1.585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Undervognsbehandling: Ja eller nej? Undervognsbehandling: Ja eller nej?

Jeg ved godt, at der er RIGTIG mange indlæg omkring undervognsbehandling af biler. Ikke mindst mht. hvad man skal vælge osv. Jeg vil dog gerne lige vende min "problemstilling" også.

Helt aktuelt har jeg en Opel Vectra C fra 2008 som har kørt ca. 250.000 km. Der er tale om en V6´er - som der - bl.a. grundet benzinforbrug, vægtafgift osv. - kun er begrænset efterspørgsel efter. Dvs. salgsværdi nærmest lig 0 kr.

Jeg har derfor besluttet mig for at beholde bilen, da jeg pt. ikke kører mange km. årligt. Såfremt mit kørselsbehov skulle ændre sig, og jeg skulle få behov for en mere økonomisk bil, så kan jeg godt forestille mig, at jeg også beholder Vectraen som "bil nr. 2" - så jeg har lidt at gå og skrue i smiley . Det korte af det lange er, at jeg gerne vil have, at den holder så længe som muligt.

Bilen har ALDRIG været undervognsbehandlet før. Den ser grundlæggende fin ud i bunden - dog er bagbroen lidt "rød" i det.

Jeg har nu fået to "divergerende" udsagn fra to forskellige synsmænd, om de mener jeg skal få bilen undervognsbehandlet eller ikke.

Den ene siger, at det ALDRIG er for sent, og han anbefalede også, at min far sidste år fik sin 2003 Toyota RAV4 undervognsbehandlet.

Den anden synsmand siger, at på en 12 år gammel bil vil det ikke være hensigtsmæssigt at "lukke rusten inde" med en undervognsbehandling. Som nævnt ser den fin ud i bunden, men der er selvfølgelig altid marginal rust nogle steder. Dog bestemt ikke noget voldsomt pt.

Jeg er derfor i 7 sind om, hvad jeg skal gøre. Hvad er jeres umiddelbare holdning??

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervognsbehandling: Ja eller nej?
  • #1   15. aug 2020 Dinitrol har et helt særligt behandlingsprogram, hvor de behandler biler, der har en lille smugle rust i bunden. Det middel de bruger gør, at rusten netop bliver lukket inde og ikke breder sig

• #2   15. aug 2020 #1 - Tak for kommentaren smiley Det var måske værd at overveje for mig.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 318
    #3   15. aug 2020 Dinitrol er godt, og det er bedre at behandle som at lade vær.

• #4   16. aug 2020 aldrig skade at sprøjte den ind i noget tyndt undervogns olie and vedligeholde det med lag, men tykt sort lag ville bare lukke rusten inde og sikkert ruste være når det bliver tørt

• #5   18. aug 2020 @Anders - Det er så bare, om jeg kan få undervogns-behandlings-firmaet til at gøre det - da jeg ikke selv vil til at svine rundt med det, og i øvrigt heller ikke har nogen lift til at gøre det med.

Kommentér på:
Undervognsbehandling: Ja eller nej?

Annonce