{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor deaktiverer folk start stop?
  • #1   30. aug 2020 fordi det skidt hårdt på starte og batteri smiley

• #2   30. aug 2020 Fordi det er pisse irriterende når den stopper, bare fordi man holder 5sek. for at dreje til venstre.
    Når den så af en eller anden grund jeg ikke kender ikke vil starte igen, når man skal køre igen.
    Så altid fra.

• #5   31. aug 2020 Jeg synes det er ret irriterende at køre med. Jeg har det heldigvis ikke i min egen bil, men har kørt flere udlejningsbiler der havde det.

Jeg sad engang i kø i en bil der havde det, bilen startede og stoppede mindst 100 gange på de få km. Lige præcis i sådan et tilfælde virker hybrid noget bedre, hvor man kan køre stop & go på ren eldrift.

• #6   31. aug 2020 hade det i en lupo 3L og der gik heller ikke længe før jeg automatisk slog det fra hver gang jeg startet bilen.

• #7   31. aug 2020 Det er sindssygt irriterende at køre med. Og frustrerende, at det ikke "må" deaktiveres permanent.

Det er OK, når den stopper i et lyskryds og man holder for rød. Men hvis man nu skal ud på en større vej fra en lille, og man bare vil trille frem uden at holde helt, så finder den pludseligt på at slukke, så man ikke kommer hurtigt nok ud på vejen - og slår servo osv. fra. Det er bare ét eksempel, hvor det er skideirriterende.

• #8   31. aug 2020 Jeg har ikke deaktiveret mit system. Min bil har så også manuelt gear, så jeg jeg skal have bilen i frigear og slippe koblingen, hvis motoren skal stoppe. Jeg gør det selvfølgelig kun, når I lyskryds og lignende, hvor jeg forventer at holde i lidt tid.

• #9   31. aug 2020 #7 du kan jo komme ti at kode det i din bil således at den kun bruger stop and go når din bil har 12,1 v på batteriet smiley

• #10   31. aug 2020 Der er nogle biler hvor det er meget mærkbart.
    Jeg har dog ikke haft nogen hvor det er til gene på nogen måder smiley

• #11   31. aug 2020 #9
    Det ved jeg godt. Men det kan du ikke få Audi til at gøre. Det er ulovligt.

• #12   31. aug 2020 #11 nej men kunne jo være du ville lade en med en tester gøre det for dig smiley

• #13   31. aug 2020 Ja da. Det er også planen, uden jeg lige har fået det gjort endnu smiley

Jeg ved ikke, om det samme kan gøres på vores S-MAX. Det må undersøges. Men på A6'eren kan man i hvert fald.

• #14   31. aug 2020 På "UP" familien stppper motor kun hvis koblingen er sluppet så man bestemmer selv hvornår det skal ske

• #15   31. aug 2020 #14
    Sådan er det vist på alle biler med manuel gear smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #16   31. aug 2020 Det er bare endnu en unødvendig ting som i teorien skulle spare på brændstof, men som i praksis slet ikke virker.

• #17   31. aug 2020 Knud, det er faktisk ret ret i de små biler med 3 cylindre. De hopper fsndme sådan når man holder stille...

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #18   31. aug 2020 Det gjorde min picanto fra 2016 da ikke?

• #19   31. aug 2020 Folk der køre med Start stop slået til burde finde sig et andet transport middel.

Hver morgen ligge jeg bag folk der bruger det der pis og ved hvert lyskryds. Gå deres bil ud og de presser først koblingen ned igen nå der er blevet grønt og bilen bag dem trykker først koblingen ned nå forankørende bevæger sig osv osv osv. Så der kommer måske 2-3biler over krydset frem for 6-7 der var muligt uden at være presset

• #20   31. aug 2020 Fordi det er træls!

• #22   31. aug 2020 Fordi det er lige så tosset som EGR og baglygter uden lys.

• #23   31. aug 2020 Har det i min 208er. Den starter hurtigere end at jeg kan træde koblingen i bund, så jeg ser nu ikke noget problem i det.

• #24   31. aug 2020 Det er heller ikke noget problem i en bil med manuelt gear, hvor man selv kan styre, hvornår det aktiveres. Med automatgear er det til gengæld noget pis, for her kan man i princippet hverken styre, hvornår den tænder og slukker (sådan helt).

• #25   31. aug 2020 #23 Det komme på værksteds regningen smiley

#24 det start stop kan deaktiveres på de Audier jeg sådan lige kender. men det skal gøres hver gang man starter.

• #26   31. aug 2020 #25
    Det kan det både i vores S-MAX og vores A6. I Audien kan det til gengæld også gøres permanent - bare ikke lovligt.

• #27   31. aug 2020 Hej
    Spiller max på Subaru
    Let tryk på brems og der brændes fuel af
    Tung tryk og motor stopper. Starter igen før end man kan sige da-da
    MVH KP

• #28   1. sep 2020 #25 Well har vi nogen herinde med start/stop som faktisk har fået skiftet en startet?

• #29   1. sep 2020 28#
    Det er godt nok sjældent vi skifter en starter. De holder noget bedre end de gjorde før start/stop blev indført.

• stefan a
    stefan a Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #30   1. sep 2020 Det slider helt vildt på knastkæde

• #31   1. sep 2020 Fordi - det slider utroligt meget på starteren som får huk hvergang den skal starte. Det er og kan kun være en djævel i Tyskerland som har opfundet det gimik. Det holder bare ikke i længden. Kender een som nu har fået sin starter udskiftet nu hele 3 gange på 2 år gr.a. af det lo**** system.

• #32   1. sep 2020 Jeg brugte det tidligere på mine biler med manuelt gear. De var også leasede så der var jeg pænt ligeglad med slidtage.

Nu har jeg en med automatgear, og der er det voldsomt irriterende. Den kan ikke kende forskel på rødt lys, ubetinget vigepligt eller køkørsel. Der kunne jeg lidt bedre selv bestemme med manuelt gear.

• #33   1. sep 2020 Har selv lavet start/stop off på min, da jeg har original vcds. Årsagen er at motoren går ud før bilen holder stille, så det kan ikke undgås. Det med de 12.1v man laver i vcds, er ikke batteri spænding, men at man fortæller bilen at der er højt el forbrug. Derved er start/stop ikke kodet fra som er ulovligt, men du fjerner en betingelse for at de træder i kraft. Det sammen ville ske hvis du bruger strøm slugene ting i bilen, så som el bagrude.

• #34   1. sep 2020 I Octavia 2015 1.4 TSI 140 virker det ikke hvis man har klimaanlægget tændt, så hvis jeg kommer blæsende med 130 fra motorvej og skal holde for rødt lig når jeg har bremset ned, så slår jeg det lige til så den ikke slukker.

• Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #35   1. sep 2020 man kan også købe en kode dongle . Den deaktiverer start/stop funktionen og når du sætter den i igen aktiverer den start/stop igen

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #36   5. sep 2020 Havde en Peugeot 308 Hdi.

Bilen var 3/4 år.

Vi skulle til konfirmation og parkerede ved kirken.
    Da vi så skulle afsted til privaten til middag var starteren død.

Så død at vi skulle hentes af SOS og der skulle en ny starter til fra Frankrig og det tog 2 uger.

Så derfor er mit stop/start slået fra.

Kommentér på:
Hvorfor deaktiverer folk start stop?

Annonce