{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.462 visninger | Oprettet:

Søger forslag af biler til under 50.000 {{forumTopicSubject}}

Har meget i overvejelserne at købe en ny brugt bil for en gangs skyld.
Er meget træt af gamle spande det fejler noget konstant.

Så mine krav er at det er en rimelig stor bil... Stor hatchback/stationcar/mpv.
Nyere bil... Gerne 2012 og frem
Max pris 50.000 kr
Max kørt 100.000 km
Mærke og model er underordnet
Økonomisk at køre i dvs. omkring 18-20 km/l og benziner
Billig i grønafgift
Generelt god komfort og ekstra udstyr i form af fartpilot osv.

Nogen gode forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger forslag af biler til under 50.000
  • #1   10. dec 2020 Hyundai sonata 2,4 GLS. punktum

  • #2   10. dec 2020 Lease noget nyt.

  • #3   10. dec 2020 Du kan simpelthen ikke få opfyldt alle de krav du stiller der, hvis bilen skal indregistreres på danske nummerplader !

    Prøv selv at opstille dine krav på bilbasen, eller DBA så vil svaret være et hav af C1, Picanto , Up osv .

    50.000 og en MPV, så skal du nok tilbage til 2010 , eller før , og INGEN MPV kører i nærheden af 20 km/l på en liter benzin . Biler fra 2010, eller før er nu blevet nogle halvgamle biler der vil kræve reparationer, og 100.000 km på tælleren, så vil der være stor chance for at der er fusket med den .

    Jeg kan ikke engang finde en Dacia på DBA der opfylder dit krav om pris og årgang !

    UTOPIA !

    EDIT : Jeg tror ikke en Hyundai Sonata kan kaldes billig i ejerafgift, og tror heller ikke den kører i nærheden af 15 km/l , og fra 2012 0g frem ?


  • #4   10. dec 2020 Trolle:
    Jeg har prøvet men måske jeg var heldig at nogen kender en model der kan opfylde de fleste krav?
    Jeg er selv faldet for en Spacestar fra 2016 men den er lidt lille og derfor spørger jeg bare og måske man kan være heldig.


  • #7   11. dec 2020 En Ford C-Max kommer vel tættest på alle dine krav. Jeg synes at de kører godt, men kender ikke rigtigt noget til driftsikkerheden.

    Et eksempel: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/c-max/16-titanium-5d/4897534


  • #8   11. dec 2020 Den bil du søger, findes ikke i Danmark, så du kommer til at slække på et eller flere af de krav, og så kommer du til at finde den bil selv.

    Hvis du er træt af at køre i noget gammelt lort, skal du nok revidere din måde at handle bil på, eller indse at der er en meget tæt sammenhæng mellem hvad du betaler for at købe noget, og hvor meget vedligeholdelse det så kræver.

    Det her opslag vidner om at du allerede forventer at få en masse for ingenting, så du er allerede i gang med at bringe dig selv i en situation, som du har været i før - øjensynligt flere gange. smiley

    Enten er du for nærig når du køber, eller også er du for nærig når du skal servicere.


  • #9   11. dec 2020 Sajmon, desværre ikke og selvfølgelig er der mange krav og ja skal leve med størrelsen tænker jeg...
    Ja den bil skal jeg nok finde selv men har brug for en bil... Så ja skal finde en erstatning hurtigt.

    Jeg ved udmærket godt hvor meget bil man kan få for 10.000 kr i forhold til 50.000 kr.
    Jeg er i lære så pt. er der simpelthen ikke råd til andet end i den prisklasse.
    Men service har min gamle spand fået i laaaange baner... Men den bil fejler altid noget nyt... Min Suzuki Baleno er nok den værste brugte bil jeg har købt ever... Og på bare 8 mdr har jeg brugt samme pengesum på den i service/reparationer som bilen kostede mig i starten.


  • #10   11. dec 2020 Så nej forventer ikke guld og grønne skove... Men bare en langt bedre bil der kan holde til alle de km jeg kører.
    Den Baleno jeg har... Har jeg kørt 21.000 km i på 8 mdr.


  • #11   11. dec 2020 Det er mange krav, men der er faktisk et par muligheder

    Clio III stationcar (Clio IV 0,9tce findes til budget, men så har den rendt en del km)
    Nissan note

    Du kan muligvis overveje at gå lidt på kompromis med km, og i stedet fokusere på service og bilens generelle stand.


  • #12   11. dec 2020 Mit bud er en Honda Jazz, den er praktisk og enorm driftsikker.
    1,4 motoren er ret frisk og økonomisk.
    Der er ikke ret mange festlige benzin motorer i den prisklasse.
    Fords suge 1.6 er bovlam og tørstig især i en C max osv.
    Ellers 1,2 TSI Fabia eller Rapid, men de skal have mange km. på bagen til budgettet.

