{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.114 visninger | Oprettet:

Lyder som metal {{forumTopicSubject}}

Hejsa håber i måske kan komme med nogle ting omkring hvor det kommer den her lyd, det startede igår men kom kun en gang imellem da jeg kørte, men til morges da jeg kørte på arbejde blev det rigtig slemt, ved godt i måske gætter i ud i luften da i ikke sidder og kører og hører det som jeg gør!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyder som metal
  • #2   28. dec 2020 Nå kan åbenbart ikke ligge en video ind

• #3   28. dec 2020 De fleste lægger den ned under video og laver så en tråd der linker til videoen.
    Ellers bliver det alvorligt op ad bakke, kan være alt fra en olie uden motor, træt gearkasse til en simpel sten i bremsen.

• #4   28. dec 2020 Kan sku godt være ærlig og siger jeg er fandme ikke en den bedste hvad angår biller, jeg kan skille og samle en scooter med lukket øjne, men bil fatter jeg hat af

• #5   28. dec 2020

profilbillede
  • #6   28. dec 2020 Op til et vidst punkt er tingene bare større. Få lagt videoen op som nævnt (eller brug et af de mange sites som lader dig gøre det), så får du nok et skub.
    Folk herinde er meget hjælpsomme, men du må selv hjælpe os lidt.
    Alternativt er det en mekaniker, lad være med at køre med en metalisk lyd, for noget er formentligt ved at slide sig selv i stykker. Tjek olie, kommer lyden når bilen er i frigear(holde stille og gasse lidt op). Kommer lyden kun når bilen er i fart etc etc. Altsammen har betydning for hvad fejlen kan være.

• #7   28. dec 2020 Ok så der er noget olie på men vidst ikke helt nok.
    Som jeg forstår det er indtrykket i olie pinden standen fra minimum til maks. Den bør stå på maks. Men da der i det mindste er olie på den er det nok ikke der dit problem er.
    Saml info og se hvad de andre melder ind med, vi har et par hajer her, som ofte kan hjælpe (bedre end jeg kan).

• #9   28. dec 2020 Nej lyder kommer når man kører og giver gas men så forsvinder den igen og kommer og så igen når man skal hen og holde stille, jeg har prøvet meget men kan virkelig ikke få lagt videoen op smiley

• #10   28. dec 2020 Sådan hvis du går ind på min profil under videoer så er den der nu ????

• #11   28. dec 2020 nu når du trykker koblingen pedalen ned. forsvinder lyden så? er det en polo du har? bare et gæt ud fra det billedet du viser med olie pinden på. gearkasse på de poloer er ikke så stærke og tit vis lejeren er dårlige så får de sådan en lyd, det kan også være på rem siden som vis en generator er slidt i lejeren og i den stil. har set videoen og det er svært at høre hvad det kunne være på den.

• #12   28. dec 2020 Smider lige en den video op så kan man høre det bedre

• #14   28. dec 2020 så det nemmer og høre på den video nummer 2,det lyder bare til det er dit udstødning der er gået løs og rasler. ned under bilen og se hvad der er løs omkring forrøret eller om et skjold er løs der rasler.

• #15   28. dec 2020 Okay, jamen min sviger far er mekaniker så må han sku lige få lov til at kigge på det??

• #16   28. dec 2020 Hold nu kæft mand, din svigerfar er mekaniker og så ringer du hele Danmark rundt for at høre om nogen ved hvad det er ????

Er lyden der når du ruller med 80 km/t i frigear og kobling sluppet?
    Kommer lyden hvis du træder kobling ned med 80 km/t?
    Kommer lyden hvis du holder stille i frigear?
    Kommer lyden hvis du træder koblingen ned når du holder stille?
    Kommer lyden hvis du bremser i frigear?
    Kommer lyden hvis du bremser med et gear koblet ind?

Fat i mobilen, ring til svigerfar, kør i bilen sammen med kæresten, hold mobilen hen mod lyden, svigerfar siger hvad det er for en fejl og hvornår han kan lave den, problem fixed.

