{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Bremse klodser / skiver. {{forumTopicSubject}}

Hej. Søger lidt råd om hvad der er godt i de dele. Og bare til almindelig brug. Skal til syn om et par måneder og kan se jeg bliver nødt til at skifte bag skiver klodser igen. De har så holdt 67000 km og 3 år. Problemet er at det rust som kommer ved inder og yderside river kanterne af bremseklodserne så bremsefladerne bliver mindre og mindre. men ellers er de kun slidt ned til 8,5 mm fra 9 mm af ny (minimum mål er 7 mm) og det som er tilbage af bremsefladerne ser fint ud og de virker fint. Skiverne er nogen Metzger og klodserne Brembo. Ser ud til de skiver ruster vildt meget hvor de ikke er coatet på kanten og inderside og rejser sig meget hvor de ruster. Men har da trods alt holdt bedre ens de orginale Ate skiver og klodser som kun holdt 45000 km. Der var problemet at selve bremsefladen nærmest smuldrede væk. Har lige skifter mine orginale forbremser som holdt 101000 km. Det var Ate skiver/klodser hvor jeg efter 50000 km fik slebet skiver og satte nye brembo klodser på. De havde samme problem med at kanterne af bremseklodserne bliver sildt så kanten bliver større og større. Hvem laver nogle mere hårde bremseklodser som kan holde skiven ren ved kanter. Hvad med skiver, er der stor forskel på hvor meget de ruster og den tendens med rusten rejser sig som en hård overflade. Hvad er godt ?. Har også tænkt på at købe noget af det billigste man kan få og så bare nye bagskiver og klodser på hver gang den skal til syn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse klodser / skiver.
  • #1   25. maj 2020 problem.med hårde klodser er , så slider man mere på selve skiverne.
    så de skal.skiftet ofter

du må bare få renset bremserne af og til, så holder de længer

• #2   25. maj 2020 Fantastisk tankegang, nye skiver og klodser hver gang til syn, så skide være med at det er billigt lort så den kun bremser ordentligt et halvt år efter. Bremser skal også smøres og efterses engang imellem

• #3   25. maj 2020 Det med rust på skiverne tror jeg ik du kan undgå

• #4   25. maj 2020 Du kører som en gammel dame. Brug bremserne, så holder de sig rene.

• #5   26. maj 2020 Kører langt fra som en gammel dame hvad bremse angår. Hvis i læser hvad jeg skrev er problemet ikke at holde bremsefladen ren, det er at den bliver mindre og mindre fordi den kant som der er både på yder og inderside af den ruster. Så rejser metallet sig og begynder at rive kanterne af bremseklodserne af så stykket de holder rene bliver mindre og mindre. Rensning hjælper ikke en skid, ikke der problemet er. Eneste man kunne gøre er at sætte nye klodser på og få drejet af skiverne (kan vist ikke svare sig). Så derfor jeg vil høre om noget ved hvad klodser som er hårde og som ikke slider kanterne af. Så kan det være ligegyldigt om de slider hårdere på skiven. Dem jeg har nu er kun slidt en 1/4 ned til minimum mål og er til at skifte fordi de kanter bredder sig ind i bremseflader pga de bløde klodser. Og til Henrik, det har intet med et smørings problem at gøre. Og kan dårligt tro at skiver i den billige ende kun dur i et halvt år, gider bare ikke købe dyre coatede skiver hvis de alligevel bliver ødelagt af den beskrevne problematik.

Kommentér på:
Bremse klodser / skiver.

Annonce