    Blot eksempel https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/jazz/14-comfort/4629107


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #13   11. dec 2020 Biler til 50.000 kroner eller derunder er lige der hvor "katastrofen venter lige om hjørnet" eller hvor du får en bil du kan køre rimeligt billigt i de næste 3-4 år . Med dit kilometerforbrug kan det ikke undgåes at der skal repareres og serviceres med jævne mellemrum, og hvis ikke du orker det, så må du betale dig fra at få det lavet .

    Har for nyligt været ude at kikke på små mellemklassebiler i den prisklasse : Fiesta, hvor chancen for at den flækker i manifolden og en ny incl katalysator er til stede . Suzuki Swift, her kender alle der ved en smule om biler til deres gearkasser der på det nærmeste eksploderer . Peugeot 208/Citroen C3 der bruger mere motorolie, end benzin , Renault Clio 0,9 med deres forkammerkæder der sjældent holder mere end 100.000 km. En VW Polo i den prisklasse er bare oldgammel, og en Skoda Fabia er også kendt for deres kædeproblemer . Hvis du vil have en Corolla /Auris i den prisklasse skal man forvente at den er godt på vej til de 300.000 km, og det er altså en del - selv for en Toyota .

    Held og lykke med at søge efter en bil !


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
  • #15   11. dec 2020 dette er den eneste bil på hele markedet jeg kunne finde som opfylder ALLE dine krav.
    værsgo
    https://www.dba.dk/renault-clio-iii-12-16v/id-505457507/


  • #16   11. dec 2020 dog uden fartpilot men det kan eftermonteres..


  • #17   11. dec 2020 Germancarguy:

    Vildt nok alligevel og tak for eftersøgningen!
    Så det kan faktisk lade sig gøre haha xD


  • #19   13. dec 2020 Hvorfor skal det være n "større" bil?

  • #20   13. dec 2020 Jeg har brug for plads

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #21   15. dec 2020 Som Martin G siger.... Leasing

  • #22   15. dec 2020 Forstår ikke hvorfor så mange er bange for de ældre biler, de sidste 5 biler jeg har haft har været biler fra 2002-2006 og ikke en af dem gav mig nogle problemer solgte dem igen efter 1-2år til stort set samme pris som jeg havde givet og uden at bruge en krone på dem, for mig er det helt klart den bedste måde at have bil på. hvor man ikke taber en masse penge og bilerne går stort set ikke længere ned i de årgange så det er stort set gratis udover grønafgift osv, klart man skal være lidt mere grundig og vente på de gode tilbud men de findes altså der ude.

    Lige nu køre jeg f.eks. i en mondeo 2.0 med 200k+ på tælleren fra 2003 og har haft den et års tid uden et eneste problem, starter hver dag, køre fint, ingen mislyde osv.

    Mit råd ville være at kikke efter de gode tilbud til billigere penge, du ville kunne få alle dine krav opfyldt undtagen årgang og km, og sikkert spare en masse da nyere biler falder i værdi og stadigvæk har chance for at skulle en tur på værksted.


  • Miguel P
    Miguel P Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 1 Svar: 9
    #23   15. dec 2020 Hvis du vil slippe 100 k kan dine ønsker blive opfyldt.
    Ford focus 1,0 scti 125 hk og ca. 20 km/L stationcar.
    ses nogle gange til omkring de 100.000 kr med 100 k på klokken.
    https://www.dba.dk/ford-focus-10-scti-100-trend/id-505452743/

    Ellers også billigere hvis de må have kørt lidt længere smiley
    https://www.dba.dk/ford-focus-10-scti-100/id-1073246813/?utm_source=copy&utm_medium=social&utm_content=app_ios_share_listing


  • Bettina  D
    Bettina D Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #24   15. dec 2020 Køb en gammel c250 diesel der ikke har gået mere end lidt over 300.000, og få fikset rust og sørg for at få den nedvejet og smidt på gule plader. Find så en der kan måle dyser og få skiftet de fem gløderør. Den skal ha olie ved hver 10.000 km. Og filter. Og forvent løbende vedligehold og rust behandling en gang årligt også af dører. Her er det godt med en solid mekaniker der kender til w202 klassen. Men koster meget lidt i reservedele og den kører røv hamrende godt. Hvis du vil spare brændstof så gå ned til en c220. Benzin er jo hamrende dyrt hvis du kører meget, spar på brændstoffet og gå lidt op i vægtafgiften.

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #25   16. dec 2020 Tror der er købt bil .

  • #26   16. dec 2020 Michael M-->>
    Personligt er jeg ikke bange for ældre biler der har trillet nogle km

    Men man skal se sig for, og være yderst grundig i sin gennemgang af bilen. Og måske få den gennemgået af en bilkyndig, en time eller to ved en mekaniker kan være givet meget godt ud

    Derudover ville jeg personligt også vælge en model som der kører "mange" af på vejene stadig. Det gør huggerne kan se en forretning i at have dele liggende. Derudover viser det også, at modellen som udgangspunkt er rimelig i omkostninger til reparationer

    Mondeo og Avensis kører der eksempelvis stadig nogle rundt af, og det ville være bud på noget som kunne vælges med rimelig ro i sindet. Hvis man sikrede sig de typiske fejl var udbedret

    Suzuki baleno, ssanyoung rodius og Mitsubishi space star kører der nærmest ingen af. Det betyder huggerne ikke gider gemme delene, for hvornår kommer der lige en som mangler en forlygte til en rodius igen smiley

    Vores 107'er har rundet 345.000 km, og jeg forventer da at den i alt fald bliver en 16-17 år før den køres til skrot.

