{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Chris B
Chris B
Tilmeldt:
4. feb 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 15

Forventet prisudvikling på brugte dieselbiler (købersiden)? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Der ligger jo generelt flere "grønne" politiske tiltag i luften, og det vi måske ikke får i Danmark kommer i diverse nabolande. Herunder det kæmpestore tyske brugtbilsmarked.

Hvad er Jeres bud på, om der kommer gode tider for dem som stadig gerne vil købe en moderne dieselbil? Kan man mærke det på brugtpriserne herhjemme? Eller er kommer der i det mindste favorable muligheder for at få en nyere Benz, Volvo el.lign. hjem som import?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forventet prisudvikling på brugte dieselbiler (købersiden)?
  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
    #1   10. okt 2020 Har lidt tid holdt øje med brugtpriser på bmw 335d i håb om at man kunne score en "billig" fed diesel pga diesel angst - må sande jeg ik er stødt på dette.. og det nok ik sker foreløbigt

  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
    #2   10. okt 2020 Kunne jeg fx. Ha snappet denne for 300k - så havde jeg været klar

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/335d/30-touring-xdrive-aut-5d/4869924


  • Chris B
    Chris B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 15
    #3   10. okt 2020 Hmmm, mon tyske priser kan komme så langt ned at det batter noget ved import...? Den værste del ved at få dem hjem er jo stadig den danske afgift.

  • #4   10. okt 2020 Jeg tvivler nu stærkt på at angsten bliver så stor at man sælger en 540000kr bil til 300000kr pga en 1000-2000kr afgift forøgelse om året!
    Så var det billigere at søge afgift tilbage og hugge den op!
    Afgiften skal nok være de ca 300000kr alene.
    Jeg har selv importeret min 335d og priserne er da sunket noget de sidste 2 år.
    Det der er med 335d’erne er at man får en temmelig kvik bil der også er rimelig økonomisk, så de holder nok prisen nogenlunde jævnt.


  • #5   10. okt 2020 Men jeg tror 8-10 år gamle almindelige dieselbiler som 320/520d, Mondeo, C5 Passat osv bliver Noget billigere Hvis regeringen bliver grove

  • #6   10. okt 2020 Det store tyske marked for nyere brugte dieselbiler vil jeg ikke tro bliver påvirket af de nye regler om miljøzoner. Alle de her nyere premium biler som folk oftest henter hjem med 2-5 år på bagen vil stadig kunne køre frit rundt. Så det vil efter min mening ikke ændre noget

    Afgiften på nye biler kan ændre noget, men det kræver at der sker en kæmpe stigning eller fald på nye biler. De her 10.000-20.000 kr på biler op til A6, 5-serie og e-serien vil ikke ændre noget på brugtpriserne efter min vurdering

    Der har været tale om stigning på diesel på 1 kr på liter og ekstra ejerafgift på 1000 kr om året. Det tror jeg altså ikke vil have indflydelse på om folk køber diesel eller benzin når vi taler brugte. Her vil folk vælge ud fra kørselsbehov og personlige præferencer. På nye biler kan det måske lokke nogle over i plugin hybrid modellerne, hvis deres kørselsbehov er til den slags biler

    så at tro en bmw som i dag står til over 500.000 kr pludselig kan hentes ved en forhandler til 300.000 kr, ja det ser jeg på ingen måde som noget der kommer til at ske

    Forhandlerne henter stadig masser af diesel hjem fra tyskland, og sælger stadig masser af disse her nyere premium modeller, og det tror jeg ikke pludselig vil ændre sig fra 1 januar 2021 eller hvornår de nye regler gælder fra

    i de seneste år er ældre lidt uøkonomiske diesel biler blevet ret billige. Og selv meget velholdte euro-4 og euro-5 biler med opgivet forbrug på en 12-14 km/l er svære at sælge. Men de nyere diesel som er opgivet til en 18-30 km/l ser ud til at gå som varmt brød


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #7   10. okt 2020 Euro6 biler vil stadig være tilladt i rigtig mange år endnu.. Euro5 kan måske ryge ud i en nær fremtid, euro 4 og under er dem de banlyser, da de forurener alt for meget..

