{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.925 visninger | Oprettet:

VW Polo 1,2 TDI 75HK BM {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg står i den situation, at jeg snart skal flytte hjemmefra, og skal af samme grund ha' skaffet mig en økonomisk vogn.

Jeg har kigget en del på en VW Polo 1,2 TDI 75hk BlueMotion fra ca. 2009-2011. - Nogen der har erfaringer med denne vogn? Både godt og skidt...

Nogle ting man skal holde særligt øje med ved den eller ligende?

På forhånd tak smiley

Mvh William Egeberg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Polo 1,2 TDI 75HK BM
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   25. mar 2021 Hvor stort kørselsbehov har du ?
    Kan det svare for dig at køre diesel, når man tænker på forskellen i ejerafgift i forhold til en tilsvarende benzinudgave .
    Forsikringen på en dieselbil kan også vise sig at være dyrere på en diesel, da den havde en højere pris fra ny i forhold til en benzinmodel . En dieselbil er typisk en pendlerbil der har kørt mange kilometer, hvilket slider på undervognskomponenter som bærearme, støddæmpere og fjedre, og selvfølgelig også i kabinen, hvor sæderne vil opleves mere "flade og slidte " . Der plejer også at være en prisforskel på service og sliddele til en benzin og en diesel, hvor benzinmodellerne ofte er billigere . Så er der lige motorlyden og støjniveauet i sådan en 1,2 TDI, men det er nok en vanesag ? Prismæssigt ved jeg ikke hvad du kikker efter , men jeg havde nok hoppet i en benzinudgave af en Polo, eller en VW Up .


  • #2   25. mar 2021 Køb en Up. Den er billigere i grøn ejerafgift, billigere at køre på værksted, og så kører den i realiteten næsten lige så langt på literen som en sådan en 3-cylindret diesel.

    Og en årgang 2011 er lige på vippen til Euro 5, så alle de biler du kigger på er med al sandsynlighed Euro 4 godkendt, hvilket kan give problemer i de store byer om relativt kort tid.


  • #3   25. mar 2021 Hold dig væk fra den motor.
    Jeg formåede at skife EGR-ventil 2 gange, nyt partikelfilter, defekt dørhåndtag, defekt rudehejs, defekt tankdæksel motor, etc.

    Fra ca. 90.000km stand til 190.000km, med ca 200 kørte km/dagen.

    Elendig bil smiley


  • #4   25. mar 2021 Jeg fik skiftet egr ventil 3 gange på 200k km. Der er dog mulighed for elektronisk egr delete. Bare sørg for også at blænde den af mekanisk.

  • #5   25. mar 2021 Hold dig fra den 1,2tdi, min kammerats tog et plejleje og der måtte ny motor til. Åbenbart et kendt problem på dem med motorkoden bms smiley

  • #6   26. mar 2021 Kender en som har haft en fra ny - købt i 2012. Har i dag kørt næsten 200.000 km og aldrig slået en prut forkert smiley

  • #7   27. mar 2021 Det er en lorte motor.
    Min kørte 200.000km på 4 år og fik skiftet EGR flere gange, DPF.
    Motor blev skiftet ved 190.000km grundet smadret plejlleje og der var udrykkerleje og kobling også færdig, og alle indsprøjtningsdyser var også slidt op selvom den pendlede 2x130km landevej hver dag.


  • #8   27. mar 2021 Min kørte perfekt. Havde ingen reparationer, og den var yderst økonomisk.

    Jeg kørte primært lange ture, og meget på landevej. Den kørte mellem 30 og 35 km på literen


Kommentér på:
VW Polo 1,2 TDI 75HK BM

Annonce