{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.296 visninger | Oprettet:

Hvor langt kan min bil køre? {{forumTopicSubject}}

Har en Peugeot 208 1,6 Bluehdi.

Jeg kører ca. 35.000 km. Året og kører stortset kun på motorvej.

Jeg skifter olie hver 10.000 km.
Alt andet bliver skiftet jf. servicehæftet.

Mit spørgsmål er så:
Hvor mange kilometer tror i, at turboen kan holde?
Hvor langt kan jeg cirka køre, før partikelfilteret er fyldt og skal skiftes?

Og hvad tror i vil være det første i motoren, der går i stykker, sådan cirka?

Ved godt det kan være svært at svare på, men hvad siger eksperterne herinde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt kan min bil køre?
  • #1   28. mar 2021 kvaliteten af olien betyder alt og hvordan du køre de fleste biler begynder at brænde partikkelfilter rent når den er drift varm motoren over 2500 omdringer og et partikkelfilter holder ca 300000 hvis man køre den som den skal turbo kan holde 500000 hvis ikke mere hvis du bruger en go olie min fars 406 har kørt 400 på den samme turbo dog brokker partikkelfilter sig nu korte ture og lave omdringere så holder sådan en ikke længe og motor er simpelthen ikke til at sige men tror ikke din har partikkelfilter da den bruger addblue

• #3   28. mar 2021 Jeg håber du har taget et 30 årigt afdragsfrit lån i huset, for at financiere bilen, for så længe tror jeg alligevel ikke den holder smiley

Men hvis du er glad for bilen så lad være at bruge tid på at spekulere på kommende problemer .

• #4   28. mar 2021 #1: Selvfølgelig har bilen partikelfilter smiley Ad-blue udelukker fritager ikke producenten for at bruge partikelfilter.

• #5   28. mar 2021 det mener jeg bare den gør det kan også være det er katalysator det fjerner i hvertfald en af delene

• #6   28. mar 2021 Niks. Dieselbiler med Ad-blue tilsætning har både katalysator og partikelfilter.

• #7   28. mar 2021 Hvad er idé en så i det giftige skidt

• #8   28. mar 2021 Det er umuligt at svare på, men vi har da en del hdier på værkstedet med rigtig mange km på klokken.
    Turbo er ikke en hyppig fejl på dem så længe de bliver passet med service.
    Partikelfilter ved 180-220000km.
    Adbluetank og dyse er også et sart punkt på dem.
    Egr og indsprøjtningsdyser er også fejl vi oplever.

Men generelt er det ikke en specielt ringe bil i forhold til hvad nogle andre fabrikanter præsterer.

• #9   28. mar 2021 Grænseværdierne for f.eks. NOx partikler er så små, at bilproducenterne er nødt til at anvende Ad-blue for kravle under denne "magiske" grænse. Det bliver tilsat i mellem partikelfilter og katalysator.

• #10   28. mar 2021 Og efterhånden som reglerne skærpes bruger bilerne mere og mere adblue.
    Jeg mener det var Opel der ved en opdatering ifbm service gik fra at kunne køre 18000km på 10l adblue til at kunne køre 6000.

• #11   28. mar 2021 Min 1,6 BlueHDI bruger de 18L AdBlue på 26-28.000 km, vores nyere 1,5'er BlueHDI bruger de 16-18L på 8000 km smiley
    I Peugeot 208/2008 Danmark gruppen på fb er der over 2000 medlemmer, og flere har rundet 300.000 uden mekaniske problemer

De hyppigste fejl derinde er AdBlue tanken med pumpe og det indbygget, samt AdBlue dyssen og NOx sensore. Derudover de bagerste skiver da de ruster op da bilerne mest bremser på forreste skiver, og så transmissions støj i 4 gear ved en 1600-2000 omdrejninger hvor gearkassen "synger" smiley
    Meld dig ind i gruppen, det er en meget alsidig gruppe hvor der er nogle medlemmer der ved hvad hver enkelt bolt gør og andre der er med blot for at stille spørgsmål eller have gode råd smiley Derudover er der vist årligt træf osv med et par hundrede 208'ere

Kommentér på:
Hvor langt kan min bil køre?

Annonce