Familiebil til <15.000 {{forumTopicSubject}}
Jeg ved der findes mange af disse emner, men here goes..
Vores 2005 Fabia 1,4 stc benzin blev under sidste køretur pludselig tre-cylindret.. Tændrør og spoler er skiftet uden effekt, og ledningerne gået efter. Den skal synes til januar, og der skal formentlig laves bremser inden, og klarer den syn, skal der nye vinterdæk på. Det sammenholdt med et rudehejs der er stået af, og et generelt ønske om mere plads har fået os til at se efter en afløser.
-Vi har et barn på et år, der sidder i en stol der kræver Isofix.
-Konen vil gerne have en stationcar, og jeg kan godt lide tanken om alt den plads, men kunne godt selv være lun på en hatchback - er der nogle der har erfaringer med barnevogne i en Avensis/Mondeo/Octavia osv. - hatchback?
-Det skal være benzin. Vi bor i Aarhus, og selvom de fleste af vores ture er lange, så er der korte nok til jeg helst ikke vil have diesel. Derudover tror jeg diesel bliver for dyrt i forhold til eventuelle reparationer.
-Mere plads en Fabiaen. Vi kan godt være i Fabiaen, men jeg kan godt li' at køre i længere biler, og vi ville nyde at have mere plads - gerne så man kan sidde fint mellem to autostole på bagsædet, hvis nu det skulle blive relevant for os.
-Det er en af de der ny-synede-holder-måske-til-næste-syn-måske-ikke-og-måske-længere-biler vi leder efter. Vi er begge studerende, så vi har ikke råd til høj afskrivning, og tager derfor chancen i 10.000-lotteriet. Indtil nu med gode erfaringer, så længe man kan leve med usikkerheden
Kom gerne med jeres bedste bud! Jeg forsøger at være åben, selvom jeg må indrømme at jeg er vokset op med skepsis overfor de franske (modbevis mig gerne her med erfaringer), og en kærlighed til japanske (minus Suzuki), Ford og til dels VW'erne (også Skoda, men jeg går gerne udenom Golf og Audi, da jeg ikke forventer de er kørt så pænt)
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
Eneste jeg faktisk turde købe i den pris ende og med de kriterier var en Avensis.
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 850
Det må være muligt at finde en Ford Mondeo, en Opel Vectra eller en Toyota Avensis .
På min Chromebook virker www.dba.dk søgemakinen elendigt .... Søg selv der ...
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 850
https://www.parkers.co.uk/toyota/avensis/hatchback/review/
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
maj 2014
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 4
-Rigtig godt at høre erfaringer med hatchback og barnevogn! Det er nok mig, der i ungdommens overmod tænker det ikke er et problem..
Jeg er godt klar over 15.000 ikke får en langt, og nyere biler er mere sikre, men nu er det fjerde bil jeg søger på den måde, og som nævnt har det indtil videre passet både budget og behov fint - jeg kan selv lave nogle små-ting, og har gode venner der har hjulpet med en kobling og lignende igennem tiden. Faktisk har jeg kun én gang haft en bil på værksted, og der var for at få et gratis batteri skift igennem FDM - resten har været ordner selv, eller ført til salg som projekt eller skrot. Min kone er heldigvis relativt tålmodig
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
https://www.dba.dk/toyota-corolla-16-sol-stc/id-1072184825/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
https://www.dba.dk/toyota-corolla-14-terra/id-1071727728/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
https://www.dba.dk/toyota-corolla-14-d-4d-luna/id-504987538/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
feb 2018
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 300
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
Ville klart lede efter liana - grundet dit budget
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 975
Jeg gad ikke bøvle med hatchback og barnevogn men for dem der elsker Tetris er det sikkert fint.
aug 2020
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
https://www.dba.dk/opel-vectra-22-16v-direct/id-505340113/ Men her er et godt alternativ , og større motor kombineret med en "nyere" bil får man næppe ?
------------
? i går kl. 20:41
Man kan ikke få en Avensis i hatchback, kun i sedan og stationcar
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
aug 2020
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
Mon ikke man også kan finde fejl på en Toyota til 15.000?
Jeg tror det !
Her er et andet alternativ :
https://www.dba.dk/fuld-service-pava-traek/id-1072236366/
Denne lidt over budget, men mon ikke der kan handles lidt ?
Personligt skal man vist bare se bort fra om det er en Japaner, franskmand eller koreaner når man bevæger sig i denne prisklasse , så er det mere spørgsmålet om at finde den bil som er i bedste stand ?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
https://www.dba.dk/opel-astra-16-classic-comfort/id-505283203/
maj 2014
Fejlene er der, når prisen er så lav - det giver jo ganske god mening. Det er bare skønt at høre jeres erfaringer med det, så jeg kan høre om de ting andre har haft succes med, og om andres dårlige oplevelser, og dermed forhåbentlig selv ramme tættere på succes
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
stationcar er virkelig praktisk, og det er nemt lige og smide barnevognen ind. Alt efter selvfølgelig hvor stor en stationcar man vælger. Dog er stationcar selvfølgelig ofte også dyrere end tilsvarende sedan modeller, så til dit budget vil en stationcar nok være 1-2 år ældre end en sedan
når vi snakker biler til 15.000 kr, så er det klart den enkelte bil der skal vurderes på, og på ingen måde på mærket eller modellen som helhed. Tag meget gerne en bilkyndig med ud og se på bilen, og betal måske en mekaniker time på at få den gennemgået, det kan være tjent hjem mange gange i løbet af ejerskabet
franske biler har et dårligt ry, særligt for el fejl og den slags. Det er efter min overbevisning helt forkert, og se hvor mange af de gamle megane der stadig kører rundt på vejene. En megane II kan fint findes til jeres budget
Toyota avensis har et godt ry, men T25 modellen har en svaghed med nogle ophæng eller bærearme. En udgift der gør bilen vil skulle skrottes i de fleste tilfælde
Golf 4 er et bud, men der er få stationcar af dem til salg virker det til. Og desværre er de fra en tid hvor vw havde meget store problemer med rust
nissan er også en mulighed, der bør kunne findes noget for budget. Vores gamle sunny n14 kørte 60.000 km på to år, det kostede under 2000 kr i service og vedligehold.
i bund og grund, jo mere kedelig og almindelig bil, jo mere får du for dine penge. Men samtidig skal der gerne vælges en bil som der kører mange af, det sikrer stumper og mulighed for at skaffe disse i en årrække.
Hvis der kører mange af en model stadigvæk, er det jo et godt tegn i forhold til pålidelighed og at omkostningerne til drift ikke overhaler prisen på bilen
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
De bære arme er kommet ned i pris på Avensis
Men en T25 til 15000så skal man være vågen
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 12 Emner: 145 Svar: 2.564
Vi har haft en for 3 års tid siden, og kan kun anbefale det.
STORT bagagerum. Vi kunne have en Odder barnevogn med alle hjul monteret i bagagerummet samtidig med en slædehund.
maj 2014
Ellers står den mellem en Focus C-Max ('04), Mondeo ('04 og '06), Avensis ('02) og en Nubira ('08) lige nu
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
det er da positivt, efter vi solgte vores og købte en clio fandt jeg også nogle på eBay
men der var en forhandler, og prisen var stadig 5000 kr
så stadig en dyr udgift på en bil der bare skal holdes i live til næste syn
Familiebil til <15.000