{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.676 visninger | Oprettet:

rykker om vægt afgift og trussel om klipning af plade, {{forumTopicSubject}}

hejsa, jeg har fået et brev fra skat om at bilens vægt afgift skal betales senest d 8 december, ellers blir sagen sendt til politiet og de vil klippe pladerne, nu i denne søde juletid havde jeg tænkt at vente til sidst på måneden med at betale og vil derfor høre om nogle har kendskab til denne besked og ved om de er hårde og kontante, og sender brev til politiet med det samme og om de så bare kommer dagen efter eller om der går noget tid før hele aktionen kan gå igang

havde planer om at vente de 22 dage til vi får løn igen men om det er muligt at tage den chance eller om det bare er kæft trit og retning omkring dette, regningen skal selvfølgelig betales, vil bare høre om hvor stramme de er med dette, går heller ikek ud fra at hvis man holder bilen på en anden p plads i nærheden at poltiet ikke vil ku spore en gammel spand fra 96 smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rykker om vægt afgift og trussel om klipning af plade,
  • #1   7. dec 2020 Tror bare du skal betale med det samme, det er noget af en chance at tage

• #2   7. dec 2020 Damm du har trukket den lang tid i forvejen så. Så måske du sku overveje om du har råd til at ha en bil smiley

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #3   7. dec 2020 Når du får en rykker, er du allerede for sent ude, og jeg ville da bare få den betalt i en fart , og 22 dage yderligere , den går vist ikke ?

Jeg tror de forskellige IT systemer taler hurtigere sammen end de gjorde for blot få år siden, og med politiets nummerpladescannere kørende rundt, er der en reel chance for at du kommer til at fejre jul med en bil uden nummerplader .

Sådan en Fiesta , som den i din profil kan ikke koste mange basseører i vægtafgift, og ellers må du sælge noget af alt det gejl der er monteret , så du kan betale vægtafgiften .

• #4   7. dec 2020 Møder du en patruljevogn med scanner, så ryger pladerne på stedet.

• #5   7. dec 2020 sælg bilen

• #6   7. dec 2020 Deres nummerplade skannere på deres biler er ganske effektive, og jo de ligger og cruiser parkeringspladser om natten hvor der ikke nødvendigvis er så meget at lave.
    Den skal stå et sted hvor den ikke kan ses fra offentligvej.
    Og som de andre siger... få det betalt hvis du kan. Tror du kan løbe ind i nogle ret store rykker gebyrer. Er det ikke både forsikring og vægtafgift hvor det er 200kr pr dag ?
    https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1800373-dagsboeder_ved_manglende_betaling_af_groen_ejerafgift
    Så enten opgiv bilen eller vind i lotto ... reglerne er blevet meget stramme.

• #7   7. dec 2020 Ja du kommer til at gå hjem hvis du møder Jens Betjent, du skal betale for at få bilen fjernet inden 48 timer, du skal betale for nye nr plader og endelig afgiften, den skal stadig betales incl rykkergebyr.
    Lav om på dine prioriteter eller sælg bilen straks, evt stalde den op og pille pladerne af for en stund.

• #8   7. dec 2020 Er første lån ved Vivus mon ikke stadigt gratis? Så har du en måneds gratis kredit ad den vej smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 313
    #9   7. dec 2020 Her i gestapo-danmark gælder det bare om at få sit lort betalt. Ellers bliver det kun dyrere.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #10   7. dec 2020 Dine plader ryger første gang en patruljevogn med nrplade scanner kører forbi den, også selvom den bare står parkeret. Så betal med det samme.

• #11   7. dec 2020 Gå i banken og lån pengene fra budgettet til den regning hvis du har et og så betal det ekstra ind til den 1.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #12   7. dec 2020 Det er jo ikke første rykker, så du har allerede haft oktober og derefter november til at betale i..
    Ved at det er surt ikke at have pengene, har stået der selv engang eller 2, men man slipper desværre ikke for at betale, klipper du pladerne her og nu, så får du en regning for de mdr du er kørt over. Klipper panserne pladerne, så sker det samme. Og du vil vidst ikke få udleveret et nyt sæt, før den regning er betalt

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#13   7. dec 2020 Drop julegaverne , og fortæl dine venner og familie hvorfor - de vil sikkert forstå ?

Kik på nettet om der er en fond der giver julehjælp til ejere af gamle Ford Fiestaer ? smiley

• #14   7. dec 2020 Du kan sagtens vente med at betale..
    Det er tomme trusler de kommer med.. har tit ventet med at betale.

Havde på et tidspunkt en bil hvor jeg på intet tidspunkt havde betalt.. her fik jeg endag penge tilbage fra vægtafgiften, når jeg solgte bilen igen.

• #15   7. dec 2020 vi har en kunder der fik klippet pladerne her sidste dag, pga de havde trukket den med betaling af grøn ejerafgift.

hun var på vej hjem, og blev holdt ind.
    så de er blevet ret skrappe med betaling. og de har letter ved og spotte dig med anpg kamera på de fleste politi biler.

• #16   8. dec 2020 Hvis man tænker at politiet kan optrævle terrorplaner, så kan de også finde dig og din bil.
    Hvis du har brug for bilen i hverdagen, så synes jeg du skal betale.
    Det bliver mindst 1400,- kr dyrere, hvis du bliver stoppet, og de nupper pladerne.
    Så hvis du ikke har råd til det første, så har du nok heller ikke råde til næste og dyrere skridt.

• #17   8. dec 2020 Det må være surt at have bil på så stramt et budget.

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#18   8. dec 2020 Se med i næste afsnit af luxusfælden.
    Denne gang skal vi på besøg hos mickei P
    30 år, fra Østjylland.

smiley

• Carzomi
    Carzomi Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 10 Følgere: 1 Svar: 13
    #19   8. dec 2020 Måske du burde overveje, at du jo ikke har råd til at have en bil, når du ikke engang kan finde ud af, at betale noget så simpelt som vægtafgift. Og for at svare dig, så ja pladerne ryger fra 9. december smiley

• #20   9. dec 2020 Jeg tror ikke at mange unge/yngre laver en budget konto mere, med alle årets udgifter i et stort overblik.
    Det er ikke den fornemmelse jeg har ihvertfald.

• Kompressor Knud

#21   9. dec 2020 Jeg har meget nemmere ved at overskue min økonomi med en budget konto. Det der står tilbage på min lønkonto hver den 1 er det jeg kan bruge den måned. Plus jeg sparer lidt ekstra op på min budget hver måned til uforudsete udgifter. F.eks stod mit tv af for kort tid siden, og havde jeg ikke haft opsparet på min budget konto havde jeg skulle undvære tv længe.

• #22   9. dec 2020 Det er ellers nok en af de største fejl, folk begår; at bruge en budgetkonto til alt muligt andet, end hvad den er beregnet til. Budgetkontoen skal betale faste udgifter og intet andet. Der skal ikke være opsparing på. Det har man en opsparingskonto til, hvis man har brug for det.

• Kompressor Knud

#23   9. dec 2020 Når man nu ikke kan få en opsparingskonto i banken, så må man bruge det man har til rådighed

• #24   12. dec 2020 Hej
    Gå hele vejen og fortæl så hvordan det gik
    MVH KP

Kommentér på:
rykker om vægt afgift og trussel om klipning af plade,

Annonce