1.761 visninger
|
Oprettet:
Er det defekt toppakning? {{forumTopicSubject}}
Har en bmw 316i. Den bruger meget kølevand og kort tid efter den er startet koger og sprutter det fra påfyldningsbeholderen. Motoren lyder ellers ok. Men vandet forsvinder godt nok hurtigt og der er ingen utætheder. Eller det var der efter jeg sprang en slange men den er lige skiftet. Kan det være en termostat eller en vandpumpe eller er det alligevel toppakningen som jeg frygter? Der er ikke tydelige tegn i hverken olie eller vand men har så osse lige skiftet begge dele.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Som der bliver sagt er de Ok at skrue i, men lad nu være med at spare en trykprøvning og en planslibning især da det lyder til at den har været meget varm.
jan 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.262
Men det havde været min løsning. En 316 motor må være nogenlunde til at få få ud. Det er v6 der fylder mere som er lidt besværlige.
Men skal du betale nogen for at skifte den... så skal man nok spekulere over værdien af bilen.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
her er en der sælger en 1.8 i stumper, og ja det er rimligt nemt at hive de 4 benet motor ud af dem. Og kan du selv er det jo begrænset hvad det vil koste, og skal du betale et rigtig værksted så det billiger at skrotte den og købe en anden.
https://www.dba.dk/bmw-318i-18-benzin-1997/id-1074980232/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.262
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Mere fordi at det er det billigste.
Der må i mine øjne gerne komme lidt flere forklaringer, eller at du svarer på de spørgsmål det bliver stillet.
jan 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.262
Hm deres termostat er indstøbt så vidt jeg kan gætte mig til (uden at have en årgang på din bil). Det betyder at du nok skal op i ca 300kr for at prøve det. Personligt havde jeg nok prøvet, men må indrømme at det nok er spildte penge. Det er bare dyrt at skifte bil.
En erstatningsmotor koster 6-10k så vidt jeg kan tælle mig til. og kan du ikke selv så nok ca 4-7k til og det klassiske er man igang kan man ligeså godt tage kobling med etc...
Du nævner ikke om det er en e30, e36 og en e46, og det gør en forskel på priser og hvad der er smart at gøre.
Defekte biler har en elendig vidresalgsværdi.
jan 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
Er det defekt toppakning?