1.486 visninger
|
Oprettet:
Forventet prisudvikling på brugte dieselbiler (købersiden)? {{forumTopicSubject}}
Hej
Der ligger jo generelt flere "grønne" politiske tiltag i luften, og det vi måske ikke får i Danmark kommer i diverse nabolande. Herunder det kæmpestore tyske brugtbilsmarked.
Hvad er Jeres bud på, om der kommer gode tider for dem som stadig gerne vil købe en moderne dieselbil? Kan man mærke det på brugtpriserne herhjemme? Eller er kommer der i det mindste favorable muligheder for at få en nyere Benz, Volvo el.lign. hjem som import?
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/335d/30-touring-xdrive-aut-5d/4869924
feb 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 15
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Så var det billigere at søge afgift tilbage og hugge den op!
Afgiften skal nok være de ca 300000kr alene.
Jeg har selv importeret min 335d og priserne er da sunket noget de sidste 2 år.
Det der er med 335d’erne er at man får en temmelig kvik bil der også er rimelig økonomisk, så de holder nok prisen nogenlunde jævnt.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Afgiften på nye biler kan ændre noget, men det kræver at der sker en kæmpe stigning eller fald på nye biler. De her 10.000-20.000 kr på biler op til A6, 5-serie og e-serien vil ikke ændre noget på brugtpriserne efter min vurdering
Der har været tale om stigning på diesel på 1 kr på liter og ekstra ejerafgift på 1000 kr om året. Det tror jeg altså ikke vil have indflydelse på om folk køber diesel eller benzin når vi taler brugte. Her vil folk vælge ud fra kørselsbehov og personlige præferencer. På nye biler kan det måske lokke nogle over i plugin hybrid modellerne, hvis deres kørselsbehov er til den slags biler
så at tro en bmw som i dag står til over 500.000 kr pludselig kan hentes ved en forhandler til 300.000 kr, ja det ser jeg på ingen måde som noget der kommer til at ske
Forhandlerne henter stadig masser af diesel hjem fra tyskland, og sælger stadig masser af disse her nyere premium modeller, og det tror jeg ikke pludselig vil ændre sig fra 1 januar 2021 eller hvornår de nye regler gælder fra
i de seneste år er ældre lidt uøkonomiske diesel biler blevet ret billige. Og selv meget velholdte euro-4 og euro-5 biler med opgivet forbrug på en 12-14 km/l er svære at sælge. Men de nyere diesel som er opgivet til en 18-30 km/l ser ud til at gå som varmt brød
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Så priserne på nyere diesel biler bliver ikke ramt særlig hårdt, da bilerne ret sikkert er skrottet inden euro6 er banlyst
René
Husk at euronorm intet har med km/l at gøre, men hvor meget de forurener, bare så folk ikke får den ide, at deres gamle g2 tdér som nok kan trække omkring 18 på literen var en ruro6 bil
Vi sælger euro6 biler der ligger omkring 12km/l
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Men jeg har så heller aldrig forventet, at det skulle være billigt at købe en ét år gammel A6 og hygge sig med den et par år eller 3.
Nogle af jer, der mangler sådan en?
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Jeg er godt klar over forbrug intet har med euronorm at gøre, men var mere når man ser på prisen for en lidt forslugen diesel med 10-12 år på bagen, de er ikke nemme at sælge.
Folk går efter min mening meget mere op i forbrug og opgivelser end valg mellem euro-5 og euro-6
#8
Der er jo altid ret meget afskrivning hvis man vælger en 1 år gammel i stedet for 3 år gammel bil
Men er din Audi mindre værd nu, end hvad en tilsvarende havde kostet da du købte din i sin tid??