Ankerplade (sten i klemme, skrue knækket)
    Bremseklodser (slidt ned)
    Udstødningsskjold løst
    Skjold over udstødningsmanifold løst (hvis der er sådan et)

• #17   28. dec 2020 Synes det rigtig fint du kommer med et svar mulighed, men hvorfor være flappet, har jeg været flappet over for dig, jeg spørg pænt her inde om noget, det kunne være jeg måske selv lige kunne klarer det, men altså synes du skal pakke dit lort sammen og finde et andet sted og komme ud med din frustationer?? Og hvis du måske brugte hovedet lidt så se hvad vi andre har skrevet om her inde angående en video jeg har lagt op på min profil selv freeway kan skrive pænt hvorfor kan du så ikke ??

• #18   28. dec 2020 Kom nu ind i kampen mester, ingen er flabet her, det er bare lidt værkstedshumor smiley

Har ikke set nogen video, fordi du ikke har lagt et link op her, det skulle kunne lade sig gøre.

Fordi du griber det helt forkert an.
    "lad mig nu se, hvem kender jeg ikke som bor langt væk og ikke kan se eller høre bilen IRL"? (Igen nværkstedshumor)

Hav en fortsat god søndag med at tjekke de ting jeg skrev tidligere smiley

• #19   29. dec 2020 Du skal ikke lytte til Allan, han er bare en gammel bitter CNC arbejder smiley
    På mig kunne det sagtens lyde som et varmeskjold der sidder løs, og vibrationerne fra motoren der får det at rasle. Prøv at banke på udstødningen forskellige steder, helst omkring katten, og sørg for den er kold

• #20   29. dec 2020 Det er gas Allan, det er værkstedshumor, du kan tage det smiley smiley

• #21   30. dec 2020 Jeg er med Freeway her, lyder som et varmeskjold eller noget udstødning. For det lyder mere som en "ringene" lyd og ikke en skrabende/skrigende lyd. Samtidig lyder det ikke til at der er meget vægt i, derfor er varmeskjold en ret sandsynligt mulighed.
    Du lyder som en første gangs bilejer, så en god ide er at høre svigermekanikeren om han gider hjælpe dig med at diagnosticere den. Vid at mekanikere ofte er lidt trætte af "hej du ved noget om mekanik, kan du ikke lige fikse det". Så udvis en interesse i at lære at fikse tingene selv, det plejer at virke ret godt på mekanikere.
    Ellers smid den en tur forbi en mekaniker og få det fikset. Men vid at det hurtigt løber op når man skal betale for timerne.
    varmeskjold koster typisk under 500kr i dele og til nogen biler kan du klare ret meget af udstødningen for 2k igen uden timer. Kan se at quickpoint har udstødningsskift for 2,5 til 4k på deres website.
    MEN få det tjekket først for beder du dem om at skifte udstødning, så gør de det. Bed dem om at finde årsagen til lyden. Meld gerne tilbage når du har luret problemet, så lærer vi andre nemlig også lidt smiley
    Godt nytår

• #22   14. jan 2021 Som jeg også skrev, jeg ville høre nogle havde en ide omkring da jeg selv gerne ville lærer og lave det selv hvis det lige var noget hurtigt hurtigt, hvis du forstår, ja nemlig er førstegangs køber af bil, men bare fordi svigerfar lige er mekaniker så vil jeg heller ikke spilde min og hans tid hvis det var noget så enkelt som det nu var, og ja mener det hedder et varmeskjold nede under bilen der var gået i en af svejsningen så det blev lige knækket og så var den skid slået, men ja koblingen siger også mærkeligt i den, men som freeway skrev så bliver de bare slidt de gamle poloer der ved gearkassen og kobling osv ?? Men jeg siger da tak for det input du kom med og freeway og godt nytår

• #23   15. jan 2021 Fedt med feedback, så lærer vi andre nemlig også noget smiley

Kommentér på:
Lyder som metal

Annonce