    Så priserne på nyere diesel biler bliver ikke ramt særlig hårdt, da bilerne ret sikkert er skrottet inden euro6 er banlyst

    René
    Husk at euronorm intet har med km/l at gøre, men hvor meget de forurener, bare så folk ikke får den ide, at deres gamle g2 tdér som nok kan trække omkring 18 på literen var en ruro6 bil smiley
    Vi sælger euro6 biler der ligger omkring 12km/l


  • #8   10. okt 2020 Jeg synes ikke, jeg kan få meget for min Audi, i hvert fald. Er dog ikke sikker på, det har så meget med diesel at gøre, men mere bilen generelt.

    Men jeg har så heller aldrig forventet, at det skulle være billigt at købe en ét år gammel A6 og hygge sig med den et par år eller 3.

    Nogle af jer, der mangler sådan en? smiley


  • #9   10. okt 2020 #7
    Jeg er godt klar over forbrug intet har med euronorm at gøre, men var mere når man ser på prisen for en lidt forslugen diesel med 10-12 år på bagen, de er ikke nemme at sælge.

    Folk går efter min mening meget mere op i forbrug og opgivelser end valg mellem euro-5 og euro-6

    #8
    Der er jo altid ret meget afskrivning hvis man vælger en 1 år gammel i stedet for 3 år gammel bil

    Men er din Audi mindre værd nu, end hvad en tilsvarende havde kostet da du købte din i sin tid??


  • #10   10. okt 2020 #9
    Ja, det vil jeg mene. Men det har muligvis noget med en forsinket effekt af afgiftsnedsættelserne at gøre. Men som jeg også skriver, så havde jeg også forventet at tabe på den, så det er ingen enorm overraskelse - forventer ikke, at nogle skal have ondt af mig smiley


  • #11   10. okt 2020 #10
    Jeg har ikke fulgt priserne som sådan, men kigger da jævnligt hvad den lokale har stående af premium biler

    Og det er ikke mit indtryk, at hans biler er billigere i dag end for 2-3 år siden.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #12   10. okt 2020 #9
    Jeg havde godt fornemmet hvad du skrev og mente, men desværre måtte det lige skæres ud, for dem der ikke helt ved hvordan tingene hænger sammen. Det bliver man desværre nød til, især når det kommer til diesel..


  • #13   11. okt 2020 #11
    Nææ, jeg kan heller ikke sige noget generelt eller om årsagen. Jeg ved, man ikke kunne få dem så billigt dengang, for så havde jeg købt én - jeg kiggede nemlig årgang 2015 og frem, men endte med en 2017. Så hvis man kunne få en 2015'er til den pris, havde jeg købt den omgående.


  • #14   11. okt 2020 #13
    Morten C gav 336.000 kr i april 2018 for en 2014'er med 120.000 km på klokken

    Samme forhandler har i dag en 2016'er med 117.000 km på klokken til salg for 350.000 kr

    Jeg mindes ikke den forhandler har solgt ret mange a6 som har været annonceret til under 340.000 kr i de seneste par år


  • #15   11. okt 2020 Modellen skiller ved 2015, så man kan ikke gå længere tilbage end det.

    Min havde kørt 26.000, da jeg købte den, så det er yderligere en forskel.

