BRUGER AF FINANSIERET BIL {{forumTopicSubject}}
Goddag allesammen!
så fik vi købt min personlige drømme bil til prisklassen... En BMW i3 REX 2014.
jeg har finansieret den på mit navn, men min mor og jeg skal bruge den halvt halvt.
bilen er så registreret i mit navn og jeg står som bruger af bilen. da jeg spurgte sælgeren om min mor ikke stå som den primære bruger, da hun kommer til at bruge den mere end jeg, så sagde han at så skulle hele finansierings processen laves om osv..
så det blev mit navn. men til den overraskelse så fik jeg en pris på 19.000kr i forsikring årligt kasko, og jeg måtte ikke ''låne'' den ud til nogen.
må jeg gå ind og omregistrer så min mor er primær og jeg sekundær uden at det bliver bøvl med finansieringen osv.? finansieret gennem bilforhandler gennem santander... har givet 15% udbetaling.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Tvivler dog på, det gør nogen forskel, men du kan da prøve.
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
Der var dog, som #1 også skriver, restgæld i bilen.
maj 2006
Pant i bilen i forbindelse med købet kræver i udgangspunktet 20 % udbetaling. Derfor antager jeg, der ikke er tinglyst pant i dette tilfælde
Der kan være "undtagelser" (eller i hvert fald måder at omgå det på), så derfor vil jeg ikke være skråsikker. Men det kan da undersøges hurtigt ved blot at slå nummerpladen op.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
maj 2006
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 850
Hvad havde du troet sådan en bil hvor stumperne koster kassen skulle koste at forsikre ?
Du har jo lov også at finde et andet forsikringsselskab, hvis du kan finde et der er billigere ?
BRUGER AF FINANSIERET BIL