{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen C1 driller med 1 gear
  • #1   25. maj 2020 Der er 2 ting de kan døje med.

1: kobling. Men så vil den typisk også børste tænder når du vil i bakgear.

2: slidte skiftegafler = ny gearkasse.

• #2   25. maj 2020 Ja eller slidt kobling.

• #3   25. maj 2020 eller koblings kabel der ikke er justeret korrekt så den ikke slipper ordentligt når du kobler ud. er der ca 2cm frigang i pedalen når du trykker den ned med hånden? frigang inden den begynder at blive hård.

• #4   25. maj 2020 Koblingen blev altså skiftet sidste år så tvivler på den er slidt endnu, jeg ved ikke om det er koblingskablet der ikk er justeret rigtig. Når jeg trykker ned med hånden går den helt i bund ??

• #6   25. maj 2020 Min kollega har lige skiftet en gearkasse pga præcis samme problem. Hvis du selv kan lave det kan du godt experimenter med at skifte synchro messer og gafler, men de er så billige de kasser at det næsten ikke kan svare sig at reparere på dem

• #7   25. maj 2020 #4
    Rikke P

Jeg har skam mødt mange biler, hvor koblingen ikke holdt særlig længe...
    Men det var nu nok også folks kørestil.... smiley
    Så at den er skiftet for et år siden, kan jo ikke altid udelukkes.

Det der menes med frigang er, når pedalen er i øverste position at man kan mærke frigangen.
    Normalt bør koblings pedal og bremse pedal flugte hinanden.
    Og hvis der ikke har været frigang nok i over et år, så kan koblingen sagtens være slidt, ligesom hvis man hviler foden på koblings pedalen når man kører.??

• #9   25. maj 2020 Det er dine skiftegafler i gearkassen der er slidte.
    Har skiftet rigtig mange af dem, netop på grund af det problem.
    Endda i min egen smiley

Ny gearkasse.
    Brugt kan bedst svarer sig. Koster nok omkring 3-5000 kr alt efter km. Osv.

• #10   25. maj 2020 Jeg holder ikke på koblingen når jeg holder stille, jeg tror det er skiftegaflerne den er galt med, har nu skiftet olie og justere koblingen og den er det samme som før med den driller i 1 gear, den går i 1 gear nogen gange men ellers vil den ikke, jeg har ikke kørt 50.000 siden den sidst blev skiftet så igen det er altså ikke koblingen det jeg næsten 110% sikker på, men jeg sælger den bare og fortæller der muligvis skal ny gearkasse i, magter ikke få det lavet men tak for alle jeres svar smiley

• #11   25. maj 2020 Ikke muligvis en anden gearkasse.. smiley

Der skal en anden gearkasse i den, eller os skal den der sidder på laves.

Det er desværre en kendt svaghed.

• #12   25. maj 2020 Nu må vi se ;), kan jo os være koblingen der er slidt igen, ???????

• #13   26. maj 2020 Der er en del herinde der ikke aner hvad de snakker om.
    Snakker vi kobling kan der være 2 fejl.
    Den kan være slidt. Så vil koblingen glide.
    Den kan være justeret for lidt op eller sprunget i en nitte så den kan have svært ved at gå i gear, MEN så vil du ikke kunne sætte den i bakgear uden den knurrer.

Hvis det KUN er 1.gear du har problemer med, så er det gearkassen.

Kommentér på:
Citroen C1 driller med 1 gear

Annonce