788 visninger
|
Oprettet:
BMW 530xD E60 2008 - Aut gear, svagheder? {{forumTopicSubject}}
Jeg står lige på nippet til, at erhverve mig en lækker 530xD E60 fra 08 med automatgear.
I den forbindelse ville jeg gerne høre folks erfaring med dem? Især mht. automatgearkassen, svagheder/styrker??
På forhånd tak!
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 613 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.638
Ville aldrig købe en 12-13 år gammel bil med tomatkasse
mar 2020
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 23
nov 2009
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 119
De kan naturligvis gå i stykker, og reparation kan være dyrt, men de anses generelt for at være solide og slidstærke.
Det gode er at de er så hyppigt anvendt at der er megen infromation, vejledning og løse reservedele at få online.
Det mest typisk er nok at pakninger mellem mechatronic og gearkasse skal udskiftes, eller mechatronic selv skal renoveres eller udskiftes. Det er bekosteligt, men jeg har sjældent hørt at selve gearkassen eller converteren er røget.
Naturligvis kan man være uheldig, men en 6HP gearkasse er et godt udgangspunkt hvis man vil have ældre bil med automatgear.
Du kan nemt google dig til alverdens information om de gearkasser.
Som nævnt i denne tråd er det et stort plus hvis den løbende har fået skiftet automatgearolie. Hvis den aldrig har fået skiftet gearolie og har kørt 200.000km+ skal man nok passe på hvis du spørger mig.
Nogen mener gearolie skal skiftes for hver 60.000km, ZF anbefaler mellem 80.000km og 120.000km afhænigt af kørselsmønster.
Sidste anbefaling: Jeg ville også være opmærksom på fordelergearkasse (da det er en X-drive du spørger på) og om service er overholdt. Har du brug for firehjulstræk? Ellers ville jeg hellere tage en uden når vi snakker BMW af ældre dato. Syntes jeg har hørt fordelergearkasse kan finde på at ryge efter nogen kilometer. Undersøg selv for en sikkerhedsskyld, kan ikke husk om det kun er på F-serie de kan have lidt problemer. Overholdt serviceinterval er også vigtigt i min bog.
nov 2009
jun 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Jeg tænker ikke jeg har budget til, at tage chancen på stående fod. Drømmen om en BMW lagt i bero, til jeg får råd til en nyere model.
BMW 530xD E60 2008 - Aut gear, svagheder?