{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk
  • #1   22. maj 2020 hvordan stå camberen.
    for meget negativ camber, slider også på indersiden af dæk.

    samt forkert toe. men det burde være i orden, når den er udmålt


  • #3   22. maj 2020 Når i får sådan en fejl, så er det klogeste at køre tilbage til stedet som har stået for reparationen, ingen mekaniker vil jo kunne sige at det er din fejl hvis dækkene lynhurtigt bliver slidte på enten inder eller yderside.
    Jeres dokumentation er udskriften fra udmålingen.

    En levende bil kører kun på indersiden af dækkene fordi den spidser alt for lidt, hjulene peger udaf, den forsøger hele tiden at styre til den ene og den anden side, for at stå på hele trædefladen, så fejlen bliver gradvis mindre og mindre, fordi dækket træder på større og større flade, og så er dækket lige pludselig slidt ned. Der kan nemt være 10 mm forskel på dækkets slidtage, uberørt på ydersiden og nede i stålet på indersiden.

    Dækkene skal som minimum pege lige frem, eller spidse x antal grader, aldrig sprede i kørselsretningen.

    Tilbage til gerningsstedet.

    Go weekend smiley


  • #5   22. maj 2020 jeg ville helt klart også gå til samme værksted og få den sporet da jo helt sikkert skal være på værkstedets regning tjekkede de at der ikke var slør i styrtøjet første gang og har du været på en kantsten efterfølgende ?

    du har jo betalt for en vare du ikke har fået


  • #6   22. maj 2020 Din sporing har man ret sikkert kunne se med det blotte øje, og slidmønsteret siger jo alt. Så jo, du kunne godt være kørt tilbage.

    De må have tabt det på gulvet og siden da lavet flere biler med dårligt resultat.

    Har du informeret dem om det?

    Var der noget galt inden du fik den justeret?

    Er man i tvivl kan man få et par makkere til at hjælpe sig, ved at holde 1 brædt på hvert hjul, den ene halvdel bagud og den anden halvdel fremad, så måler man med et målebånd på tværs under bilen og så foran bilen, bagerst skal der være et større tal end forrest, er det modsat er den helt gal.


  • #7   22. maj 2020 Det kan jo også være bøsninger der er bløde

  • #8   22. maj 2020 er den sænket meget? vis ja så kan det være de ikke kunne justere camper vinkel nok. så du er nød til et købe specielle bolter til hvor der gør at det kan justeres mere. eller top nav med justere cambar vinkel, plus som der bliver sagt har din bil dårlige bøsninger eller bærekugle eller slidt top lejer med slår i.så kan det også være skyld i den æder dækken meget.

  • #9   23. maj 2020 #3
    Det er nu ikke helt uhørt at varevogne, eller gulplade biler skal have forhjulene til at sprede når de bliver sporret smiley

    Men ja en almindelig personbil gør det sjælendt smiley


  • #10   23. maj 2020 en forhjuls trukket bil har tor out.
    så hjul, spreder helt lidt. eller næsten lige.
    da hjulene vil blive trukket frem, når man køre.

    baghjulstrukket biler har toe ind
    så der spidser lidt eller stå bilen lige.

    da hjulene vil blive trykke bagud, når karosseri, trykke på forreste hjul ophæng, når man køre


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #11   23. maj 2020 Hvis det er på din Ford Fusion, så har den en fast bagbro bag på, den kan ikke indstilles
    Toe på forhjulene skal være på plus 0 grader og 4 til 5 minutter


Kommentér på:
Dæk

Annonce