{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Phil B
Phil B
Emner: 3 Svar: 8

Eksport af bil {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har et spørgsmål i forhold til eksport af bil til udlandet og refusion af registreringsafgiften.

Jeg har en VW Up! fra 2014, som jeg har købt fra ny og betalt 36.000 i registreringsafgift på. Jeg har eksporteret denne Up! til Sverige, og har fulgt alle trin i forhold til at søge om at få registreringsafgiften retur.

Det skal siges, at jeg selv er flyttet til Sverige og blot har valgt at tage bilen med mig.

Mit spørgsmål er, om nogle herinde ved, hvordan registreringsafgiften beregnes ved eksport. Jeg har ikke solgt bilen, blot taget den med mig.

Har talt med Motorstyrelsen, men hun kunne intet oplyse mig i telefonen.

Bliver kørtetøjet vurderet udfra, hvad en lignende model og årgang står til i brugtsalgspris på eksempelvis DBA? Eller er jeg berettiget til at få mine fulde 36.000 (minus 15% eller 8500 kr afgift til staten = 27.500 kr) tilbage? Eller kan jeg regne med et betydeligt lavere beløb?

Hvad er jeres erfaringer i forbindelse med at få registreringsafgiften retur?

Vh
Phil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eksport af bil
  • #1   19. aug 2020 Du får ikke dine 36.000 kr minus 15% fradrag tilbage

der laves en vurdering af bilens handelspris inkl afgift, ud fra denne udregnes afgiften. Du får så denne minus 15% fradrag tilbage

vw up er ikke på skats niveaulister, så det er gætværk hvad de mener en vw up fra 2014 er værd.

• Phil B
    Phil B Tilmeldt:
    aug 2020

Emner: 3 Svar: 8
    #2   19. aug 2020 Tak for svar!

Kommentér på:
Eksport af bil

Annonce