{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.126 visninger | Oprettet:

Størrelse på bagagerum {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke mål på bagagerum er i liter!
Jeg kan ved gud ikke bruge liter til noget, når jeg skal bedømme om min Sankt Bernhard kan være i den - hvordan gør man en hund op i liter? Jeg skal bruge det simple mål selve åbningen har, men det er umuligt at finde på stort set alle biler, så jeg må slæbe hunden ud til forhandlerne, for at finde ud af han ikke kan komme ind i bilerne.
Kan det da være så svært at oplyse bagagerum på mål ( og liter, det er åbenbart smadder smart) så man ikke spilder forhandlerens tid og min egen for den sags skyld!
Med det sagt, så skal jeg bruge en åbning på over 80 cm og det er åbenbart umuligt at få på de nye stationcars ??
Med det sagt god weekend

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på bagagerum
  • #1   12. dec 2020 Så er det du tager dit målebånd med istedet for din hund så er det jo hurtigt fundet ud smiley

• #2   12. dec 2020 Nogle oplyser længde og bredde, men højde er sjældent

Du skriver det skal være 80cm, men er det højden hele vejen igennem bagagerummet eller kun selve åbningen??

Mange nye stationcars har jo en skrånende bagrude, og derfor er det måske muligt at hunden kravler op og så lægger sig før bagsmækken lukkes

Skal du have 80cm i regulær højde hele vejen igennem er en SUV eller MPV måske mere egnet end en stationcar

Du kan se biltesteren på YouTube, han har til tider Manfred med ude og teste biler. Du kan måske også skrive til ham og få lidt inspiration

Audi rs6 kan i alt fald rumme Manfred smiley
    https://youtu.be/IykJ7574muw

• #3   12. dec 2020 Den her kan din hun sikkert godt være i: https://www.volkswagen.dk/da/modeller/caravelle-6-1.html

• #5   13. dec 2020 Erik k du ved godt svigermor ikke må være i bagagerummet smiley

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #6   13. dec 2020 for 10-15år siden var det nu helt normalt... tror det gik i vasken efterhånden som de nye stationcars skulle se mere sporty ud og derfor blev lavere bagi... en opel insignia er fx en del mindre end den sidste vectra. er det fordi du har et bur til hunden i den størrelse for ellers kan din hund vel bare ligge ned som alle andre og så bør der da være plads i en af de store stationcars?

• #7   18. dec 2020 Det er selve åbningen der skal være 80cm. Jeg slæber ikke hunden med ud, før jeg kender højden, så selvfølgelig har jeg undersøgt mål først. Jeg kunne bare have sparet enormt mange køreture på at de mål stod under specifikationer. Det skal siges at han jo ikke står under kørsel, det hjælper bare lige vidt når han støder på med ryggen når han skal ind og ud!
    Tror det ender med Ford Focus, den er 80 cm uden skrående tag.

• #8   18. dec 2020 Og nej han kan ikke være i nogen af Skoda udgaverne!

• #9   18. dec 2020 Og Rene desværre ligger den udenfor mit budget ?? jeg har heldigvis kunne afprøve alle de mulige biler, forhandlerne er enormt søde og ser det som en udfordring at finde en bil til os.
    Måske skulle han låne Toby til de test's. Ved ikke hvor høj Manfred er, kan dog oplyse Toby er omkring 90 cm over ryggen og lang som et ondt år ??

• #10   18. dec 2020 Heldigvis findes A6 også i andre modeller end topmodellen rs6 smiley

Renault megane IV og talisman kunne også være en mulighed. Vores clio iv er under 80cm, men de andre bør være en tand højere

Alternativt var det måske værd at overveje en MPV i stedet for en stationcar. Så er der både højde og længde på bagagerummet til hunden smiley

Er det en helt ny eller lettere brugt, og hvad er budget??

• #11   18. dec 2020 smiley Mon ikke det nærmere var en hundeslæde (i DK på hjul) du skulle have fat på i stedet smiley

Kommentér på:
Størrelse på bagagerum

Annonce