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Ja, det vil jeg mene. Men det har muligvis noget med en forsinket effekt af afgiftsnedsættelserne at gøre. Men som jeg også skriver, så havde jeg også forventet at tabe på den, så det er ingen enorm overraskelse - forventer ikke, at nogle skal have ondt af mig
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Jeg har ikke fulgt priserne som sådan, men kigger da jævnligt hvad den lokale har stående af premium biler
Og det er ikke mit indtryk, at hans biler er billigere i dag end for 2-3 år siden.
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Jeg havde godt fornemmet hvad du skrev og mente, men desværre måtte det lige skæres ud, for dem der ikke helt ved hvordan tingene hænger sammen. Det bliver man desværre nød til, især når det kommer til diesel..
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Nææ, jeg kan heller ikke sige noget generelt eller om årsagen. Jeg ved, man ikke kunne få dem så billigt dengang, for så havde jeg købt én - jeg kiggede nemlig årgang 2015 og frem, men endte med en 2017. Så hvis man kunne få en 2015'er til den pris, havde jeg købt den omgående.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Morten C gav 336.000 kr i april 2018 for en 2014'er med 120.000 km på klokken
Samme forhandler har i dag en 2016'er med 117.000 km på klokken til salg for 350.000 kr
Jeg mindes ikke den forhandler har solgt ret mange a6 som har været annonceret til under 340.000 kr i de seneste par år
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Min havde kørt 26.000, da jeg købte den, så det er yderligere en forskel.
Men som sagt ved jeg, det ikke fandtes dengang, for så havde jeg købt den
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Og havde ikke lige bidt mærke i netop modelskiftet i 2015. Det har selvfølgelig også noget at sige på priserne og sammenligningen af årgange
I øvrigt har vores lokale rs6, s5, c63, glc43 og et par Audi tt til salg hvis du skal have noget mindre fornuftigt i stedet for din a6
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Lige nu går jeg og overvejer noget så ufornuftigt som en Ford Mustang. Jeg er i hvert fald nødt til at have et eller andet, der kan være modpol til vores familiecontainer af en S-MAX
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Du er dog heldig du trods alt har købt bilen, og selv kan vælge hvornår du vil sælge. Selvom kørslen måske ikke er til diesel, er det jo en mulighed at køre videre i den og derved få en mere flad afskrivning
Havde du leaset den, så var det jo lidt bordet fanger. Hvis pludselig priserne falder markant på brugte diesel, kan det jo ramme leasing markedet hårdt, og nogle har måske ikke råd til at betale det tab der er på restværdien
Mustang er måske ikke fornuftig, men den nye model er super flot. Og køber du en V8 kan afskrivningen måske blive tålelig, som følge af der er få nyere v8'ere at vælge mellem. Alt er jo efterhånden downsized og trykladet
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det kan i hvert fald både være en dreng og en pige med en stor V8'er og afskrivninger. Man kan være heldig at tjene penge på dem - og man kan risikere at få et ordentligt hak i tuden, hvis der fx kommer en ny krise. Kigger på dem fra 15-17, dvs. nye model før facelift. Synes det er en fed bil, og den kører faktisk relativt godt i modsætning til tidligere modeller. Og det er kun V8'eren, der har interesse. Ellers kan man lige så godt lade være
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Mine forældre solgte deres gamle Volvo v70 2,5T manuel i december. En bil som der er få til salg af, og sammenlignet med eksempelvis Mondeo med samme motor er nærmest dobbelt pris. Men den var solgt indenfor nogle få uger
Ja Mustang kan gå begge veje, den kan overraske både positivt og negativt. Særligt diverse forskellige afgiftregler kan gøre en stor forskel. Men vil man have en nyere V8 er det nok også snart sidste chance, hvis det skal være økonomisk opnåeligt
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg tænker det samme som dig. Det kan meget vel snart være sidste udkald for en V8'er efterhånden. Og egentlig burde jeg vente til min midtvejskrise om 10-15 år, men jeg frygter, der ikke er noget, der hedder V8 til den tid...
Forventet prisudvikling på brugte dieselbiler (købersiden)?