Omregistrering og Forsikring {{forumTopicSubject}}
Dav
Jeg har inden nytår købt en ny bil - d. 23. december 2020 - og solgte en bil i én og samme handel.
Køberen (en sælger hos Autohuset Vestergaard) har altså tre uger fra førnævnte dato til at omregistrere - jeg ved dette har ændret sig efter årskiftet. Min forsikring på den bil jeg har solgt har inden for disse tre uger trukket penge for året - altså forsikring på den bil jeg solgte. Jeg ved godt at det er mig som hæfter for bilens forsikring i de tre uger, men hvad er jeres mening til dette? Kan jeg snakke med sælgeren (køberen af min gamle bil) om hvorvidt han kan betale forsikringen, nu når bilen teknisk set slet ikke er min længere - på trods af at den stadig er registeret i mit navn i et par dage endnu. For lige nu står det til at jeg skal betale forsikring for to biler i dette år - det er mange penge. Eller har sælgeren (køberen af min gamle bil) lige været 'smart' og sparet sig nogle penge i forsikring i dette år?
maj 2007
Følger: 57 Følgere: 97 Biler: 5 Emner: 116 Svar: 1.076
Fremover omreg altid inden salg
jan 2021
Emner: 1 Svar: 2
Tusinde tak for svaret og tippet. Har du et link hvor man kan læse nærmere om dette? Jeg vil gerne have styr på det til næste gang.
God aften
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.659
Ring til forhandleren og bed ham om at omregistrere, eller afmelde, forhandlere har været vant til at have de 3 uger, så måske bare en der ikke er klar over de nye regler.
jan 2021
Emner: 1 Svar: 2
Perioden er i 2021 blevet ændret fra 3 uger til 4 dage.
God aften til jer alle.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Du kan slå den gamle bil op, og se om ikke de allerede har afmeldt den på eksempelvis www.nrpla.de
Du kan også kontakte dit forsikringsselskab, og forklar dem du har byttet bilen ud den 23 december. De bør allerede have fået en meddelelse om dette. Så kan de i nogle tilfælde bare sende en ekstra opkrævning, eller penge retur hvis den nye bil er dyrere/billigere i forsikring end den gamle
Alternativt så betal fuld forsikring for den nye bil, og afvent pengene retur for den gamle.
Omregistrering og Forsikring