Bremse klodser / skiver. {{forumTopicSubject}}
Hej. Søger lidt råd om hvad der er godt i de dele. Og bare til almindelig brug. Skal til syn om et par måneder og kan se jeg bliver nødt til at skifte bag skiver klodser igen. De har så holdt 67000 km og 3 år. Problemet er at det rust som kommer ved inder og yderside river kanterne af bremseklodserne så bremsefladerne bliver mindre og mindre. men ellers er de kun slidt ned til 8,5 mm fra 9 mm af ny (minimum mål er 7 mm) og det som er tilbage af bremsefladerne ser fint ud og de virker fint. Skiverne er nogen Metzger og klodserne Brembo. Ser ud til de skiver ruster vildt meget hvor de ikke er coatet på kanten og inderside og rejser sig meget hvor de ruster. Men har da trods alt holdt bedre ens de orginale Ate skiver og klodser som kun holdt 45000 km. Der var problemet at selve bremsefladen nærmest smuldrede væk. Har lige skifter mine orginale forbremser som holdt 101000 km. Det var Ate skiver/klodser hvor jeg efter 50000 km fik slebet skiver og satte nye brembo klodser på. De havde samme problem med at kanterne af bremseklodserne bliver sildt så kanten bliver større og større. Hvem laver nogle mere hårde bremseklodser som kan holde skiven ren ved kanter. Hvad med skiver, er der stor forskel på hvor meget de ruster og den tendens med rusten rejser sig som en hård overflade. Hvad er godt ?. Har også tænkt på at købe noget af det billigste man kan få og så bare nye bagskiver og klodser på hver gang den skal til syn.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
så de skal.skiftet ofter
du må bare få renset bremserne af og til, så holder de længer
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 539
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
feb 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9