    Men som sagt ved jeg, det ikke fandtes dengang, for så havde jeg købt den smiley


  • #16   11. okt 2020 Som sagt har jeg ikke sådan grundigt fulgt markedet og priserne. Dog kigger jeg da jævnligt hvad den lokale har stående af biler på pladsen

    Og havde ikke lige bidt mærke i netop modelskiftet i 2015. Det har selvfølgelig også noget at sige på priserne og sammenligningen af årgange

    I øvrigt har vores lokale rs6, s5, c63, glc43 og et par Audi tt til salg hvis du skal have noget mindre fornuftigt i stedet for din a6


  • #17   11. okt 2020 Nej, jeg er såmænd heller ikke ude på at gøre noget til en diskussion i den forstand smiley Pointen var egentlig bare, at den har været et dyrt bekendtskab, selv om jeg næsten ikke har ofret en krone på den i de 2,5 år, jeg har haft den, fordi den har garanti (ligegyldigt, for den har ikke fejlet noget) og serviceaftale inkluderet. Sidstnævnte har da trods alt sparet mig for 15.000 kr. i serviceomkostninger.

    Lige nu går jeg og overvejer noget så ufornuftigt som en Ford Mustang. Jeg er i hvert fald nødt til at have et eller andet, der kan være modpol til vores familiecontainer af en S-MAX smiley


  • #18   11. okt 2020 Ja en premium model købt som 1 år gammel er oftest lig med stor afskrivning, særligt hvis den sælges igen efter et par år.

    Du er dog heldig du trods alt har købt bilen, og selv kan vælge hvornår du vil sælge. Selvom kørslen måske ikke er til diesel, er det jo en mulighed at køre videre i den og derved få en mere flad afskrivning

    Havde du leaset den, så var det jo lidt bordet fanger. Hvis pludselig priserne falder markant på brugte diesel, kan det jo ramme leasing markedet hårdt, og nogle har måske ikke råd til at betale det tab der er på restværdien

    Mustang er måske ikke fornuftig, men den nye model er super flot. Og køber du en V8 kan afskrivningen måske blive tålelig, som følge af der er få nyere v8'ere at vælge mellem. Alt er jo efterhånden downsized og trykladet


  • #19   11. okt 2020 Jeg havde også forventet en stor afskrivning. Jeg havde også forventet, jeg skulle beholde den et par år mere, men et hold tvillinger satte en stopper for planen om at bruge den som familiebil. Der kan ikke være 3 børn i sådan en. Så nu vil jeg prøve at sætte den til salg nu her. Er der ingen særlig interesse, så prøver jeg bare igen til foråret. Som du siger, så har man jo den fordel, når man har købt og betalt den, at man selv kan bestemme smiley

    Det kan i hvert fald både være en dreng og en pige med en stor V8'er og afskrivninger. Man kan være heldig at tjene penge på dem - og man kan risikere at få et ordentligt hak i tuden, hvis der fx kommer en ny krise. Kigger på dem fra 15-17, dvs. nye model før facelift. Synes det er en fed bil, og den kører faktisk relativt godt i modsætning til tidligere modeller. Og det er kun V8'eren, der har interesse. Ellers kan man lige så godt lade være smiley


  • #20   11. okt 2020 Man kan sommetider blive overrasket over hvor hurtig man kan sælge, særligt hvis den har det rigtige udstyr og prisen hænger sammen med km tallet

    Mine forældre solgte deres gamle Volvo v70 2,5T manuel i december. En bil som der er få til salg af, og sammenlignet med eksempelvis Mondeo med samme motor er nærmest dobbelt pris. Men den var solgt indenfor nogle få uger

    Ja Mustang kan gå begge veje, den kan overraske både positivt og negativt. Særligt diverse forskellige afgiftregler kan gøre en stor forskel. Men vil man have en nyere V8 er det nok også snart sidste chance, hvis det skal være økonomisk opnåeligt


  • #21   11. okt 2020 Ja, hvis man ellers er realistisk med prisen og har en god vare, så kan man da være heldig smiley

    Jeg tænker det samme som dig. Det kan meget vel snart være sidste udkald for en V8'er efterhånden. Og egentlig burde jeg vente til min midtvejskrise om 10-15 år, men jeg frygter, der ikke er noget, der hedder V8 til den tid... smiley


Kommentér på:
Forventet prisudvikling på brugte dieselbiler (købersiden)?

Annonce