{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Bmw F30 el E92 335i {{forumTopicSubject}}

Hej jeg går lidt med tanken om at eje en 6 cyl turbo bmw efter som en e36 328i coupé som er en af de fedeste ikke må monteres turbo på. Med mindre man kan få det godkendt.

Jeg lure lidt på en e92 335i fra 2006 og en F30 335i selve begge spækket med udstyr.
E92ern kan jeg få for 180 Ca og F30 fra 12/13 kan jeg få for 300 ish.

Er en F30 de 120k værd at give. Holder e92ern stadig plus 100k om 5 - 6 år
Kan en e36 godkendes med tryk så vi Ca i samme pris for en e92 335i 180k 100k i ombygning og afgift og det jeg har givet for bilen.

Synes den er møg svær at vælge.
Håber i kan hjælpe og give gode råd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw F30 el E92 335i
  • #2   22. dec 2020 Svaret kommer an på hvad du lægger mest vægt på: Luksus eller køreegenskaber

F30 er en langt mere moderne bil, som har det meste af det udstyr man forventer af en bil i dag. Jeg synes at den er mere komfortabel, og det er faktisk mit største problem med den bil. Det er som om at BMW har gjort den lidt for komfortabel og luksuriøs, og glemt at mange er vilde med 3-serien pga. køreegenskaberne. Motoren er en fantastisk perle, og gearkassen er også bedre end i E92 hvis vi snakker aut. gear, men den føles bare ikke så sporty som E92 - heldigvis noget de har forbedret i den nye G20.

E92 virker gammel i dag, både indvendig, udvendig og teknologisk. Men den er sjovere at køre, og det gør at det er nemmere at leve med alderen. Man mærker langt mere at man kører, der er mere sporty undervogn, og der er mere respons i styretøjet (så vidt jeg husker, det er ved at være noget tid siden jeg har kørt en E92).

Så er komfort og udstyr vigtigt, er F30 det bedste valg. Er køreegenskaber og oplevelsen bag rattet vigtigt, så er E92 det bedste valg.

Det er ihverfald min mening, og jeg har kørt dem begge (F30 var en 340i - men mere eller mindre samme bil som 335i).

• #5   24. dec 2020 Jeg har været så heldig at snakke med et firma i Danmark som kan få en e36 godkendt med turbo så tanken om at gå ud og bruge en masse penge på noget som er født med turbo. Det blir det ikke til. Nu skal der findes den motor jeg påtænker at bygge tryk og bilen skal godkendes med. Så men tænker jeg lige så godt kan starte med s50b32 og så lad den gå med 0,8 bar og få det godkendt. E36ern stiger kun e92ern falder det samme gør F30 og 300k er mange penge for en bil.

Så beslutning blev at e36ern får turen og blir godkendt med turbo i. Det federe med en sleeper car smiley

Kommentér på:
Bmw F30 el E92 335i

Annonce