{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Renault megane
  • #1   28. dec 2020 Nu er det jo ved at være en gammel bil. Så hvis du ikke selv kan rode i bil, skal du nok sørge for en god garanti. Gængse fejl er ladetryks føler,vaccum ventil til styring af turbo,trykslanger til partikelfilter og dyserne kan volde lidt problemer. Hvis den har kørt som en diesel bør behandles, er motoren meget driftsikker. Den er med tandrem, så tjek servicebogen.

• #2   28. dec 2020 Motoren er genial. Har selv en Clio fra 2018 med sådan en 1,5 dCi motor. Hvis budgettet er til det, så ville jeg dog gå efter den nyere model. Den har mere udstyr og et væsentligt bedre udseende, hvis du spørger mig.

• #3   28. dec 2020 det er så ikke en megane jeg har, men en scenic som dog er fra 2012, men motoren er den samme 1,5 dci 110 hk og undervogn er osse identisk
    den har nu kørt 292.000 km , og vi har selv kørt ca 180.000 i den .
    indtill videre har vi ikke haft de store problemer med den, bevares, det er tydeligt at se at den ikke er nyeste bil længere , men den står stadig rimelig velholdt. men vi har stort set kun fået skiftet sliddele på den.
    det vildeste der er sket er at kompressoren til klima-anlægget blev træt, plus den elektriske håndbremse har fucket lidt op, men det er såmænd osse det.
    selvfølgelig er der skiftet skiver og klodser samt affjedring og lidt styrekugler/bærekugler, men ellers har der bare intet været.
    for os har det været en yderst stabil bil som vi stadig er glade for, den har godtnok kørt os afsted til østeuropa ret så mange gange.
    selv hos renault hvor den stadig får lavet service er de helt oppe at køre over den og hvor fin den stadig er.
    de fejl som nævnes i svar indlæg 1 er ikke nogle vi har haft noget af.

• #4   29. dec 2020 Mange tak for svarene. kan heldigvis selv rode med bil, men vil helst undgå for meget af det. men det lyder til at være en driftssikker bil

• Marcus C
    Marcus C Tilmeldt:
    nov 2020

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #5   5. jan 2021 Jeg har en Renault Megane 3 1.5 dci fra 2011 gået 346 kører stadig super godt dog er edc gearkassen ved at være slidt lidt op. Det eneste der har været med den var at kileremmen knækkede og fik tandremmen ud af timing, så skulle have 8 nye ventiler.
    Men super driftssikker bil smiley

Kommentér på:
Erfaringer med Renault megane

Annonce