    Vores gamle Avensis t25 solgte vi fordi vi ønskede bedre driftsøkonomi, og den stod overfor nok at skulle have bærearme bag ved næste syn.


  • #27   16. dec 2020 Michael M:
    Jeg troede jeg var bange for ældre biler, men skulle bare lige ligge hovedet på køl.
    Man kan sagtens finde guld i blandt sten.

    Service på bilen betyder mere end hvor lidt den har kørt.

    Spacestaren jeg endte med at købe nu her har næsten fuld servicebog og jeg er tredje ejer og min svigerfar der er bilkyndig var med ude at se og godkendte den.
    Kørt 264.000 men i rigtig fin stand og hvis jeg bare sørger for løbende alm. service så skal den nok klare 2-4 år mere i mine hænder.

    Miguel: Tak for buddene! Måske noget jeg kigger på senere i livet!

    René:

    Der kører en del Spacestar derude endnu!
    Langt flere end Logoer og Balenoer!

    Uanset hvad man vælger er der typiske ting der skal fixes.
    Mondeoer har en del problemer og samme med Avensis...

    Det hele kommer an på service og vedligehold i forhold til km.

    Jeg fik at vide fra start af med Baleno at gearkassen i den er noget billigt skrammel og jeg skulle ikke regne med det holdte forevigt.
    Gearkassen røg så desværre efter 8 mdr.
    Min svigerfar havde en Suzuki med præcis samme gearkasse der holdte 4 år som han selvfølgelig købte brugt.



  • #28   17. dec 2020 Jeg er enig i service og vedligehold betyder noget, det er i alt fald en indikator for om ejer har prioriteret bilen eller været ligeglad

    Dog fortæller service intet om hvordan bilen har været kørt. Og derudover har jeg mere end en gang oplevet at motorer der har været kørt af samme ejer i mange år og få km, og som pludselig skal ud og køre noget mere og med flere omdrejninger går til

    Der er selvfølgelig flere space star end Honda logo og baleno.
    Personligt ville jeg ikke satse på en model i den alder, hvor der kun kører 1200 i Danmark pt, og 70% af dem som har kørt er skrottet, afmeldt eller eksporteret
    Til sammenligning kører der rundt 30.000 Peugeot 107, og her er kun små 5% af dem som har kørt på vejene, skrottet, afmeldt eller eksporteret


  • #29   17. dec 2020 .... Læg dertil at reservedele til Mitsubishi historisk har krævet et MEGET godt forhold til sin bankrådgiver .

    Tillykke med den nye Mitsubishi.


  • #30   17. dec 2020 René: Giver dig ret i det med hvordan den er kørt. Den her har formentlig haft gode førere i forhold til Baleno som havde samme ejer i 18 år før mig.

    Men ja jeg synes altid det er "spændende" med unikke biler som ingen andre gider.
    Men ja bider mig selv i røven med det...Men jeg lærer det vel en dag xD
    Men jeg tror på man kan gøre sit for det kører som det skal.
    Og jeg giver ikke bare op på dem andre ikke gider... Det gælder faktisk stortset alt i mit liv.


    Trolle:
    Reservedele er ofte dyre til japanere og holder oftest længere pga. bedre kvalitet, men ja jeg skal nok blive gode venner med min bankrådgiver xD

    Jeg klarede 4 år med min Honda og håber på 4 år med Mitsubishien ... fingers crossed.





  • #31   17. dec 2020 Nu tror jeg ikke uoriginale dele bliver af bedre kvalitet, blot fordi de skal monteres på en japaner, men så snart de koster skjorten originalt, så følger priserne med når de uoriginale . Jeg håber virkelig du bliver glad for dit nyindkøb, men jeg tror altså ikke den når at fejre sin 20 års fødseldag . Kik i trafikken, og se om du kan få øje på en 20 år gammel Mitsubishi ( uanset model ) ? Jeg tror også det bliver ganske urentabelt at holde den i live i 4 år .

  • #32   17. dec 2020 Man kan klart gøre noget for at holde bilen i god stand

    Men det kan jo gå hen og blive bekosteligt

    Som sagt kører jeg selv 107 ud fra økonomien, og den koster alt inklusiv 1,00-1,10 kr pr km smiley

    Jeg håber da du får ret i space star kan køre i 4 år, og du undgår store unødige udgifter

    Den er jo valgt ud fra dine krav og behov


  • #33   17. dec 2020 Jeg ser et par Space star dagligt her hvor jeg bor og min eks har også en og er glad for den.

    Men nej originale reservedele er bedst selvfølgelig.

    Jeg krydser selv fingre for det (:


Kommentér på:
Søger forslag af biler til under 50.000

Annonce