave interne ændringer som fx at fjerne "hospitals-indmaden" og sætte nyt indmad som seng og opbevaring ind i stedet for. Jeg ved godt at dette er svært at sige præcist, men hvis man har styr på det, vil jeg gerne høre om der er nogle specifikke regler vedr. sådanne interne ændringer.
4. Ift. omregistring til camper; hvis man har styr på disse regler, vil jeg gerne høre nogle tanker vedr. vores muligheder for dette, og hvorledes det kan betale sig.
Tusind tak!
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.663
Kontakt Autoconsult, de ved alt om det.
Der står danske ambulancer til salg nede omkring Calle hvor du også kan købe billige Colaer
maj 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
#2 Tak for dit svar! Mit formål er at bygge den om til en camper, så man kan rejse og sove i den. Som I kan se, har jeg ikke meget forstand på den formelle process, men jeg er glad for alt hjælp! Lad os starte med at antage at jeg køber en ambulance og får den registreret på hvide plader:
1. Ville det i så fald give mig muligheden for at lave fx seng og håndvask (og vandsystem dertil)? Og hvad med køkken (som i gasblus og indbygget fryser-taske)
2. Kan jeg montere solceller og et ekstra internt batteri til strøm?
Tusind tak for jeres svar!
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 695
Så du slipper for, at skulle spekulere på registreringsafgiften.
nov 2009
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.221
nov 2009
Køb af ambulance til ombygning