1.925 visninger
|
Oprettet:
VW Polo 1,2 TDI 75HK BM {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg står i den situation, at jeg snart skal flytte hjemmefra, og skal af samme grund ha' skaffet mig en økonomisk vogn.
Jeg har kigget en del på en VW Polo 1,2 TDI 75hk BlueMotion fra ca. 2009-2011. - Nogen der har erfaringer med denne vogn? Både godt og skidt...
Nogle ting man skal holde særligt øje med ved den eller ligende?
På forhånd tak
Mvh William Egeberg
aug 2020
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
Kan det svare for dig at køre diesel, når man tænker på forskellen i ejerafgift i forhold til en tilsvarende benzinudgave .
Forsikringen på en dieselbil kan også vise sig at være dyrere på en diesel, da den havde en højere pris fra ny i forhold til en benzinmodel . En dieselbil er typisk en pendlerbil der har kørt mange kilometer, hvilket slider på undervognskomponenter som bærearme, støddæmpere og fjedre, og selvfølgelig også i kabinen, hvor sæderne vil opleves mere "flade og slidte " . Der plejer også at være en prisforskel på service og sliddele til en benzin og en diesel, hvor benzinmodellerne ofte er billigere . Så er der lige motorlyden og støjniveauet i sådan en 1,2 TDI, men det er nok en vanesag ? Prismæssigt ved jeg ikke hvad du kikker efter , men jeg havde nok hoppet i en benzinudgave af en Polo, eller en VW Up .
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
Og en årgang 2011 er lige på vippen til Euro 5, så alle de biler du kigger på er med al sandsynlighed Euro 4 godkendt, hvilket kan give problemer i de store byer om relativt kort tid.
jan 2020
Følger: 14 Følgere: 13 Svar: 1
Jeg formåede at skife EGR-ventil 2 gange, nyt partikelfilter, defekt dørhåndtag, defekt rudehejs, defekt tankdæksel motor, etc.
Fra ca. 90.000km stand til 190.000km, med ca 200 kørte km/dagen.
Elendig bil
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.086
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 447
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 12 Emner: 145 Svar: 2.564
Min kørte 200.000km på 4 år og fik skiftet EGR flere gange, DPF.
Motor blev skiftet ved 190.000km grundet smadret plejlleje og der var udrykkerleje og kobling også færdig, og alle indsprøjtningsdyser var også slidt op selvom den pendlede 2x130km landevej hver dag.
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
Jeg kørte primært lange ture, og meget på landevej. Den kørte mellem 30 og 35 km på literen
VW Polo 1,2 TDI 75HK BM